اسرائیل

احزاب سیاسی حریدی که خواستار تصویب قانون معافیت دانش آموزان حریدی از سربازی اجباری هستند، تهدید کرده اند در صورت تعویق مجدد تصویب این طرح، از ائتلاف خارج خواهند شد که منجر به سقوط دولت می شود.

سرویس جهان مشرق - وب سایت عبری زبان اخبار ۱۲ درباره تهدید جریان حریدی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت:

آریه درعی و اسحاق گلدکنف مطمئن بودند که با تشکیل دولت، به لطف ۶۴ کرسی ائتلاف، کار تصویب قانون مربوط به سربازی حریدی ها،‌وظیفه چندان پیچیده نخواهد بود. اما پس از چند بار رد این قانون، آنها در گفتگوهای بسته تهدید می کنند که اگر تا آغاز نشست زمستانی این قانون تصویب نشود، دولت را منحل خواهند کرد. به گفته این وب سایت عبری، از نقل قول های خصوصی بدست آمده، مشخص است که صبر رهبران جناح‌های حریدی به پایان رسیده است.

دردسر جناح حریدی برای بنیامین نتانیاهو؛ دولت را منحل می کنیم

وب سایت اخبار ۱۲ نوشت: درعی و گلدکنف هر دو از پذیرش مجدد تعویق تصویب این طرح خودداری می کنند و خواستار تصویب قانون حتی قبل از اصلاحات قضائی هستند. آنها به نتانیاهو اولتیماتوم صریح دادند که اگر دولت بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد، این امر به تصویب قانون معافیت دانش آموزان حریدی از خدمت اجباری سربازی بستگی دارد.

آریه درعی در این رابطه در گفت و گوهای محرمانه گفته است: «برای نتانیاهو واضح است که قانون خدمت وظیفه (در رابطه با دانش آموزان حریدی) در ابتدای نشست زمستانی کنست باید تصویب شود. بدون تصویب این قانون، دولت وجود نخواهد داشت.»

اسحاق گلدکنف در این رابطه گفت: «ما دستوری از شورای بزرگان تورات دریافت کردیم: بدون تصویب قانون سربازی دانش آموزان یهودی به همراه بند افزایش امتیازات، از دولت خارج خواهیم شد. هیچ تاخیر دیگری در تصویب این قانون نباید وجود داشته باشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    1 0
    من اشتباه کردم. حریدی ها آنقدر ها هم بد نیستن. خیلی خشکه مقدس هستن.
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 1
    نادانی من اکثرا در آخر کار باعث شرمندگیم می‌شود. رفتم مطالعه کردم. حریدی ها یهودیانی هستند که با صهیونیسم مخالفند. بنظر میرسد حریدی ها آدمهای خوبی هستند. آه، اعتراف به اشتباه چقدر سخت و دردناک است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس