نامزد ریاست جمهوری آمریکا: ارسال اف-۱۶ نیز اوکراین را نجات نمی‌دهد

«رابرت اف کندی جونیور» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از موافقت واشنگتن با صدور مجوز ارسال اف-16 به اوکراین به شدت انتقاد کرد .

به گزارش مشرق، در شرایطی که حمایت‌های همه جانبه غرب از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه دارد، رقیب دموکرات جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ درباره فروپاشی قریب الوقوع ارتش اوکراین هشدار داد.

رابرت اف کندی جونیور نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) دو پیام با موضوع ارسال جنگنده اف-۱۶ آمریکایی به اوکراین منتشر کرد و در آن هشدار داد که این اقدام برای اوکراین و بشریت فاجعه بار خواهد بود.

این سیاستمدار آمریکایی معتقد است که سود اصلی کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین و ارسال جنگنده اف-۱۶ را «مجتمع‌های نظامی-صنعتی» آمریکا خواهند برد.

پیش از این این برخی رسانه‌های آمریکایی با انتشار گزارش‌هایی درباره کمک‌های تسلیحاتی ادامه دار دولت بایدن به اوکراین، روی این موضوع دست گذاشته بودند که هدف مخفی او، سود بردن مجتمع‌های نظامی-امنیتی در آمریکا است

رابرت اف کندی جونیور در پیام خود در شبکه ایکس درباره موافقت آمریکا با صدور مجوز برای ارسال اف-۱۶ به اوکراین نوشت: «یک تصمیم بزرگ برای صنعت دفاعی اما فاجعه برای اوکراین و بشریت. چرا مذاکره نمی‌شود؟»

نامزد ریاست جمهوری آمریکا: ارسال اف-۱۶ نیز اوکراین را نجات نمی‌دهد
رابرت اف کندی جونیور

یک مقام آمریکایی روز جمعه هفته گذشته گفت که کاخ سفید با ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ توسط هلند و دانمارک به اوکراین، بعد از اتمام برنامه آموزشی خلبانان اوکراینی برای پرواز با این هواپیماهای جنگی، موافقت کرده است.

این مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز خبر داد، واشنگتن به دانمارک و هلند تضمین‌های رسمی داده که درخواست‌های انتقال اف-۱۶ به اوکراین را تسریع خواهد کرد.

«ووپکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند نیز در واکنش به خبر گفته بود: «ما از تصمیم آمریکا برای هموار کردن راه ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین استقبال می‌کنیم. اکنون، این موضوع را با شرکای اروپایی خود بیشتر مورد بحث قرار می‌دهیم».

رابرت اف کندی جونیور در واکنش به خبر موافقت آمریکا با ارسال اف-۱۶ به اوکراین هشدار داد که این اقدام مانع فروپاشی ارتش اوکراین نخواهد شد.

به روایت رقیب دموکرات بایدن، «(ارسال) اف-16، جلوی فروپاشی ارتش اوکراین را نخواهد گرفت (موضوعی که برخی کارشناسان می‌گویند، قریب الوقوع است). این هواپیماها به آموزش و نگهداری زیادی نیاز دارند. ماجرا شبیه فیلم‌های سینمایی نیست».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    1 3
    دهنتو ببند ابله امریکایی
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      1 1
      خودت دهنت را ببند ابله آلبانیایی
  • GB ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    1 0
    اف شانزده پرنده کوچک و بسیار چابک و نسبتا ارزانی است کاش سفارش را پس نداده بودیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس