محاسبه‌های اصلاح‌طلبان تفاوت فاحشی با واقعیت‌های کشور دارد

قائم مقام حزب موتلفه گفت: اصلاح‌طلبان تحلیل‌های کاملاً اشتباهی انجام می‌دهند و این باعث می‌شود که این افراد نه تنها در مسیر و اراده مردم نباشند بلکه در برابر خواست آنها قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، حمید رضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در خصوص بیانیه منتشر شده از سوی اصلاح طلبان در خصوص تحریم انتخابات و نتیجه تحلیل اشتباه آنان اظهار داشت: متأسفانه محاسبه‌های اصلاح‌طلبان همیشه تفاوت فاحشی با واقعیت‌های موجود در کشور دارد و بر همین اساس تحلیل‌های کاملاً اشتباهی هم انجام می‌دهند. این باعث می‌شود که این افراد نه تنها در مسیر و خواست مردم قرار نگیرند بلکه در برابر خواست و اراده آنان قرار بگیرند.

وی افزود: استقبال نخبگان جامعه برای پذیرش نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی نشان دهنده این است که نسبت به دوره‌های گذشته امید مردم نسبت به حل مشکلات کشور از طریق مجلس و دستگاه قانون‌گذاری افزایش پیدا کرده و این امیدواری ناشی از کارکرد درست مجلس و تأثیرگذاری آن بر روند تصمیم گیری‌های کشور و بنیان گذاری مراحل اجرایی است.

اصلاح طلبان ناچار می‌شوند ثبت‌نام کنند

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: برخلاف نظر برخی اصلاح‌طلبان تندرو که موضع‌گیری‌های ناامیدکننده‌ای از خودشان بروز می‌دهند بسیاری از مردم و نخبگان کشور که در مرحله پیش ثبت نام داوطلبی مجلس ثبت نام کرده‌اند، چراکه معتقدند در شرایط کنونی تنها راه رفع مشکلات و بهبود وضعیت کشور از طریق مجاری قانونی و با کمک نخبگان است تا آینده خودشان را بسازند. نقش مردم در حل مشکلات کشور هر روز بیشتر می‌شود بنابراین اصلاح‌طلبان هم ناچار خواهند بود بزودی نسبت به ثبت نام اقدام کنند و این کار را خواهند کرد.

ترقی در ادامه در خصوص اختلافات بین افراد احزاب اصلاح‌طلب و انتقاد حزب کارگزاران از تغییرات اخیر در ریاست جبهه اصلاحات بیان داشت: اصولاً اختلاف بین نیروهای اصلاح‌طلب بسیار جدی است و کلاً بسیاری از اصلاح طلبان به بیانیه منتشر شده در روزهای اخیر اعتقادی ندارند و معتقدند که باید در انتخابات حضور فعال داشته و از طریق صندوق دیدگاه‌های خود را دنبال کنند.

وی گفت: یک بخش محدودی از این احزاب منزوی هستند و از ابتدا هم با مبانی نظام اختلاف نظر جدی داشتند. آنان بیشتر این نوع موضع گیری‌ها را اتخاذ می‌کنند ولی بسیاری از تشکل‌های زیر مجموعه اصلاح‌طلبان چنین باوری ندارند و اعتقاد دارند اگر با صندوق رأی قهر کنند و به سمت تحریم انتخابات پیش بروند جایگاه مطلوب سیاسی در جامعه نخواهند داشت؛ برای همین آنها خواستار چنین چیزی نیستند و بخش کوچکی از اصلاح‌طلبان که ساختارشکن هستند بیانیه‌های اینچنینی منتشر می‌کنند.

جریان تندرو اصلاح‌طلب در بدنه خود جایگاهی ندارد

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در ادامه در خصوص جهت گیری‌های سیاسی اصلاح طلبان گفت: جریان تندرو اصلاح طلب که رفتار افراطی نسبت به حاکمیت و نظام دارد و همیشه در پازل دشمن بوده اینها جایگاهشان را در بین بدنه اصلاح‌طلب جامعه که تمایل دارند و می‌خواهند از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز و قانونی دیدگاه‌های خودشان را به مرحله اجرا دربیاورند جایگاهی ندارند.

وی ادامه داد: عدم پیروی بدنه جامعه از این گروه خاص و منزوی در این انتخابات کاملاً مشخص می‌شود و اصلاح طلبان تندرو باید این را درک کنند که دیگر این موضع‌گیری‌هایی که بیشتر هم به نفع دشمن است، وعده‌های پوچی بوده که به مردم داده‌اند و تا الان هیچکدام تحقق پیدا نکرده است. آنها دیگر طرفداری حتی بین نیروهای اصلاح‌طلب و منتقد شرایط موجود جامعه هم ندارند و باید آینده خود را در یک انزوای سیاسی ببینند.

فعال سیاسی درباره آینده انتخابات پیش تاکید کرد: به نظر من انتخابات پرشور و خوبی در پیش رو داریم و مشخص است که رقابت تنگاتنگی بین شرکت کننده‌ها خواهد بود. در شهرهای کوچک رقابت بیشتر خواهد بود. در بعضی از شهرهای کوچک مشارکت بالای ۷۰ درصد را خواهیم داشت در عین حال بقیه شهرها هم درصد مشارکت بالا می‌شود. در مجموع به‌نظر من مشارکت در این دوره قطعاً بالا خواهد بود زیرا کاهش مشارکت مردم تا الان ناشی از عملکرد غلط مجریان قبلی بوده ولی مجریان و مسئولین کنونی کشور عملکرد خوبی داشته است.

قبل از شروع پیش ثبت نام انتخابات جبهه اصلاحات در بیانیه‌ای مدعی شد که «شرایط اجتماعی، شرایط مناسبی نیست و با توجه به این شرایط نمی‌تواند مردم را ترغیب به شرکت در انتخابات کند و اگر هم کند از طرف مردم پاسخ مثبتی نخواهد گرفت.» این پیش بینی اصلاح طلبان در حالی است که مرحله پیش ثبت نام‌ها با استقبال خوبی از سوی مردم و نخبگان جامعه مواجه شده است بطوریکه رکورد ثبت نام دوره قبل انتخابات مجلس در روز سوم پیش ثبت نام‌ها شکسته شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    1 1
    اصلاح طلبان در تمام این سالها جز خیانت به کشور و مردم کاری نکرده اند و این در تاریخ ثبت خواهد شد
  • ناشناس IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    3 0
    سخنی از مادر عروس.
  • وطن پرست DE ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    2 0
    حتما تحلیل های شما درسته که دختر سهیلا جلودارزاده رو جا کردن تو لیست مجلستون. دارم در مورد ریس کمیسیون زنان صحبت می کنم. مسول مهرخانه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس