کد خبر 1520184
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
کشته‌شدن ۱۷ تروریست در حمله هوایی روسیه به ادلب

معاون مرکز آشتی روسی در سوریه گفت که ۱۷ نفر از اعضای گروه تروریستی هیئت تحریر الشام در حمله هوایی روسیه به پایگاه این گروه در استان ادلب کشته شدند.

به گزارش مشرق، مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه بامداد چهارشنبه از عملیات هوایی موفق نیروهای روسیه علیه گروه‌های تروریستی خبر داد.

«وادیم کولیت» معاون فرمانده این مرکز طی نشست خبری گفت که نیروهای هوافضای روسیه شامگاه سه‌شنبه (به وقت محلی) مقر گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» در منطقه کاهش تنش ادلب را منهدم کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کولیت در این‌باره توضیح داد که تروریست‌ها از این مقر هدف قرار داده شده، برای انجام حملات جنایتکارانه علیه غیرنظامیان و شهروندان سوری و همچنین نیروهای نظامی در استان لاذقیه استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: «۱۷ نفر از اعضای گروه تروریستی هیئت تحریر الشام در حمله هوایی روسیه به پایگاه این گروه در استان ادلب در شمال غرب سوریه کشته شدند. کشته شدگان این گروه تروریستی، از جمله تعدادی از سرکردگان هیئت تحریر الشام، مسئول طراحی و اجرای حملات علیه نیروهای سوری در استان لاذقیه بودند».

این مقام نظامی روس در ادامه گفت که این مرکز بار دیگر از فرماندهان گروه‌های تروریستی می‌خواهد که از گلوله‌باران مواضع نیروهای دولتی سوریه و زیرساخت‌های غیرنظامی خودداری کنند.

به نوشته اسپوتنیک، کولیت در این‌باره هشدار داد: «اگر اقدامات تحریک‌آمیز و تنش‌زایی‌ها متوقف نشود، حملات هوایی با دقت بالا برای از بین بردن سازمان‌های تروریستی ادامه خواهد یافت».

وی همچنین با تایید دست داشتن رژیم موقت صهیونیستی در حمله بامداد سه‌شنبه به دمشق، گفت که دو فروند جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی این رژیم، از حریم هوایی جولان اشغالی سوریه، هشت موشک کروز به حومه دمشق شلیک کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس