واکنش مسکو به افشاگری واشنگتن‌پست درباره خطوط لوله نورداستریم

بازرسان آلمانی که حملات خرابکارانه به خطوط لوله نورد استریم را بررسی می‌کنند، بیش از پیش متقاعد شده‌اند که عاملان این حملات با اوکراین مرتبط هستند.

به گزارش مشرق، ۲ رسانه بزرگ آلمانی گزارش داده‌اند که هیچ چیزی روسیه را با انفجارهای خرابکارانه در خطوط لوله نورد استریم یک و ۲ مرتبط نمی‌کند.

شبکه زد دی اف با اشاره به اینکه کسانی که در جریان این تحقیقات هستند، سرنخ‌هایی که انفجار خطوط لوله نورد استریم را به اوکراین مرتبط می‌کند را قانع‌کننده می‌دانند، افزود: هیچ مدرک قابل اعتمادی وجود ندارد که نشان دهد روسیه مسئول این حملات بوده است.

سازمان‌های مجری قانون هنوز هم بر روی قایق تفریحی بادبانی آندرومدا متمرکز هستند. رسانه‌های غربی پیشتر گزارش داده بودند که این قایق توسط خرابکارانی اجاره شده بود که از آن برای کار گذاشتن مواد منفجره در خطوط لوله نورد استریم در زیر دریا استفاده کردند. بر اساس گزارش‌ها، آثار این مواد منفجره در کابین این قایق تفریحی کشف شده است.

این ۲ رسانه آلمانی به نقل از منابع امنیتی اعلام کردند: محققان اکنون بر این باورند که گروهی که از این قایق تفریحی استفاده کرده‌اند، قبل و بعد از اجرای عملیات خرابکارانه خطوط لوله نورد استریم در اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ در اوکراین حضور داشته‌اند.

به نوشته راشا تودی، روزنامه وال استریت ژورنال قبلا گزارش داده بود که قایق بادبانی آندرومدا توسط یک آژانس مسافرتی متعلق به اوکراین و مستقر در ورشو اجاره شده و در بندری در لهستان لنگر انداخته بود و سپس در نزدیکی هر یک از مکان‌هایی که انفجارها رخ داد، دیده شده است.

هفته‌نامه اشپیگل و شبکه دولتی زد دی اف اعلام کردند: خرابکاران به احتمال زیاد از یک پاسپورت جعلی مولداوی متعلق به شخصی به نام «استفان مارکو» برای اجاره این قایق تفریحی استفاده کرده‌اند.

این ۲ رسانه آلمانی با اشاره به اینکه با استفان مارکو واقعی که تبعه مولداوی است تماس گرفته‌اند، خاطرنشان کردند: این شخص اعلام کرد که از این اخبار مطلع شده اما وی هرگز مولداوی را در سپتامبر ۲۰۲۲ ترک نکرده است.

این ۲ رسانه آلمانی با استناد به تحقیقات خود گزارش دادند که عکس موجود در سند جعلی ارائه شده توسط خرابکاران برای اجاره قایق تفریحی متعلق به مرد جوانی به نام «والری ک.» اهل شهر دنیپرو اوکراین است.

هفته‌نامه اشپیگل و شبکه دولتی زد دی اف همچنین تصویر این مرد را در یونیفرم نظامی به همراه اطلاعاتی که به گفته آنها به این واقعیت اشاره دارد که والری ک. در تیپ مکانیزه ۹۳ ارتش اوکراین خدمت می‌کرده است، به دست آورده‌اند.

به گفته این ۲ رسانه آلمانی، این مرد در دوره‌های غواصی نیز شرکت کرده است با این حال بازرسان نتوانستند دی ان ای وی را که پس از جست‌وجوی آپارتمان او در شهر فرانکفورت آلمان پیدا شده بود، با آثاری که در قایق «آندرومدا» یافتند، مطابقت دهند.

خطوط لوله نورد استریم یک و ۲ که برای رساندن گاز طبیعی روسیه به آلمان ساخته شده بودند، در سپتامبر ۲۰۲۲ بر اثر انفجارهای زیر آب در جزیره بورنهولم دانمارک نابود شدند. از آن زمان، رسانه‌های غربی بارها گزارش داده‌اند که شواهد موجود در پرونده حکایت از دست داشتن اوکراین در این اقدام خرابکارانه دارد اما کی‌یف هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • وطنم ایران IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 1
    ظاهر قضیه اینه که روسیه به اوکراین حمله کرده. غربگداها کشش مغزشون همین قدره دیگه تحلیل محلیل تعطیل! اما باطن قضیه برا اهل معرفت اظهرومن الشمس هست. آمریکا رژیمی داره که نه تنها حتی یک دلار برای هیچ کشوری خرج نمیکنه بلکه منابع بقیه رو هم غارت میکنه. اینکه اومده بیش از صدمیلیارد دلار! برای زلنسکی اسلحه فرستاده نمیشه از کنارش ساده گذشت. واضحه که اوکراین فقط میدان جنگ هست. طرف جنگ نیست. تمامیت سرزمینی اوکراین اصلا برای ناتو (امپریالیسم آمریکا) مطرح نیست. رئیس دفتر دبیرکل ناتو هم گفت : «اوکراین سرزمینشو بده بیاد عضو ناتو بشه». نه براشون مهمه اوکراین خراب شد نه مهمه خاکش رفت نه مهمه مردمش آواره شدن. برای آمریکا فقط توسعه امپریالیسمش مهم هست به هرقیمتی. ما بعد صدها سال استعمارگری غرب بخواییم شعارهای اینا رو قبول کنیم که دیگه هیچ. مثل عربستان گردن بزن دموکراسیت هم از بیخ تعطیل خبرنگار هم تیکه تیکه کن هزاربرابر روسیه هم در یمن جنایت کن. اما بدون تحریم باش!!
  • عمیر IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 7
    با قدرت از اوکراین و شیربچه هاش حمایت میکنیم 💙💛
    • محمد قزل IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      5 3
      بنازم پوتین عزیز ودلاور را ....پوزه ی ناتو ویانکی ها و آنگلوساکسون ها واز همه مهمتر وطن فروشان وخائنین داخل ایران را خوب به خاک مالید.... نظام جمهوری اسلامی ایران هم از پوتین عزیزمان حمایت می‌کند...چرا که در جریان حمله داعش این روسیه بود که از ایران و سوریه حمایت کرد.... روسیه و چین از متحدان راهبردی ایران است
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      2 3
      14:33 شما غلط میخورین با اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون!!!
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 0
      عمیر با قدرت پوشکتو بپوش که شیربچه های اوکراین با توالت اشتباهت نگیرن.
  • عمیر IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    4 6
    ضربه زدن به روسی چه در زمینه نظامی چه اقتصادی از واجباته ، بتازید دوستان اوکراینی من ! 💙💛
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      3 3
      مزدورهای اوکراینی کوکائینی همجنس باز نازی بزودی همگی به درک واصل خواهند شد!! زنده باد ارتش آزادی بخش روسیه!! 🇷🇺🇷🇺
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    5 1
    بشینید منتظر تا خبر پیروزی اوکراین رو بشنوید، روزی ۷۰۰ کشته میدن، انبار مهماتش ته کشیده
    • عمیر IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 0
      وقتی اخبارو از مشرق دنبال میکنی : 😂😂😂😂
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    2 0
    هر دفعه میگن کار اینه نه کار اونه. شاید هیچوقت برای مردم دنیا معلوم نشه کار کی بوده.
  • Puyamotlaq IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    2 1
    مرگ بر رژیم زلنسکی غرب زده و مزدور مرگ بر رژیم آمریکایی جنایتکار
    • عمیر IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 0
      مرگ بر روسیه
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 0
      از زلنسکی کبیر عصبانی باشید و از این عصبانیت دسته دسته شهید بشید
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    دم اوکراین گررررررررررم
  • N.a IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 1
    جا داره از دلاور ولادمیر پوتین تشکری کنیم که با کار جهادی پوز ناتو را به خاک مالیده
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس