مهدی آیتی

 یک فعال اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم گفت: کارگزاران سازندگی، شعبه‌های استانی‌اش را فعال کرده و اگر جبهه اصلاحات لیست ندهد، لیست جداگانه خود را می‌دهد.

به گزارش مشرق، مسعود اکبری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: یک فعال اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم گفت: وضعیت برای اصلاح‌طلبان در انتخابات سخت‌تر از دوره‌های قبل است. کارگزاران سازندگی، شعبه‌های استانی‌اش را فعال کرده و اگر جبهه اصلاحات لیست ندهد، لیست جداگانه خود را می‌دهد.

مهدی آیتی، عضو فراکسون مشارکت در مجلس ششم به «فردا» گفت: «آقای عارف در انتخابات ثبت‌نام نکرده، زیرا تجربه تلخ گذشته را به یاد می‌آورد. او بعد از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال۹۲ و سپس ورودش به مجلس دهم نشان داد که کاری نمی‌تواند انجام دهد و سرمایه‌ اجتماعی‌ای را نمی‌تواند به نفع خود به حرکت درآورد. او در تمام این سال‌ها هیچ سخن محکمی بر زبان نیاورد و منشأ هیچ اصلاحی در مجلس نشد. او به خیال این‌که رئیس‌مجلس می‌شود وارد انتخابات شد اما حتی یک‌دوره هم نتوانست رأی لازم برای ریاست مجلس را به دست آورد. در کنار اینها آقای عارف وجه شخصیتی دیگری هم دارد. او در تمام دوران تحصیلش تا مقطع دکتری معدلش الف بوده و همواره در حوزه دانشگاهی و دوران تحصیلش یک فرد نخبه بوده است. او فردی دانشگاهی و پژوهشی است و هیچ‌کس نمی‌تواند تردیدی در این موضوع وارد کند. متأسفانه برخی افراد که او را به سمت سیاست هدایت کردند، به او ظلم کردند. حالا آقای عارف فهمیده که به درد کار سیاست نمی‌خورد و این‌که چندسال است سکوت کرده نشان می‌دهد می‌خواهد به کار دانشگاهی بپردازد».

آیتی ادامه داد: «آقای عارف به دلیل همشهری و رفیق‌بودن، در طول هشت سال ریاست‌جمهوری آقای خاتمی چهاربار شغل عوض کرد؛ مدتی رئیس‌دانشگاه تهران بود، مدت دیگر رئیس‌سازمان برنامه، وقت دیگر وزیر مخابرات بود و در نهایت معاون اول رئیس‌جمهور شد. در همه این شغل‌ها موفقیتی به دست نیاورد. ما سال‌ها گفتیم که او را خرج سیاست نکنید زیرا او انسان اخلاقی پاکدست و پاک‌نیتی است. هر کسی را در غیر از جایگاه واقعی‌اش بگذاریم به او ظلم کرده‌ایم و بیش از همه آقای حسن رسولی به آقای عارف کرد. او شد دست راست آقای عارف و او را ‌انداخت در کارهای سیاسی. حتی اگر ناگهان همه متوجه شوند که آقای عارف در انتخابات ثبت‌نام کرده، باید بگوییم که بزرگ‌ترین ‌اشتباه عمرش را انجام داده؛ هرچند بعید می‌دانم ثبت‌نام کرده باشد».

این فعال اصلاح‌طلب همچنین گفت: «آقای عارف در میان اصلاح‌طلبان جایگاه ویژه‌ای ندارد. به یاد دارم زمانی بچه‌های اصلاح‌طلب برای آقای مصطفی معین و آقای عارف جوک می‌ساختند و به شوخی به آنها می‌گفتند آقای عارف و آقای معین آلبوم بعدی‌تان را کِی منتشر می‌کنید؟! واقعیت این است که آقای معین هم فردی دانشگاهی و بسیار باسواد است اما او هم سیاسی نیست».

آیتی در پایان گفت: «به نظر من وضعیت برای اصلاح‌طلبان سخت‌تر از دوره‌های قبل است. اکنون کارگزاران سازندگی شعبه‌های استانی‌اش را فعال کرده است و اگر جبهه اصلاحات لیست ندهد، لیست جداگانه خود را می‌دهد. آنها نگاهشان این است که تحت هر شرایطی باید در صحنه باشیم و نباید عرصه انتخابات را ترک کنیم. کارگزاران دارد به وصیت مرحوم‌هاشمی عمل می‌کند. آقای‌هاشمی می‌گفت باید در انتخابات شرکت کرد ولو آن‌که ببازیم. اگر هم کرسی‌های حداقلی به دست آوردیم بهتر از ترک صحنه است. آقای خاتمی هم همین حرف را می‌زد اما امروز مواضع آقای خاتمی دقیقا مانند نظرات آقای ‌هاشمی نیست».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس