کد خبر 1518804
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
هادی محمدی نمایه

همانگونه که سیدحسن نصرالله در آخرین سخنرانی‌اش به مناسبت پیروزی در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی اعلام کرد، روز پنج‌شنبه، سکوی حفاری استخراج نفت و گاز در بلوک ۹ آب‌های سرزمینی لبنان استقرار یافت.

به گزارش مشرق، هادی محمدی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: همانگونه که سیدحسن نصرالله در آخرین سخنرانی‌اش به مناسبت پیروزی در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی اعلام کرد، روز پنج‌شنبه، سکوی حفاری استخراج نفت و گاز در بلوک ۹ آب‌های سرزمینی و منابع انرژی لبنان استقرار یافت تا با دستیابی به منابع انرژی، رنج مردم لبنان از شبکه مافیایی امریکا در محروم کردن آن‌ها از ثروت‌های ملی شان پایان یابد. تهی شدن انبارهای سوخت‌گیری نیروگاه‌های لبنان از روزهای گذشته، همه مؤسسات، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، منازل مردم و امور زیربنایی این کشور را از برق محروم کرده است. همان چیزی که سفیر امریکا وعده داده بود تا از اردن و از مسیر سوریه، برق را تأمین کند و کاملاً روشن بود که این دروغ بزرگ برای این هدف بود که حزب‌الله با گسترش واردات سوخت از ایران در تأمین نیازهای روزانه، ابتکار عمل حیات عمومی لبنان را در اختیار نگیرد. خیمه‌شب‌بازی سفیر امریکا مدتی ادامه یافت و همانگونه که در عراق، سال‌ها مانع تأمین برق از طریق قرارداد با شرکت‌های اروپایی شده تا برنامه‌های زیربنایی سامان پیدا نکند، در لبنان نیز این سیطره شیطانی و خیانتکارانه برای حداکثرسازی فشار به مردم لبنان، ادامه یافته است. به‌خاطر داریم که حزب‌الله لبنان و سیدحسن نصرالله، چگونه رژیم صهیونیستی و امریکا را مجبور به ترسیم خطوط مرز آبی و پس گرفتن حقوق و ثروت ملی لبنان نمودند، درحالی که می‌خواستند با قلدری و رویه‌های چپاولگرانه همیشگی، حقوق دریایی لبنان را غارت و به‌آن بی‌توجهی کنند.

پس از اینکه پرواز پهپادهای حزب‌الله بر فراز سکوی حفاری اسرائیلی، آن‌ها را وادار کرد تا هشدار حزب‌الله را جدی بگیرند، براساس نگاه دولت لبنان، مرز دریایی تعیین، ولی نماینده یهودی امریکا تلاش کرد این ترسیم دریایی را در همین مرحله متوقف کند و عملاً از حضور شرکت‌های نفتی و استخراج ممانعت به‌عمل آورد. سیدحسن نصرالله به روشنی تهدید کرد اگر لبنان امکان استخراج و بهره‌مندی از منابع نفت و گاز خود را نداشته باشد، رژیم صهیونیستی نیز نمی‌تواند از هیچ منبع نفت و گاز خود بهره‌مند شود.

وعده صادق حزب‌الله و سیدحسن نصرالله دارای پشتوانه‌ای از قدرت بازدارندگی است که سال‌هاست رژیم صهیونیستی درمقابل عظمت مقاومت در لبنان تحقیر شده و حتی حمایت‌های امریکا قادر نیست منطق چپاول را بر لبنان حاکم کند. طرح مشترک امریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار بندر بیروت، با این هدف بود که درکنار فشارهای تکمیلی، مردم لبنان را در بالاترین فشار اقتصادی و فقر قرار داده، آن‌ها را تسلیم اسرائیل کنند. مردم لبنان در سه سال گذشته با استقامت خود، امروز به نقطه‌ای رسیده‌اند که کارکرد بازدارندگی و مقاومت را در تأمین منافع ملی و ثروت ملی خود در دسترس قرار داده‌اند. این شناسنامه استکباری و جنایت علیه بشریت، تنها از ویتنام و عراق و افغانستان و نقاط دیگری که با قتل و ویرانی به غارت ملت‌ها پرداخته‌اند، ثبت نشده و در نمونه و مصداقی دیگر در لبنان با نابودی اقتصاد، ممنوعیت وارد کردن ارز خارجی، شبکه مسئولان فاسد و در رأس آن، رئیس بانک مرکزی لبنان که اخیراً برکنار شد، وجود دارد تا این شناسنامه تکمیل شود. لبنان و مقاومت و مثلث ارتش، مردم و مقاومت، نماد سربلندی و عزت یک ملت بااراده و قوی و الگو برای اندیشه‌های مقاومت در مقابل صهیونیسم، استکبار و اشغالگری و غارت هستند و به‌زودی پیروزی جدیدشان را جشن می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس