کد خبر 1519803
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
آمریکا از شهروندانش خواست فورا خاک بلاروس را ترک کنند

آمریکا روز دوشنبه از شهروندان خود درخواست کرد تا فورا خاک بلاروس را ترک کنند.

به گزارش مشرق، آمریکا روز دوشنبه از تمامی شهروندان خود خواست تا فورا خاک بلاروس را ترک کنند.

آمریکال چند روز پیش نیز به دلیل آن چیزی که نقش بلاروس در سرکوب های محلی توصیف کرده و همچنین ارائه کمک به روسیه در جنگ علیه اوکراین، تحریم‌هایی علیه 8 فرد و 5 نهاد در بلاروس اعمال کرد.

از سوی دیگر، امروز سفیر روسیه در بلاروس هشدار داد مسکو هر حمله به مینسک را به عنوان اقدام تجاوزکارانه علیه خود می‌داند و از تمام قابلیت‌های نظامی خود برای تلافی استفاده می‌کند.

گریزلوف که در گذشته وزیر کشور روسیه بوده، در مصاحبه با شبکه بلاروسی «اس تی‌وی» به هر طرف ثالثی درباره هدف قرار دادن متحد اصلی روسیه هشدار داد.

روسیه و بلاروس همکاری نظامی را از آغاز درگیری‌ها در اوکراین افزایش داده‌اند و روسیه اوایل سال جاری از استقرار تسلیحات هسته‌ای در بلاروس بعد از درخواست‌های مکرر مینسک خبر داد. مقام‌های بلاروس سیاست‌های تهاجمی غرب و تهدید ناشی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا که در کشورهای اروپایی متحدش مستقر شده را از دلایل این درخواست اعلام کرده‌اند.

در سال‌های اخیر بلاروس تنش‌هایی را با همسایه‌اش لهستان از اعضای اتحادیه اروپا تجربه کرده است. روابط دو کشور از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ بلاروس که اعتراضات گسترده در این کشور را در پی داشت و مخالفان به نتیجه اعتراض کردند، رو به وخامت گذاشت. ورشو و اتحادیه اروپا صراحتاً از اپوزیسیون بلاروس در تلاش ناموفق آن‌ها برای سرنگونی لوکاشنکو حمایت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    قهرشغال بنفع باغبونه!!!!!!!
  • حسین تنها IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    درود به شرف چین وروسیه که درمقابل لشکر کشی آمریکا به خلیج فارس .حمایت خود از ایران را علنی اعلام کردند.وسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس