جمهوریخواهان آمریکا کارزار حمایت از اوکراین به راه انداختند

یک سازمان وابسته به حزب جمهوریخواهِ مخالف دونالد ترامپ، با تشکیل کارزاری، به دنبال مجاب کردن اعضای حزب، برای موافقت با ادامه کمک‌های دولت آمریکا به اوکراین در جنگ با روسیه است.

به گزارش مشرق، سازمان غیرانتفاعی «دفاع با یکدیگر از دموکراسی»، متعلق به جمهوریخواهان محافظه‌کار مخالف دونالد ترامپ، کارزاری را روز سه شنبه با محور درخواست از قانونگذاران جمهوریخواه برای موافقت کردن با حفظ جریان کمک‌های واشنگتن به کی‌یف تشکیل داد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، این کارزار تحت نام «جمهوریخواهان حامی اوکراین» در واکنش به تشدید مخالفت‌ برخی فراکسیون‌های مهم حزب جمهوریخواه با تصویب بسته‌های بیشتر کمک‌های واشنگتن برای کی‌یف تشکیل شده است. این کارزار با بودجه‌ دو میلیون دلاری تشکیل شده و برای تبلیغ، صحبت‌های رای‌دهندگان حامی حزب جمهوریخواه با مضمون درخواست از سیاستمداران و قانونگذاران برای پشتیبانی از اوکراین را در یوتیوب و کانال های تلویزیونی تا پایان سال جاری میلادی پخش می‌کند.

سازمان «دفاع با یکدیگر از دموکراسی» در توصیف خود در وبسایتش نوشته که یک «سازمان مدافع حقوق بشر، ایجاد شده توسط محافظه‌کاران و جمهوریخواهان مادام العمر» است. این سازمان پیش از این با عمده مواضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مخالفت کرده است.

«گانر رامر» سخنگوی این کارزار در بیانیه‌ای مطبوعاتی مدعی شد: «به نظر می‌رسد بسیاری از رهبران حزب جمهوریخواه فکر می‌کنند ایستادگی کردن در برابر دموکراسی اوکراین و مخالفت با نقش آمریکا در حمایت از نبرد برای آزادی، قرار نیست مجازاتی داشته باشد. ما اینجاییم که به آنها یادآوری کنیم تعدادی زیادی از جمهوریخواهان سراسر آمریکا در کنار اوکراین می‌ایستند».

این کارزار اعلام کرده برای پخش تبلیغات خود تمرکز عمده‌ای به روی مناظره نامزدهای ریاست جمهوری رقابت مقدماتی جمهوریخواه در تاریخ ۲۳ اوت (اول شهریور) در ایالت ویسکانسین دارد.

رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش داده‌اند که موافقت اعضای حزب جمهوریخواه با ادامه حمایت های واشنگتن از اوکراین در حال تضعیف شدن است. «مایکل مک کال»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته میلادی از اینکه ۷۰ جمهوریخواه این مجلس به نفع اصلاحیه‌ای برای محدود ساختن کمک‌های آمریکا در آینده به اوکراین رای دادند ابراز نگرانی کرد.

۸۹ نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز اخیرا با یک لایحه برای کاهش ۳۰۰ میلیون دلاری اعتبارات کمکی برای اوکراین موافقت کردند. دولت جو بایدن هم روز دوشنبه از یک بسته کمک های امنیتی جدید به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار برای اوکراین رونمایی کرد.

این دولت روز پنجشنبه گذشته یک بودجه تکمیلی را شامل ۲۴ میلیون دلار اعتبار کمکی مختص به اوکراین از کنگره درخواست کرد اما سرنوشت تصویب آن مشخص نیست و بسیاری از جمهوریخواهان کنگره با آن مخالفت کرده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    حله چشاته
  • عمیر IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 1
    کمک کمک تا پیروزی !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس