سوریه

منابع خبری از درگیری های شدید میان ارتش سوریه و تروریست ها و پاسخ ارتش سوریه به اقدامات گروه تروریستی تحریر الشام (النصره سابق) در جبهه‌های شمال غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، درگیری‌های شدیدی میان یگان‌های ارتش سوریه و عناصر تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) در ریف غربی حلب رخ داد و به‌طور همزمان ارتش سوریه با حملات این گروهک تروریستی در ریف جنوبی ادلب نیز مقابله کرد.

خبرنگار اسپوتنیک در حلب اعلام کرد که صدای انفجارهای شدید در تمام مناطق شهر ادلب به گوش رسید که در نتیجه حملات یگان های ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در جبهه غربی شهر بود.

یک منبع بلندپایه میدانی به این خبرگزاری گفت که یک مجموعه خارجی وابسته به گروه تروریستی تحریر الشام عملیاتی علیه پایگاه‌های ارتش سوریه در محور «کفرتعال» و «کفرعمه» در ریف غربی حلب انجام داد که با واکنش سوری ها مواجه شد.

این منبع گفت که درگیری ها میان ارتش سوریه و گروه تروریستی تحریر الشام شدت گرفت و ارتش سوریه تجهیزات نظامی گسترده به محورهای درگیری در آن منطقه اعزام کرد.

از سوی دیگر برخی منابع محلی در ریف ادلب اعلام کردند که گروه تروریستی تحریر الشام با استفاده از عناصر ارجی خود که تابعیت چینی، چچنی و آلبانیایی دارند، پایگاه‌های ارتش سوریه در ریف غربی حلب را هدف قرار دادند.

همچنین برخی منابع گفته اند که به طور همزمان مجموعه از گروهک تروریستی موسوم به «انصار التوحید» قصد داشتند که وارد یکی از پایگاه‌های ارتش سوریه در جبل الزاویه شوند.

خبرنگار اسپوتنیک در ریف ادلب اعلام کرد که یگان های ارتش سوریه توانستند با نفوذ این گروهک تروریستی مقابله و مواضع آن در محورهای کنصفره، سفوهن و الباره در جنوب ادلب را هدف قرار دهند.

شبکه السومریه نیوز عراق نیز به نقل از منابع سوری گزارش داد، بمب افکن‌های راهبردی روسیه کاروان تروریست‌های وابسته به ترکیه را در اطراف منبج در شمال غرب سوریه هدف قرار داده و نابود کردند.

از سوی دیگر واحد توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در حومه غربی حلب هدف قرار داد و با حملات شدید تروریست‌های تحریر الشام در این منطقه مقابله کردند.

ارتش سوریه همچنین حملات توپخانه‌ای خود را برای هدف قرار دادن خطوط تدارکاتی تروریست‌های تحریر الشام در اطراف شهر «سرمین» واقع در حومه شمالی ادلب گسترش داد.

رسانه‌های سوریه روز شنبه نیز گزارش دادند که ارتش این کشور در ادامه مقابله با تروریست‌های تحت حمایت ترکیه، مواضع آنان را حومه شهرهای حلب و ادلب در شمال و شمال غرب سوریه گلوله باران کرد.

برغم اعتراضات مکرر دمشق، نظامیان متجاوز ترکیه و آمریکا همچنان به بهانه‌های واهی بخش‌هایی از خاک سوریه را در شمال، شمال غرب و شرق سوریه تحت اشغال خود دارند و همچنین با استقرار گروه‌های تروریستی وابسته به خود، تلاش می‌کنند تا جلوی بازگشت آرامش به سراسر خاک سوریه و تحکیم حاکمیت ملی این کشور را بگیرند.

سوریه ادامه حضور نظامیان متجاوز ترکیه و آمریکا در خاک خود را اشغالگری می‌داند و تاکید می‌کند که آمریکا در شرق سوریه منابع نفتی و محصولات زراعی بویژه گندم این کشور را به سرقت می‌برد.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غرب سوریه و بخش ‌هایی از استان‌های لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی قرار دارد و گفته می‌شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا به امروز رخ نداده و تروریست‌ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه های روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

بخش‌هایی از شرق، شمال و شمال غرب سوریه که تحت اشغال متجاوزان آمریکایی و ترکیه ای و مزدوران آنها است، بویژه در یک هفته اخیر شاهد درگیری شدید بین این مزدوران بوده است.

در شرق سوریه گروه قسد و گروه موسوم به شورای نظامی دیرالزور که هر دو وابسته به ارتش اشغالگر آمریکا هستند، در حال نبرد با یکدیگر بر سر قدرت هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    2 4
    صدای پای مالک اشتر از اعماق تاریخ به گوش می رسد محافظ مرزهای سرزمین علی بازگشته است، سلام مادرش زهرا س بر جنگسالار قاآنی کبیر، کسی که شمشیر دوازده هزارساله ایران را در دست دارد و سیمرغ بر شانه اش نشسته است.
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 0
      نابود شدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس