ادعای اوکراین درباره تسلط بر شهرک «اوروژاین» در دونتسک

«هانا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین ادعا کرد که نیروهای این کشور بر شهرک اوروژاین در منطقه دونتسک مسلط شدند.

به گزارش مشرق، در حالی که درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین ادامه دارد، مقام ارشد وزارت دفاع اوکراین از پیشروی نیروهای این کشور در منطقه دونتسک و تسلط بر یک شهرک خبر داد.

منابع رسانه‌ای از کی‌یف اوکراین خبر دادند، «هانا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین خبر داد که نیروهای این کشور توانستند شهرک اوروژاین در منطقه دونتسک را از روسیه باز پس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام ارشد اوکراینی در پیامی در صفحه تلگرامی خود نوشت: « اوروژاین آزاد شد. مدافعان ما در حومه (این شهرک) مستقر شده‌اند».

این رسانه غربی با تاکید بر اینکه نمی‌تواند به طور مستقل گزارش اوکراین درباره تسلط بر اورویاین را تایید کند، افزود که روسیه هنوز اظهارنظری در این باره نکرده است.

به گزارش رویترز، طی روزهای اخیر درگیری‌های شدیدی در اطراف اوروژاین و «استارومایورسکی» در جریان بوده است؛ مناطقی که در فاصله ۶۰ مایلی جنوب غرب منطقه تحت تسلط روسیه در دونتسک قرار دارند.

همزما با انتشار خبرها درباره تسلط اوکراین بر یک شهرک در منطقه دونتسک، مقام‌های کی‌یف از حمله شبانه دو پهپاد روسیه به بندر و انبار غلات شهر بندری «اودسا» در جنوب اوکراین خبر دادند

روسیه اما روز چهارشنبه (امروز) از حملات پهپادی ناموفق اوکراین به مناطقی از روسیه خبر دادند. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی ارتش روسیه، سه پهپاد ارتش اوکراین را اوایل صبح امروز بر فراز منطقه «کالوگا» واقع در جنوب غربی «مسکو» سرنگون کرد.

همزمان با تشدید درگیری‌ها، تحرکات آمریکا و متحدانش برای حمایت از اوکراین و تشدید فشارها بر روسیه ادامه دارد. بر همین اساس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از کنگره این کشور خواست که با درخواست بودجه ۲۴ میلیارد دلاری برای ادامه کمک‌ها به اوکراین موافقت کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه (دیروز) در کنفرانس بین‌المللی امنیت مسکو اعلام کرد که غرب با ارسال تسلیحات به اوکراین، آتش درگیری‌ها در این کشور را شعله‌ور می‌کند و خطر تقابل قدرت‌های اتمی را افزایش می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    ارتش دوم جهان نتونست یک شهرک رو در مقابل اوکراین فسقلی نگه داره؟!!
  • عمیر IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    1 3
    هوراااااا
  • عمیر IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    2 6
    زنده باد اوکراین چخبر خوبی بود بازم بفرستید 🔥
  • عمیر IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    2 3
    گفته بودم یک روز اینا ثمر میده گفته بودم ضدحمله های شیربچه های اوکراینی جواب میده و اینم شد نتیجش ! 💙💛👊
  • عمیر IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    2 3
    بووووووممم بازم خبر خشحال کننده 💥💥💥
  • عمیر IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    1 2
    زنده باد رفیق زنده باد
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    اوکراین گفت؟؟!! خوب حتمأ دروغ گفته چون فراموش نکنین که اوکراینیها هم مثل اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکششون دهنشونو باز کنن ازش فقط دروغ درمیاد و لا غیر و یانکی و اوکراینی خوب هم فقط یانکی و اوکراینی مرده هست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس