1

وضعیت اتحاد ملت در ساختار جبهه اصلاحات مشابه رفتار حلقه تقی شهرام در سازمان مجاهدین خلق در سال ۵۳ است!

سرویس سیاست مشرق- کمتر از دو سال پس از اعلام خبر مرگ اصلاحات توسط یکی از تئوریسین‌های اصلی جبهه اصلاحات حالا جناح چپ آرام‌آرام خودش را برای شرکت در انتخابات مجلس گرم می‌کند. در آن زمان سعید حجاریان در یک مقاله تند در وب‌سایت مشق نو اعلام کرد که اصلاحات صندوق محور مرده است و با یک تدفین شکوهمند باید آن را دفن کرد، اندکی بعد شیخ پنهان اصلاح‌طلبان نیز به صحنه آمده و با نوشتن یک بیانیه طولانی و طوفانی با مجمع روحانیون مبارز نقطه پایانی برای ستادهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان قرارداد.

آن اطلاعیه آن‌قدر تند بود که محمدعلی ابطحی عضو تشکیلاتی مجمع روحانیون مبارز اعلام کرد که موسوی خوئینی دو پرده تندتر از میرحسین موسوی است! ابطحی گفته بود که بیانیه مجمع روحانیون مبارز را موسوی‌خوئینی‌ها نوشته و سایرین امضاء کرده‌اند، در آن بیانیه تحریم انتخابات از سوی زعمای اصلاح‌طلب آمده بود که مجمع روحانیون مبارز انتخابات را مهندسی‌شده و نشانه‌ای از خلافت اسلامی می‌دادند.

در آن زمان بستن ستادهای انتخاباتی و حرکت به‌سوی تحرکات جامعه‌محور از سوی جناح چپ با استقبال اصلاح‌طلبان ساختاری چون مصطفی تاج‌زاده قرارگرفته و آن را نشانه‌ای مثبت برای اقدامات بیشتر در آینده ارزیابی کردند. در آن زمان تاج‌زاده در یک برنامه شبانه اینترنتی در کلاب هاوس گفته بود که راه اصلاحات تنها از خیابان می‌گذرد.

البته در همان زمان بخش گسترده‌ای از اصلاح‌طلبان معتقد بودند که نباید پرونده اصلاحات پارلمانتاریستی را برای همیشه بسته و با صندوق انتخابات قهر کرد، اما آوار شکست انتخاباتی و پیش از آن کارنامه رحم اجاره‌ای (دولت روحانی) چنان سنگین بود که این جریان اکثریت جرئت و شجاعت اظهارنظر در برابر اقلیت تندرو و رادیکال را نداشت. ازجمله این افراد بهزاد نبوی بود که باوجود مخالفت با محفل تاج‌زاده هیچ‌گاه سعی نکرد با آن‌ها رودررو شود.

جریان اقلیت به دلیل داشتن تشکیلات رسانه‌ای در داخل و خارج از کشور توانسته بود هژمونی خود را بر کل جریان جبهه اصلاحات غلبه داده و روی ستادهای انتخاباتی سایه بی اندازد؛ اما حالا نزدیک به دو سال پس‌ازآن ماجراهای عجیب اصلاح‌طلبان ریشه‌دار به‌تدریج از لاک دفاعی بیرون آمده و خود را برای حضور در آوردگاه انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آماده می‌کنند.

فعالیت جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس آغاز شد/ فرجام کودتای سیاسی حزب اتحاد ملت علیه چریک پیر چه خواهد بود؟

فعالیت جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس آغاز شد/ فرجام کودتای سیاسی حزب اتحاد ملت علیه چریک پیر چه خواهد بود؟

اسامی ۱۵ عضو حقیقی دوره جدید جبهه اصلاحات اعلام شد

روز گذشته کمال‌الدین پیرموذن عضو جبهه اصلاحات و نماینده اصلاح‌طلب دوره نهم مجلس شورای اسلامی اسامی ۱۵ عضو حقیقی جبهه اصلاحات ایران را که اخیراً انتخاب شدند را اعلام کرد، نکته قابل‌توجه آن بود که باوجودآنکه بهزاد نبوی چریک پیر اصلاحات مدتی پیش اعلام کرده بود از جبهه اصلاحات کناره‌گیری کرده است، اما نماش در میان فهرست قابل‌توجه است.

در این فهرست حضور یکی از اعضای ارشد و تشکیلاتی گروهک آمریکایی ملی – مذهبی نیز جای تأمل دارد؛ این فرد باوجود داشتن سوابق امنیتی مورد اقبال اصلاح‌طلبان قرار داشته و به نظر سرپل همکاری برخی گروه‌های لیبرال با اصلاح‌طلبان است.

درباره رباست جبهه اصلاحات نیز حرف و حدیث زیاد است. پیرموذن گفته است که اگر بهزاد نبوی ریاست جبهه را بپذیرد او مانند انتخابات ریاست جمهوری رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان خواهد بود، در غیر این صورت این تشکیلات سیاسی به سراغ گزینه‌های دیگری خواهد رفت. از محسن آرمین، محسن هاشمی، حسن رسولی و آذر منصوری به‌عنوان گزینه‌هایی نام‌برده شده است که ممکن است به‌زودی جای بهزاد نبوی را در جبهه اصلاحات بگیرند. برخی اخبار حکایت از آن دارد که شانس محسن هاشمی برای پذیرش این کرسی از سایرین بیشتر بوده و اقبال اصلاح‌طلبان به‌سوی عضو حزب کارگزاران است.

بهزاد نبوی درباره مشخصات جبهه اصلاحات در ترکیب آن گفته است:

کار انتخاب لیست ۱۵ نفر عضو حقیقی دوره جدید جبهه اصلاحات به پایان رسیده و اعضای آن مشخص شدند ترکیب جبهه تغییرات محسوسی نداشته اما تعدادی عوض شدند و سعی شده از چهره‌های جوان هم در این ترکیب استفاده شود.

راهبرد اصلاح‌طلبان برای ورد به انتخابات نیز جالب‌توجه است، مروری بر محتواهای تولیدشده از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب بیانگر آن است که چپ‌ها ضمن برجسته‌سازی اخبار منفی از شرایط کشور ضمن تلاش برای تأثیرگذاری بر اذهان نخبگان و عموم مردم، «کاهش تاب‌آوری اجتماعی» را در دستور کار خود داشته و از جانب دیگر پیشنهادهایی را بر اساس راهبردهای ترسیمی خود به حاکمیت برای حل مشکلات طرح و بیان می‌کنند.

کمال‌الدین پیرمؤذن، عضو جبهه اصلاحات درباره راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات می‌گوید:

جلساتی که مورد چگونگی حضوردرانتخابات با نهادها و چهره‌های سیاسی برگزار کردیم، امیدواریم تا بتوانیم در یک فضای رقابتی بار دیگر شاهد حضور جریان اصلاحات در مجلس شورای اسلامی باشیم و همچنان با تکیه‌بر خواسته‌های اصلاح‌طلبانه کشور را وارد ریل رشد، تولید و … کنیم.

عضو ارشد جبهه اصلاحات درباره شیوه ورود به انتخابات نیز گفته است:

طبق هماهنگی‌های صورت گرفته تعداد زیادی از چهره‌های شاخص جریان اصلاح‌طلبی با کاهش سقف مطالبات خود قرار است از فهرستی که در ائتلاف با جریان معتدل اصول‌گرا، طیف نزدیک به علی لاریجانی (رئیس پیشین مجلس)، تهیه خواهد شد از نامزدها حمایت کنند. اکثریت اصلاح‌طلبان خواهان حضور در انتخابات و پیروزی بر اقلیتی هستند که نه‌تنها اعتقادی به جمهوریت نظام ندارند بلکه بانی وضعیت اخیر کشور هم محسوب می‌شوند.

به گفته پیرموذن هدف اصلاح‌طلبان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را کسب حداقل ۱۷۰ کرسی مجلس خواهد بود.

فعالیت جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس آغاز شد/ فرجام کودتای سیاسی حزب اتحاد ملت علیه چریک پیر چه خواهد بود؟

اقلیت رادیکال در جبهه اصلاحات انتخابات مجلس را تحریم می‌کند؟

روزنامه آرمان امروز که نزدیک به حزب کارگزاران است با انتشار خبر حضور همه‌جانبه جبهه اصلاحات در انتخابات مجلس یک تحلیل جالب‌توجه نوشته است که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب که به‌طور عمده در «حزب اتحاد ملت» حضور دارند تمایلی برای ادامه همکاری با جبهه اصلاحات را ندارند و تصمیم گرفته‌اند که از هم‌اکنون از ادامه مسیر صرف‌نظر کنند.

حزب اتحاد ملت (شاخه سیاسی حزب منحله مشارکت) ازجمله احزاب اقماری جبهه اصلاحات است که سعی دارد با اثرگذاری رسانه‌ای روی اکثریت این جناح قدیمی اصلاح‌طلبان را از شرکت در انتخابات بر حذر دارد، علائم موجود نشان می‌دهد که این اعضای این حزب در جبهه اصلاحات سعی دارند با اثرگذاری روی تصمیمات و افزایش بار احساسی این جبهه و تکیه‌بر برخی تئوری‌های سست چون اصلاحات ساختاری، برگزاری رفراندوم و تحریم انتخابات بدنه جوان جبهه اصلاحات را به‌سوی خود جذب کرده و آن‌ها را رودررو با اعضای پرتجربه و استخوان خردکرده‌ای چون بهزاد نبوی قرار دهند.

این حزب پرحاشیه در چند ماه اخیر با انتشار اخباری چون پیر شدن بهزاد نبوی و ناکارآمدی ساختار جبهه اصلاحات سعی دارد یک انشعاب سیاسی عمیق در جناح چپ ایجاد کند. حزب اتحاد بر این باور است که افرادی چون بهزاد نبوی حاضر نیستند بمب زیر پای ساختار سیاسی کشور گذاشته و دست به انتحار بزنند؛ ازاین‌رو تنها راه‌حل آن است که یا امثال چریک پیر حذف شوند یا آنکه بازی به‌هم‌خورده و اصلاح‌طلبان نتوانند به‌صورت یکدست در انتخابات شرکت کنند.

قابل‌توجه آنکه از مدتی پیش تصویب تغییر گفتمان در سیاست ورزی حزب اتحاد ملت نیز به تصویب رسیده است، این تغییر ایدئولوژی شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تغییر گفتمان در سیاست ورزی این حزب به تصویب رسیده و به‌تمامی اعضای کمیته امور شعب و رؤسای شعب استانی این حزب ابلاغ‌شده است.

شورای مرکزی این حزب تأکید کرده است که تغییرات کلان در ساختار و سیاست‌های حکمرانی در پایان دهه ۹۰ به این‌سو و انسداد به وجود آمده در نظام انتخاباتی کشور که انتخابات را از معنا تهی کرده و عملاً الگوی سیاست ورزی انتخابات محور پاسخگوی مطالبات جامعه سیاسی کشور نیست و ما به ضرورت تغییر گفتمانی به سمت «سیاست ورزی جامعه‌محور» حرکت کرده‌ایم.

فعالیت جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس آغاز شد/ فرجام کودتای سیاسی حزب اتحاد ملت علیه چریک پیر چه خواهد بود؟

فعالیت جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس آغاز شد/ فرجام کودتای سیاسی حزب اتحاد ملت علیه چریک پیر چه خواهد بود؟

این حزب تصریح کرده است که امروز دیگر نمی‌توان از شرکت در انتخابات به هر قیمت دفاع کرد و جامعه نسبت به برگزاری انتخابات تهی از معنا که نه نشان از آزادی و رقابت در آن است نه اثر و ثمری در تحقق مطالبات از خلال آن متصور است بی‌تفاوت شده است.

این حزب همچنین با تأکید بر راهبرد «جامعه توانا، دولت توانا» معتقد است، ما باید به سمت قدرتمند شدن جامعه و توانمندسازی نهادهای اجتماعی حرکت کنیم و به سازمان‌یابی اجتماعی کمک کنیم. مطالبات اجتماعی امروز چنان اوج گرفته است که حتی طرح مسأله مقابله اجبار نوع پوشش و حجاب ازنظر جامعه تقلیل‌گرایانه است.

از نگاه این حزب رادیکال همه نیروهای سیاسی اصلاح‌طلب باید با الگوی سیاست ورزی جامعه‌محور شناخت دقیقی از مطالبات جامعه به دست آورده تا به‌واسطه کف خیابان مطالبات سیاسی پیش برود؛ اتحاد ملتی‌ها چون سلف خود (حزب مشارکت) معتقدند که کف خیابان باوجود داشتن هزینه بیشتر به‌مراتب زودتر از صندوق انتخابات چپ‌های رادیکال را به اهداف خود می‌رساند!

وضعیت اتحاد ملت در ساختار جبهه اصلاحات مشابه رفتار حلقه تقی شهرام در سازمان مجاهدین خلق در سال ۵۳ است، در آن زمان تقی شهرام به‌عنوان استراتژیست این گروهک چریکی به این نتیجه رسیده بود که مبارزه مسلحانه به بن‌بست رسیده و تنها راه‌حل تغییر ایدئولوژی در این تشکیلات است.

فعالیت جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس آغاز شد/ فرجام کودتای سیاسی حزب اتحاد ملت علیه چریک پیر چه خواهد بود؟

این روزها گعده حجاریان؛ علوی‌تبار با پشتیبانی تاج‌زاده از درون زندان همان نقش تقی شهرام را برای جبهه اصلاحات بازی کرده و تمایل دارند یک تشکیلات سیاسی با خاصیت پارلمانتاریستی را به‌سوی یک گروهک شورشی تغییر وضعیت بدهند. البته به نظر می‌رسد که عقلای جناح چپ در برابر این واکنش‌های احساسی صف‌آرایی خواهند کرد، در مسابقه تولید رادیکالیسم آتش تا همیشه زیر خاکستر باقی نخواهد ماند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 102
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    57 8
    مشتی کفتار پیر وطن فروش
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      32 5
      جبهه غربزدگان وطن فروش فتنه گر
    • بیوه سانتافه IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      34 3
      انجمن شاعران مرده !
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      2 0
      چندتا به نعل یکی به میخ پیش برن
    • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      22 3
      اصلاح طلب بالاخره روی حرف خودتون به ایستید مگر در ۱۴۰۰ نمیگفتید تحریم پس چرا دوباره لشکر کشی کردید مگه نمیگید همه چی دست رهبری پس چرو حالو دارید سر و دست بر انتخابات میشکونید عامو یکم ادم باشید ایقدر دروغ نگید.
    • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      19 1
      اصلاح طلبها هم منافقن حالا خودشون میدونن رای نمیارن یک مشت کاندید مشکل دار میفرسن جلو بعد صلاحیتشون تائید نمیشه بعد میگن نظارت استصوابی دیگه دستتون برا مردم رو شده .
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      1 2
      دوست گرامی سلام اسم شون رو هر چی دلتون خواست بزارید ولی بدونید که اینها توان جذب رای مردم و بخصوص جوانان را دارند. این کفتارها دستگاهها و نهادهای مهمی را در اختیار دارند: ۱- بدنه وزارت آموزش عالی۲- بدنه وزارت آموزش و پرورش۳- بدنه وزارت امور خارجه۴- هم مدیریت و هم بدنه وزارت بهداشت.۵- بدنه وزارت اطلاعات.۶- هم مدیریت و هم بدنه بانک مرکزی. بقیه نهادها و وزارت خانه ها هم همینطور هست. دوست گرامی بدنه اجرایی کل کشور دست همین کفتارهاست. با اجازه حضرت عالی الان هم همین کفتارها برای آقای رئیسی برنامه ریزی می کنن. اینها ریشه ۲۰۰ ساله دارن. در اثر بی عرضگی نیروهای انقلابی و دستگاههای نظارتی است که اینها موفق به جذب رای مردم می شن.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      2 5
      زنده باد اصلاحات
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    29 11
    ان شالله مجلسی انقلابی رای بیاره همچون که دیروز رهبر بهش افتخار کرد
    • شیخ IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      2 2
      مجلس راهم یدیم شاسی بلند
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    45 8
    هر دو جناح سر و ته یک کرباسن
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      45 3
      مرگ بر مریم رجوی تروریست و لعنت بر بهائی های جاسوس
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      34 4
      طرفداران داغ دیده، مأیوس، سرشکسته، پشیمان و شرمنده سابق حسنک وزیر اکنون برای خنک کردن دل خودشان این چنین اظهار فضل می کنند!
  • م IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    17 1
    شیاطین یقه بسته ریشو در یک قاب
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    12 3
    اصلاح طلب واقعی از اولش هم وجود نداشت البته که کار از اصلاح گذشته
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      20 1
      طرفداران داغ دیده، مأیوس، سرشکسته، پشیمان و شرمنده سابق حسنک وزیر اکنون برای خنک کردن دل خودشان این چنین اظهار فضل می کنند!
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      24 4
      چون اصلاح‌طلبان از اول هم دنبال فتنه‌گری و وطن فروشی و چپاول بیت المال بودند
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    10 2
    در جبین این جبهه نور رستگاری نیست. این شکسته اصلاحات قابل سواری نیست. این عجوز لنگ گر قابل مکاری است. چون که او بو نوکر.، نوکر عمو ی سام و بنیامین نتانیابو
  • سید فروزان CH ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    16 1
    بهزاد نبوی کاملا بوی الرحمان میدهد و حتما به فکر قبر در قبرستان هست ،اما با نگاهی به افراد در عکس همراه با او ،اکثرا بین ۶۵ تا ۷۰ را دارند و بهتر است بروند اوقات خود را در پارکها بگذارنند
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 1
    چ خب چ خب
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    8 6
    چه اصول گراها سر کار باشن چه اصلاح طلبا در هر صورت سیاست ها نئولیبرال اجرا میشه و فرقی نمیکنه.
  • محمودسلمانی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    9 1
    طیفی از مدیران اخراجی زخم‌خورده که خودشان مسبب کژی هایند
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    29 3
    همتون سر تا پا یه کرباسین
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    9 3
    اگر اینها رای بیارن حمله امریکا حتمی هست
  • عطار IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    14 2
    یک مشت دروغ گو و خائن به وطن بیشتر نیستند. بزار همین جوری خوش باشند.
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    12 2
    آذر منصوری سگ باز
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      17 2
      آذر سگباز و ضددین لجوج و بیسواد.
  • علی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    22 3
    مشتی دزد و بی غیرت و بی ناموس به نام اصلاح طلب
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    10 2
    گله ای کفتار و گراز و خوک که کمترین سزای آنها صد بار مرگ است . منافقین فتنه گر شیاد جلاد...
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    8 1
    چقدر هم خوشحالن فکر کردن رای مییارن برید تو خونه بغل حاج خانوم ونوه هاتون رو بزرگ کنید فقط خواهشا مثل خودتون نه
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    8 1
    یعنی این پیرمروها و پیرزنهای پرحاشیه اشباه رجال اشباه نسا می خواهند وکیل مدافع مردم شوند با آن پرونده های سیاه سیاهی که در بین ملت دارند خجالت نمی کشن یک پاشون لب گور این ابوجهل های زمانه
  • FR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    8 1
    چه عتیقه هایی !
  • حاجی از جوبشور IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    10 2
    دوستی می گفت ممد خاتمی هر سه فرزندش در اروپا و امریکا هستند با نوه های خارجی.این دلسوزه؟!!
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    9 1
    چیزی که عجیب و جالب است این است که شورای نگهبان این دشمنان قسم خورده دین و مملکت را تایید صلاحیت می کند !!!!
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      18 1
      همین نشون میده که همه باهم هستند و هیچ فرقی بین این دوتا به ظاهر جناح مخالف نیست!
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      1 0
      10:05 نتیجه گیری شما منطقی است
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      0 0
      مرد ناحسابی کجا تایید کرده؟ چرا مزخرف میگی؟ فریاد اینها از دست شورای نگهبان بلنده که چرا تاییدشون نمیکنه اونوقت تو میگی تایید کرده؟! اگه تایید کرده بود که الان مجلس ششم داشتیم .
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    28 1
    انقلاب که شد دو گروه برنامه ریزی شد که شرایط رو برا مردم طوری رقم بزنن بعد پایان کارشون که همیشه مردم برا فرار از یکی به دیگری پناه ببرند این بازی سیاست است تا زمان بخره و رو به جلو بره اگه باعث پیشرفت کشور و زیرساخت میشد قابل قبول بود ولی متاسفانه نشد ( این پیشرفتها در بخشهای دیگه حاصل کار این دوگروه نبود ) این داستان ادامه دارد
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    3 0
    ول کنید مگه نمیگین نمیذارن کار کنین ولم که نمیکنید
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    5 0
    تمام این شیکه های فارسی زبان برا اینا تشکیل شده است صدتا خبر بد علیه نظام و سپاه و رهبری میزنن دوتا ام این وسط علیه اینها کسی شک نکنه انگلیس امریکا پول مفت خرج نمیکنن مگه اینکه منافع داشته باشن
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    11 5
    شما مطمئنی کسی دیگه رای می ده؟که حالا این جناح و اون جناح می کنید این دیگه قدیمی شده و مردم خسته.
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      0 0
      متاسفانه بازم مردم رای میدن و ج.ا حالا خالا ها پایدار هست. به تو قد نمیده که فروپاشی رو ببینی.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    5 0
    نیاین خواهشا ، بجز مسائل اقتصادی و رانت شما اخلاق بین جامعه از بین بردین مهر و محبت کم کردین ( خاموش کردین فضا جامعه مثبت شه بر میگرده ) حلال و حرام قبحش کم کردین مملکت با کارتون از رحمت خدا محروم کردین و باعث خشکسالی شدین ( میدونیم الان میگین زمین گرم شده ) دلالی رواج دادین ....
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    5 1
    وقتی می گویید جبهه اصلاحات و مجلس یاد استعفای دسته جمعی توطئه گرانه آنها در مجلس می افتم
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    8 0
    اگه مردم صحبت از انتخابات با فضای ازاد میکنن منظورشون اینا نیست منظورش مهندسها و دکترهای واقعی متخصص که بدرد کشور میخورن به جناحی وابسته نیستند وطن دوست هستند و در حل مشکلات مردم کمک میکنند حتی ایرانیان خارج کشور شاید اونقدر دیندار نباشند ولی تعارضی با نظام و دین هم ندارند ریاکار و دغل کارم نیستند
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    7 0
    یادمه سال ۹۶ وقتی مردم خرید خودرو تحریم کردند نعمت زاده مردم به معاند بودن متهم کرد ، چرا چون این جریان مقصر اصلی این وضع هستند اکثر رانتها واسه ایناست تمام مونتاژکاران چینی ام به این جریان متصل هستند ، بخش خودرو بین خودشون تقسیم کردند متفکرین همین جریان در مناظره چند وقت پیش میگفت باید بازار ازاد باشه چرا ؟ شما یبار دیدین از وضع خودرو انتقاد کنند ولی طوری وانمود میکنند دلسوزن و جریان حاکم و کسان دیگه مقصر است
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 16
    کودتا علیه ملت یا کودتا علیه وضع موجود .به معنای واقعی اقتصاد نابود شده همه امید داشتیم ایشان می اید وضع بهتر می شود ولی به معنای واقعی اقتصاد ایران در حال فروپاشی است فقط در مسکن در شش ماه گذشته صد در صد افزایش قیمت داشتیم و‌مشکلات سیاست خارجی دو چندان شده و کشور لحظه به لحظه در حال نزدیک شدن به جنگ با اسراعیل و امریکاست
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 2
    اصلاح طلب واصولگرا
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    8 1
    کاش یه بمب میفتاد وسط این اتاقشون یا سقف آئار میشد همه ی اینهایی که در این تصویر هستن با هم سعادتمند میشدند. به نفع جامعه هم بود. ترمز کشورند و سرمایه های دشمن. انگار مرگ یا بیماری لاعلاجی برای اینها نیست
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 2
    ناامیدی از اصلاحات یعنی ناامیدی از اصلاح وضع موجود و سیاست های کلان سیاسی، اجتماعی، انتخاباتی و بین المللی خب عزیزان انقلابی ناامیدان از اصلاحات به سمت شما خواهند آمد یا دشمنان شما؟
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      0 0
      آخه یه مشکل کوچولو هست. اصلاخات اینها یعنی ویرانی مملکت و دین و ملت و خواسته امریکا
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    22 1
    کثافت های نحس پست پلید پلشت منافق فتنه گر لمپن ...
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    20 0
    همه این گله گرگ و اهریمن ابلیس لباس آتش هستند.
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 1
    بدون نماینده شرکت نمی کنند
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 5
    اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمامه ماجرا
  • علی ولی خدا عبادالله IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    2 5
    بله اصلاح طلبان عاشق ایرانند
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    3 0
    این اصلاحیون منزوی و در به در و حبس در خانه و ... و... چه دل خوشی دارند. با این کارهای عجیب و ... شان. غافل از اینکه سالهاست از ذهن و دل و فلب و فکر ما مردم حذف و‌کنار گذاشته شده اند...‌العاقل... بالاشاره.۹.. الفاتحه
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    2 0
    بهرحال تصمیمات کیلویی بعد جنگ مخصوصا در مورد اقتصاد الان چنان زده بیرون که اسفناک شده است استراتژی پایدار و دائمی که با ارزشها و اخلاقها هم خوانی داشته باشه در زمینه اقتصاد نداشتین
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    3 0
    ورشکسته های خائن
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    5 1
    خیلی جای تاسف خواهد که شورای نگهبان این خا ئن ها را تاییدکند جای خیلی از اینها داخل زندان است باعث تاسف است که اتحاد ملت هنوز غیر قانونی اعلام نشده است
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    3 0
    خیلی جای تاسف خواهد که شورای نگهبان این خا ئن ها را تاییدکند جای خیلی از اینها داخل زندان است باعث تاسف است که اتحاد ملت هنوز غیر قانونی اعلام نشده است
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    8 1
    خیلی جای تاسف خواهد که شورای نگهبان این خا ئن ها را تاییدکند جای خیلی از اینها داخل زندان است باعث تاسف است که اتحاد ملت هنوز غیر قانونی اعلام نشده است
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    2 0
    خیلی جای تاسف خواهد که شورای نگهبان این خا ئن ها را تاییدکند جای خیلی از اینها داخل زندان است باعث تاسف است که اتحاد ملت هنوز غیر قانونی اعلام نشده است
  • امیر IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    4 0
    سلام . پرسش من متن اخبار نیست . از عزیزان ما در خبرگزاری مشرق اینرا میپرسم که این گله درب و داغون رو از کجا پیدا کردید ،🤔🤔🤔🤔🤭🤭🤭🤔؟؟؟؟؟؟؟ یک مشت آدم نماهای اجاره‌ای و زپرتی و بدتر از همه ، مفلوک ‌و بدبخت در عین حال دریده و وقیح و الکی خوش و پا در پرتگاه جهنم دور همی برگزار میکنند . دلشون خوشه که آدم هستند و مثلاً زنده . ما چقدر نگون بخت شدیم که اینها🐷😈 شدند سیاست مدار 😈😠😡🤬
  • دهقان IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    3 1
    خیلی بعید هست مردم این زجر و فقری که همین اصلاح طلبان باعث و بانی آن شدند فراموش کنند مگر با پول باشی اینها حتی اینقدر به برتری خودشون مغرور شدند که ملت را پاپتی خطاب کردند و دولت دهم هم در راستای منافع خودش منتشرش کرد
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    5 2
    یعنی تو این زمونه کسی پیدا میشه که به اینا اعتماد کنه و خام حرفاشون بشه.منکه بعید نمیدونم
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      1 0
      من اعتماد دارم.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      1 0
      من اعتماد دارم.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 1
    برخی میگویند باکو باید بین ایران و روسیه تقسیم شود؟
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    17 1
    واقعا چی شد که ترکیه عثمانی انقدر ذلیل شد؟ همان عثمانی که اومد و صدها آذری را در زمان سلطان سلیم کشت و شهید کرد و میخواست کل ایران را فتح کند حالا تجزبه شده و جلوی امپراطوری فرانژادی ایران زانو زده
  • رحمان IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    3 0
    یواش یواش داریم به روزهایی نزدیک میشیم که همه نماینده ها خود رو جز مردم و نوکر مردم میدونن...فقط و فقط ریا کاری و دروغ شده کار همیشگی شون.
  • IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 2
    اصلاح طلبان و تفکر اصلاح طلبی که همان لیبرالیسم هستند باید برای همیشه از سیاست کشور و از تمام امور دولتی و غیره حذف بشوند اصلاح طلبان به ایران وفادار نبوده و نیستند این جماعت خائن باید برای همیشه ریشه شان خشکانده شود
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    2 2
    اصلاح طلب و اصول گرا و مستقل و اون وری و این وری یکی هستند
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 0
    اصلاح طلبی که با کارهای سپاه موافق باشه دیگه اصلاح طلب نیست مثل اینکه یکی بگه این آشپزخانه باید اصلاح بشه تا غذای خوب به مردم بده اما کاری به آشپز نداشته باشه
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      0 1
      درست گفتی. افسادطلب اصلا ایرانی نیست که بخاد با سپاه و ارتش و بسیج موافق باشه. جاش تو زباله دانی هست
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    2 0
    " اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ"
  • باربد IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    2 0
    به خدا همینا از شما بهترن
  • باربد IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    2 0
    امیدوارم مثل انتخابات فوق رقابتی ریاست جمهوری 1400 نشه
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      0 1
      نه اون چون منتخب قبلی (رحم اجاره ای شماها) با عملکرد فوق مشعشع 8 ساله سرمایه اجتماعی را به باد فنا داد باعث همین مساله شد
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    نیروهای طرفدار غرب که ریشه ۲۰۰ ساله در این کشور دارند و نقاب اصلاح طلبی به چهره زده اند دوباره مجلس و دولت را تحت کنترل خودشان در خواهند آورد
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 1
    در اثر بی عرضگی بخصوص گرانیهای لجام گسیخته، نیروهای طرفدار غرب که ریشه ۲۰۰ ساله در این کشور دارند و نقاب اصلاح طلبی به چهره زده اند دوباره مجلس و دولت را تحت کنترل خودشان در خواهند آورد. یکی از خصلتهای ناپسند نیروهای انقلابی ناتوانی در امور رسانه ایست.
  • ناشناس IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس اینا یا خائن هستند که باید محاکمه بشن یا خودی هستند منتها باید نقش پلیس بد رو بازی کنند
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      0 0
      شما به مغزت فشار نیار عزیزدل. برو تیله بازیت رو بکن چی کار داری به سیاست
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    2 0
    دوستان با این تحلیل هاو خبرهای اب دوغ خیاری از این جسد های بدون روح ولی متحرک خودتان را گول نزنید انسان عاقل با یک نگاه کاملا سطحی به مردم و نگرش انها به اتفاقات جاری/// قانون اصلاح کار /// طرح حجاب /// مسکن //// تعرفه پرستاران /// رتبه بند معلمان و....///// درامکان و اجتماع ( صحبتهای و گلایه های مردم در مترو -اتوبوسهای شهری وکف خیابان )متوجه میشویم اگر شرایط معیشتی وعدم عدالت حاکم بر قشر مستضعف که حامیان واقعی انقلاب و ولایت هستند به همین منوال و دست فرمان باشد و دراین فرصت باقی مانده تا اسفند ماه جاری کاری صورت نگیرد انتخابات مجلس را باختید و این غرب زدگان از خدا و مردم بی خبر مجددا سکان مجلس را در دست خواهند گرفت و بلایی به مراتب بد تر از سال 82 و 88 سر نیروهای تابع ولایت و در اخر با دل سرد کردن انهاسر خود اقا خواهند اورد که 20 سال طول خواهید کشید تا مردم متوجه فجایع این بی تدبیری در گروه اقتصادی و گروه فرهنگی ومسولین بی لیاقت فعلی دولت خواهند شد
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    2 0
    چرا توهین میکنی به اصلاحات ؟؟؟مگه آزادی احزاب مشکل داری؟؟چرا فکر میکنی همه باید مثل شما فکر کنن؟
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    3 0
    دوران طلایی ایران پس از انقلاب دوره اصلاحات بود.آمار و ارقام اینو میگه
    • باربد IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      2 0
      بله بهترین دوران بود
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      0 0
      راست میگی بهترین دوران بود. کوی دانشگاه و قتلهای زنجیره ای و دو قطبی کردن مردم و جوانها و به لجن کشیدن جنبش دانشجویی و سواستفاده از جوانهای پاک خام برای اهداف سیاسی کثیف و فضاحت بار ترین انتخابات بعد از انقلاب در سال 78 و فضاحت بارترین مجلس یعنی مجلس ششم و از دست دادن بهترین فرصت برای کار و سازندگی اقتصادی در حالی که تحریم های سنگین هم نبود و به باد دادن این فرصت ها با شعارهای پوچ سیاسی و ساختارشکنانه و توسعه کثیف سیاسی و ... عجب دورانی
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    2 1
    مگه نمیگین رای نمیارن.پس را رد صلاحیت میکنید؟
  • سیدمهدی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 1
    فعالیت کنن حالا مگه تایید صلاحیت میشن؟
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 1
    بعد از فروپاشی همتون باید به پای امثال تاجزاده بیفتید شاید بتونه شفاعتتون بکنه
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      0 0
      خیال کردی. اول سر اون و رئیس سیدش و اون شیخی که از آرای باطله شکست خودر و اون نقاش ورشکسته میره بالای دار چون در ج.ا پست داشتند. یکی سر شاخ بود و بن میبرید. ولی چه میشه کرد از بلاهتشون متوجه این نکته نیستند.
  • وطن دوست IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 0
    درود به همه شما ایرانیان عزیز ،تنها نقطه مثبت جمهوری اسلامی ایران ، قدرت نظامی واطلاعاتی هست و حضور منطقه ای که من وطن دوست افتخار میکنم بهش. اما حکومت در اقتصاد و فرهنگ وجلو گیری از فساد ونبود ازادی بیان و ازادی پوشش فاجعه بوده و بد عمل کرده ، امید وارم حکومت مشکلاتش رو درست کنه. من نمیخوام این حکومت سقوط کنه نه به خاطر این که عاشق اخوندم ،نه ، نگران ایرانم ، حکومت اگر عیب هاش رو اصلاح نکنه قطعا سقوط میکنه
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 0
    مشرق سانسور نکن بی فایده اس.فریب این شلوغ کاری ها نخور
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    2 1
    زنده باد بهزاد نبوی
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      0 0
      والا دعا نمیخواد. بدون دعا هم ظاهرا مرگی در کارش نیست. سال 1440: جلسه سران اصلاحات با بهزاد نبوی برای انتخابات....
  • علی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    2 0
    چکار کردن برای مردم...
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    بهزاد نبوی انگار داره آب میره ، البته خیانت هایی که این موجود بر علیه این مملکت و انقلاب کرد برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد بود
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    پرستندگان بتهای لات هبلو...امروز با نام مجمع روحانیون .اصلاح طلب وباماسک نفاق بمیدان امدهاند تاهمچون صدر اسلام زمان علی نه بابت که بانام خدا وقران باخدا وقران بجنگند
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 1
    اینا این سری تو مجلس رای میارن
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    1 0
    از چی میترسین. همه گرایشها شرکت کنن مردم هم آزادانه انتخاب کنن. چرا از ترس اصلاح طلبا جلز و ولز می کنین.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    فصل انتخابات اصلاح طلبان سرمایه اسراعیل درب هایپر رامیدند بالا .مسکن برا بیخانه شغل برادوتابعیتی .ازادی برا بی حجاب.حمایت از فساد برااقتصادیون وسیاسیون .ازادی برا تخریبگران عمل به دیکته شیطان .همراهی با شیطان.دزدی اختلاس رشوه .بالاخره همه نوع کالا برا خریداران دارند تاکسی دست خالی نره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس