آمریکا یک نهاد لبنانی را به بهانه ارتباط با حزب الله تحریم کرد

ایالات متحده آمریکا سازمان موسوم به «سبز بدون مرز» مستقر در لبنان را به بهانه روابط با حزب الله تحریم کرده است.

به گزارش مشرق از "تارنمای وزارت خزانه داری آمریکا", وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد این سازمان از عملیات حزب‌الله در جنوب لبنان در امتداد «خط آبی» بین لبنان و اسرائیل در دهه گذشته حمایت کرده و در عین حال خود را به‌عنوان یک گروه حامی محیط‌ زیست معرفی می‌کند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: «آمریکا تلاش‌های بدبینانه حزب الله برای مخفی کردن فعالیت‌های تروریستی بی‌ثبات کننده خود در پوشش حمایت از محیط زیست را بر ملا می‌کند. ما به حمایت از بسیاری از گروه‌های جامعه مدنی لبنان که از محیط زیست منحصربه‌فرد و حساس لبنان محافظت می‌کنند، ادامه می‌دهیم و در عین حال بی‌وقفه حزب‌الله و شبکه‌های حمایتی آن‌ها را تحت نظر داریم.»

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۹ مرداد ماه ریاض سلامه رئیس سابق بانک مرکزی لبنان و برخی نزدیکان او را تحریم و اعلام کرد: فساد و اقدامات غیرقانونی رئیس سابق بانک مرکزی لبنان به نقض حاکمیت قانون در این کشور کمک کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده بود: سلامه از موقعیت خود سوء استفاده کرده و با انتقال صدها میلیون دلار از طریق شرکت‌های صوری خود و همکارانش را ثروتمند کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان اول مرداد ماه جاری در سخنانی در مجلس عاشورایی در شهرک «الخرایب» گفت: لبنان تاوان و بهای توهمات گروه چالش و تقابل را می‌پردازد و آن‌ها هستند که کشور را وارد این پیچ و خم و انتخاب رئیس جمهوری را وارد تونلی کرده‌اند که نمی‌دانیم چه زمانی به روشنایی ختم می‌شود.

وی افزود: زمانی که شکست خوردند و متوجه اشتباه محاسباتی خود شدند، برای جبران تلاش می‌کنند تا تصمیمات و تحریم‌های بین‌المللی را علیه ما اعمال کنند.

شیخ قاووق ادامه داد: قدرت گرفتن از بیگانه راه حل ریاست جمهوری را پیچیده و مانع تحقق آن می‌شود و هیچ سودی برای آن‌ها ندارد، زیرا ما کسی نیستیم که تسلیم فشارها و تحریم‌ها شویم. ما که در جنگ تموز (۳۳ روزه) ایستادیم، پیروز شدیم و تسلیم نشدیم، اکنون تسلیم توهمات و تحریم‌ها می‌شویم؟ این افراد اشتباه می‌کنند و مسئول طولانی‌شدن این بحران و بروز چالش های جدید هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 1
    آمریکا غلط خورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس