کد خبر 1518208
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
دست رد خلبانان معترض به سینه وزیر جنگ رژیم اسراییل/ وزیر نتانیاهو خواهان مجازات آنها شد

خلبانان ذخیره نیروی هوایی اسراییل نیز در دیدار با «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم اعلام کردند که از خلبانان معترض حمایت می کنند و تمایلی به حضور در عملیات های رزمی ارتش ندارند.

به گزارش مشرق، خلبانان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر جنگ اسراییل که در پایگاه هوایی «رامون» در جنوب سرزمین های اشغالی انجام شد، اعلام کردند که آنها نیز قصد دارند به دیگر خلبانان (ذخیره) معترض بپیوندند.

دیدار گالانت از پایگاه هوایی «رامون» در حالی انجام شد که «تومر بار» فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه درباره کاهش توان نظامی این نیرو هشدار داده بود.

گالانت در این دیدار، در تلاش برای دلجویی از خلبانان ارتش رژیم صهیونیستی درباره تاثیر تمردها بر کاهش امنیت این رژیم هشدار داد و گفت: نیروی هوایی دیواری قوی، اما کوچک است؛ هر آجری که از این دیوار می افتد استحکام این دیوار را کاهش می دهد.

«دیوید امسالم»، وزیر همکاری های منطقه ای رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که وضعیت تمرد و اعتراض در داخل ارتش این رژیم گسترش یافته که موجب پایین آمدن کارایی ارتش اسراییل شده و خطرناک می باشد.

به اعتقاد امسالم، افرادی که در داخل ارتش رژیم اسراییل تمرد کرده اند باید مجازات شوند، زیرا این مساله بسیار خطرناک است و در سریع‌ترین زمان ممکن باید حل شود.

وی خاطرنشان کرده که اگر این مساله زود حل نشود در آینده پیامدهای خطرناکی برای رژیم صهیونیستی به دنبال خواهد داشت.

شرایط این روزها و هفته ها در سرزمین های اشغالی به دلیل اعتراضات نسبت به لایحه تغییرات قضایی نتانیاهو که مرحله آول آن چند روز پیش در کنست تصویب شد، وخیم تر می شود و هر روز به جمع معترضان به ویژه در بین نظامیان و خلبانان صهیونیست افزوده می شود.

در روزهای اخیر، بنیامین نتانیاهو رایزنی‌های گسترده‌ای با «یارلو لوین» وزیر دادگستری و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی انجام داده است، زیرا او تلاش می‌کند فرمولی برای اعلام توقف طولانی‌مدت لایحه تغییرات قضایی، با هدف مهار تنش‌ها و آرام کردن بحران کارآیی در ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب این طرح پیدا کند.

کمیته خارجی و امنیت کِنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی قرار است امروز (چهارشنبه) برای بررسی سطح کارایی ارتش این رژیم درپی هشدارها نسبت به تضعیف ارتش در سایه فراگیر شدن تمرد نظامیان از خدمت در بخش های مختلف ارتش رژیم اسراییل در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو، جلسه برگزار می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» در این باره نوشت که این جلسه به درخواست نمایندگان جناح اپوزیسیون و در پی هشدارهای فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به ناکارآمدی ارتش این رژیم در شرایط فعلی حاکم بر سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود.

این روزنامه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از هشدار فرمانده نیروی هوایی از برگزاری جلسه کابینه امنیتی خودداری کرد و همین مساله باعث شد اعضای جناح اپوزیسیون خواستار برگزاری جلسه فوری کمیته خارجی و امنیتی پارلمان شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    2 0
    جون عمتون بیخیال شین. مرگ عمه نتانیابو راه نداره. شرح مختصر این خبر واخبار این روزهای اسقاطیل. چه تابستان داغی دارن کفتارها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس