رونیکس به کیفیت بالای محصولات خود شناخته میشود؛ اصلی که در تمام پایههای این سازمان مشاهده میشود. رونیکس به عنوان برندی پیشرو در صنعت ابزار ایران همواره به دنبال برآوردهکردن رضایت مصرفکنندگان در زمان استفاده از محصولات باکیفیت این شرکت است تا مفهوم جدیدی از کیفیت را در ذهن مخاطبان به وجود بیاورد.
کیفیت بالای محصولات رونیکس حاصل کار پرسنل واحد زنجیره تامین و مدیر این واحد، حمیدرضا رامخو است. در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان تهران گپ و گفتی دوستانه داشتیم با مهندس حمیدرضا رامخو، مدیر واحد زنجیره تامین رونیکس.
رونیکس را بخوانید.
- نمایشگاه صنعت ساختمان تهران و میزان استقبال از آن را چگونه دیدید و با چه هدفی در این نمایشگاه حضور داشتید؟
«میزان بازدید از غرفه رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان فوقالعاده بود. از تمام عزیزانی که از راههای دور و نزدیک به این نمایشگاه تشریف آوردند، تشکر میکنم. ما در این نمایشگاه حضور داشتیم تا تنوع بینظیر و کیفیت بالای محصولات رونیکس را به مخاطبانمان نشان بدهیم؛ چرا که بعضی مخاطبان از کیفیت و تنوع محصولات ما باخبر نیستند.
رونیکس بیش از 2500 نوع محصول برای انجام کاربریهای مختلف تولید کرده است. تنوع بالای محصولات باعث شده تا ابزارآلات رونیکس در مشاغل مختلفی مانند نجاری، آهنگری، جوشکاری، مکانیکی و صدالبته صنعت ساختمان کاربرد داشته باشد. در این نمایشگاه مصرفکنندگان ما میتوانند بیواسطه کیفیت و تنوع بالای محصولات رونیکس را لمس کنند.»
- رونیکس با تنوع و کیفیت بالای محصولات خود شناخته میشود. چگونه به این دستاورد رسیدهاید؟
«رونیکس در طول مدت زمان فعالیت خود بیش از ۲۵۰۰ کد آیتم محصول با بالاترین کیفیت تولید کرده است. برای تولید هر یک از این محصولات باید از مراحل مختلفی گذشت. تولید تمامی این محصولات با توجه به سناریوها و فرآیندهای مشخصی انجام میشود. به کمک تحقیقات بازار، نیازسنجی مشتریان، بازخوردهای واحد خدمات پس از فروش و درخواست مصرفکنندگان ایده اولیه خلق محصولات به وجود میآید.
در تولید هر محصول به دو مشخصه ظاهری و فنی توجه ویژهای میشود. در مشخصات ظاهری به شکل محصول، رنگبندی قسمتهای مختلف، موقعیت مکانی عرضه و فروش محصول، نوع کاربری عمومی یا صنعتی ابزار و... توجه میشود.
در بخش تکنیکال و فنی محصول هم به کیفیت مواد اولیه، قطعات و جزئیات داخل هر دستگاه، اقدامات پیشگیرانه در فرآیند ساخت ابزار و آزمونهای کیفی از نکات حائز اهمیت در این فرآیند هستند. تمامی این نکات در قالب فرم ERP آماده و به واحد تولید ارسال میشود.
بازرسان رونیکس در قسمت کنترل کیفیت، قبل، حین و بعد از پایان تولید در حال نظارت بر فرآیندها هستند و با انجام آزمونهای کیفی و عملکردی مختلف تا از آماده بودن محصول اطمینان پیدا کنند. بر روی تمام محصولات رونیکس، عبارت “بر اساس استاندارد کیفی رونیکس“ دیده میشود؛ همین عبارت به ظاهر ساده تمام فرآیندهای دقیق و پیچیده را همراه خود دارد.
ما در رونیکس بعد از نیازسنجی و انتخاب محصول مورد نیاز، به سراغ برترین برندهای تولیدکننده جهان میرویم. بهعنوان مثال، برای انتخاب پروتوتایپ یک دریل شارژی، با بررسی کامل چندین مدل از این ابزار در سوپربرندهای مطرح دنیا، آنها را مهندسی معکوس میکنیم و ویژگیهای مثبت آنها انتخاب و موارد منفی حذف میشوند.
بعد از انتخاب محصول و تولیدکننده، آنالیزهای فنی قبل، حین و بعد از تولید آغاز میشود. موارد ضعفی که در حین کار با ابزار، موجب طول عمر کمتر، خرابی دستگاه یا نارضایتی کاربر میشود، شناسایی و در فرم ERP وارد میشود. این موارد در قالب اقدامات پیشگیرانه در فرم ERP وارد و بهعنوان استاندارد رونیکس برای تولید کالا رعایت میشود. پس از طی تمام این مراحل، محصول وارد فاز تولید انبوه شده و به بازار ابزار ایران عرضه میشود.
با وجود عرضه محصول به بازار، کار تمام نمیشود. ما به کمک بازخوردهای دریافتی از واحد خدمات پس از فروش، نظرسنجی از افراد حرفهای و استادکاران یا از طریق واحد صدای مشتری، پس از بررسیهای لازم، اقدامات اصلاحی را به فرم ERP اضافه میکنیم تا در سفارشات بعدی، بهبود و اصلاح محصول را لحاظ کنیم. همه این کارها باعث میشود تا محصولی باکیفیت متمایز و برآمده از دل کار، به استادکاران و تمام گروه مصرفکنندگان عرضه شود.»
- رونیکس تا چه حد به استفاده از نیروهای ماهر و متخصص توجه میکند؟
«در انجام هر فرآیند کاری، در کنار تجربه، استفاده از تخصص اهمیت بالایی دارد. ما در رونیکس در کنار استفاده از امکانات کیفی و بهروز، از نیروهای متخصص و مجرب در قسمتهای مختلف استفاده میکنیم؛ چرا که معتقدیم انجام فرآیندهای موثر در هر سازمان، به نیروهای متخصص و تاثیرگذار نیاز دارد و بدون این تفکر هیچگاه زمینه رشد و بهبود مستمر در مسیر رسیدن به اهداف کلان سازمان میسر نمیشود.
انتخاب درست، به کارگیری موثر و آموزش مناسب باعث رشد عملکردی نیروی انسانی در هر سازمان خواهد شد. منابع انسانی به عنوان سرمایههای اصلی هر سازمان، همواره مهمترین رکن آن مجموعه هستند که هر سازمانی باید با طرح و برنامهریزی مناسب و پایشهای منظم، در حفظ و رشد مداوم این سرمایه کوشا باشد.»
- در واحد زنجیره تامین از چه سیاستهایی برای پیشبرد اهداف رونیکس استفاده میکنید؟
«در واحد ما توجه به کیفیت همواره مهمترین اصل است. شغل من و همکارانم تولید ابزار باکیفیت است. به همین دلیل در بخشهای تحقیق و توسعه و پشتیبانی فنی، بهطور مداوم در حال بررسی، تحلیل و اجراییکردن اقدامات اصلاحی موثر کیفی هستیم تا علاوه بر حفظ کیفیت محصولات عرضهشده به بازار، تولیدات جدید هم با بالاترین کیفیت به بازار عرضه شوند. در این مسیر همواره سعی کردهایم از بهروزترین امکانات سختافزاری و نرمافزاری استفاده کنیم تا علاوه بر انجام با کیفیت کلیه امور، در حداقل زمان ممکن بتوانیم به نتایج موثری برسیم.»
- رونیکس برای تامین نیاز مشتریان خود از چه استراتژی استفاده میکند؟
«ما در طول مدت زمان فعالیت خود همواره با نگاه به مشتریان به مسیرمان ادامه دادهایم؛ به همین دلیل کلیه نیازهای مخاطبانمان از مسائل کیفی و عملکردی گرفته تا ایجاد تنوع درخواستی آنها از اولویتهای اصلی ما در رونیکس بوده و خواهد بود. به عنوان مثال، تیم خلق محصول رونیکس به عنوان یکی دیگر از بخشهای زنجیره تامین رونیکس، به طور مستمر در حال رصد نیازهای مشتریان و درخواستهای بازار برای افزایش تنوع مورد نیاز آنها است.»
- برای توسعه محصولات رونیکس، بیشتر به چه نکاتی توجه میکنید؟
«همانطور که قبلتر گفتم، امروز رونیکس در حال عرضه مجموعهای متنوع با بیش از ٢٥٠٠ محصول به بازار ابزار ایران است. ما همواره توجه ویژهای به جزئیات کیفی، عملکردی، ظاهری و بستهبندی تمامی محصولات داشتهایم و در آینده هم محصولات جدیدی که قرار است به این مجموعه عظیم اضافه شوند با رعایت همین استانداردها تولید و به بازار عرضه میشوند. من همیشه میگویم که ما رقیب خودمان هستیم. ما به دنبال جابهجا کردن رکوردهایی هستیم که به آنها رسیدهایم. محصولات رونیکس از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند. این نکته را هم استادکاران و اهالی فن و هم مصرفکنندگان خانگی تایید کردهاند. اما ما به این مقدار راضی نیستیم و به دنبال این هستیم که هر روز از روز قبل بهتر و بهتر باشیم.»
این محتوا تبلیغاتی است