کد خبر 1521257
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
تلاش ژنرال آمریکایی برای روحیه دادن به ارتش اوکراین

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادعای متناقضی گفت، ضد حمله نیروهای ارتش اوکراین علیه روسیه در ضمن آنکه سرعتی کمتر از حد انتظار داشته، پیشرفت کسب کرده است.

به گزارش مشرق، «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه تلاش‌هایش برای آنکه همچنان به اوکراین با وجود به بن بست خوردن ضدحمله اش علیه روسیه امید بدهد ادعا کرد، نیروهای اوکراینی توانسته‌اند در میدان جنگ از یک خط دفاعی مهم روسیه عبور کرده و «تحول» رقم بزنند.

این رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با این وجود در مصاحبه با یک شبکه اردنی بار دیگر اعتراف کرد ضد حمله ارتش اوکراین علیه روسیه که بسیار بر سر آن رجزخوانی کرده بود سرعتی کمتر از حد انتظار کی‌یف و متحدانش داشته است.

مارک میلی در مصاحبه با کانال تلویزیونی اردنی « المملکة» مدعی شد، سربازان اوکراینی به خط دفاعی اول روسیه در چند نقطه در خط مقدم جنوبی بین ارتشهای دو کشور نفوذ کرده‌اند.

میلی ادعا کرد: «نیروهای اوکراینی به ویژه در حملاتشان به چند محور پیشروی، به کمربند دفاعی اصلی ارتش روسیه حمله کرده‌اند.»

چند روز پیش گزارش شد که نظامیان اوکراینی توانسته اند در جریان ضدحمله خود علیه روسیه که از ماه ژوئن به جریان انداختند، روستای کوچک «روبوتین» در منطقه زاپروژیا را تصرف کنند اما مفسران نظامی می گویند این اتفاق، یک پیشرفت ناچیز آن هم بسیار دیر هنگام محسوب می‌شود.

پایگاه های خبری نظامی روسیه از وقوع تلفات سنگین در میان صفوف نیروهای اوکراینی خبر داده‌اند به نحوی که اخیرا ارتش اوکراین حضور خبرنگاران در مناطق جنگی این کشور را ممنوع کرد.

رسانه‌ها و مقامات غربی در طول اجرای ضدحمله اوکراین علیه روسیه هر از چند گاهی به این موضوع اعتراف می‌کنند که سرعت این ضد حمله کمتر از آنچه که آنها انتظار دارند است اما با وجود شکستهایی که این ضد حمله به بار آورده همچنان تلاش می‌کنند که به ارتش اوکراین امید واهی برای پیروزی در آینده نزدیک نامعلومی را بدهند.

شبکه سی.ان.ان نیز اخیرا در گزارشی با هدف زنده نگه داشتن امید در میان اوکراین و متحدان غربی اش مدعی شد، نشانه‌هایی از پیشرفت در ضد حمله اوکراینی‌ها در حوزه زاپروژیا بروز یافته است.

مارک میلی در مصاحبه با رسانه اردنی این اعتراف را تکرار کرد که ضد حمله اوکراین با سرعتی کمتر از آنچه که انتظار می‌رفت اجرا شده است. اوکراین نخستین بار این ضد حمله خود را در ماه ژوئن به اجرا گذاشت.

این ژنرال آمریکایی همچنین ادعا کرد، هنوز برای آنکه ضد حمله اوکراین را موفقیت آمیز یا شکست خورده بخوانیم خیلی زود است. او در توصیف این ضد حمله آن را «بسیار خونین، کند، طولانی و دشوار» خواند.

وی با وجود آنکه سرعت ضدحمله اوکراینی ها را کندتر از حد انتظار خواند مدعی شد: «هنوز برای این که این ضدحمله را موفقیت آمیز یا شکست خورده بخوانیم خیلی زود است. واضح است که تا کنون موفقیتهایی مقطعی به دست آمده است.»

جیامپائولو دی پائولا، وزیر دفاع اسبق ایتالیا و رئیس کمیته نظامی ناتو نیز ادعاهای مشابه را مطرح کرده و گفت، اوکراین ابتکار عمل را از نیروهای روسیه تصاحب کرده است.

او در مصاحبه ای که روز جمعه با یک شبکه رادیویی اروپایی انجام داد در صحبتی متناقض گفت: «سرعت این ضد حمله کند است. اوکراینی ها دائما می گویند که این ضد حمله طبق برنامه جلو می‌رود. نمی‌دانم این حرف درست است یا خیر. چیزی که حاصل شده این است که اوکراین ابتکارعمل را از دشمن تصاحب کرده است. ما مشاهده کردیم که ضدحمله بعد از انتظار طولانی سرانجام دارد اتفاق می‌افتد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!!
  • سید IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    1 0
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!!
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 1
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس