کد خبر 1519966
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
روسیه: قایق شناسایی ارتش اوکراین را نابود کردیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده «سوخو-۳۰» این کشور یک «قایق شناسایی» متعلق به نیروهای مسلح اوکراین را در دریای سیاه از بین برد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که حملات پهپادی و شهپادی ماه‌های اخیر اوکراین به اهدافی در شبه جزیره کریمه طی هفته‌های اخیر ادامه داشته، مسکو از حمله جنگنده روس به یک قایق ارتش اوکراین خبر داد.

منابع رسانه‌ای از مسکو خبر دادند که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، جنگنده سوخو-۳۰ این کشور در دریای سیاه یک «قایق شناسایی» متعلق به نیروهای مسلح اوکراین را نابود کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنا بر اعلام این وزارتخانه، قایق شناسایی نظامی اوکراین را در نزدیکی زیرساخت‌های گازی روسیه در دریای سیاه منهدم کرده است؛ اقدامی که جدیدترین درگیری در این آبراه پس از خروج مسکو از قرارداد صادرات غلات انجام شده است.

وزارت دفاع روسیه اطلاعات بیشتری درباره نوع این قایق اوکراینی یا اینکه چه زمانی این حمله صورت گرفته، ارائه نداده است.

حمله به قایق اوکراینی در شرایطی انجام شده که روز دوشنبه (دیروز) وزارت دفاع روسیه از سرنگونی دو پهپاد اوکراینی بر فرار دریای سیاه و در حد فاصل ۴۰ کیلومتری شمال غرب شبه جزیره کریمه خبر داده بود.

طی ماه‌های اخیر حملات پهپادی و شهپادی (شناور بدون سرنشین) اوکراین به اهدافی در شبه جزیره کریمه انجام شده است. کریمه در سال ۲۰۱۴ بعد از یک همه پرسی، از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد اما اوکراین و حامیان غربی این کشور ضمن غیرقانونی خواندن این همه پرسی، حضور روسیه در کریمه را «اشغالگری» توصیف کرده‌اند.

مقام‌های مسکو بارها اعلام کرده که شبه جزیره کریمه را بخشی از خاک روسیه می‌دانند و با هشدار به آمریکا و غرب گفته‌اند که روسیه از همه ابزارها شامل بمب اتمی برای حفاظت از آن در برابر تجاوزات استفاده خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس