کد خبر 1518249
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۵
اسرائیل

احزاب حریدی کماکان با پافشاری برای تصویب قانون معافیت دانش آموزان حریدی از سربازی، به مشکل سازی برای دولت بنیامین نتانیاهو ادامه میدهند.

سرویس جهان مشرق - به گفته وب سایت صهیونسیتی اخبار ۱۲ نتانیاهو یک پیام مشکل ساز از رهبران جناح های حریدی دریافت کرده است: آنها اصرار دارند که دولت قانون معافیت سربازی را در نشست زمستانی آینده کست پیش ببرد و در غیر این صورت به قوانین اصلاحات قضائی رای نخواهند داد. این یک حرکت سیاسی حساب شده توسط احزاب حریدی است که آینده نزدیک را به عنوان یک فرصت تاریخی برای تصویب قانونی که برای آنها بسیار مهم است، می شناسند.

اخبار ۱۲ نوشت: آنچه پشت این حرکت سیاسی مشترک گلدکنف، گافنی و درعی وجود دارد، بینش هایی است که پس از مشاهده رفتار ائتلاف به طور کلی و نتانیاهو به طور خاص در نشست تابستانی پدیدار شد: آنها می دانند که اصلاحات قضائی برای دیگر شرکای خود در دولت مهم است و دیدند که فشاری که وزیران لوین و بن گویر بر نتانیاهو در مبارزه برای از بین بردن لغو عقلانیت مصوبات اعمال کردند، به ثمر نشست. این دو وزیر موفق شدند نتانیاهو را مجبور کردند قانون را به شکل اصلی و بدون هیچ نرمشی و با وجود مخالف اپوزوسیون تصویب کند.

مصائب حریدی‌ها برای دولت نتانیاهو کماکان ادامه دارد
احزاب حریدی اصرار دارند که قانون مورد نظرشان باید تصویب شود و در غیر این صورت، به هیچ بخش دیگری از قانون اصلاحات قضائی رای نخواهند داد

به گفته این وب سایت عبری زبان، حریدی ها درواقع به نتانیاهو میگویند اگر حمایت ما را برای تصویب اصلاحات قضائی می خواهید، قانون لغو نظامی وظیفه دانش آموزان حریدی را تصویب کنید. آنها حاضر به تسلیم شدن نیستند و بنابراین این اولتیماتوم را که از نظر ائتلاف بسیار مشکل ساز است، به نتانیاهو داده اند.

وب سایت اخبار 12 در پایان نوشت: تصمیم در این مورد نیز در دست نتانیاهو خواهد بود. شاید در جریان پیشبرد اصلاحات قضائی و همچنین قانون نظام وظیفه، نتانیاهو برای تعویق یک ساله تصویب این قوانین تلاش کند، اما احزاب حریدی که قانون معافیت دانش آموزان حریدی از سربازی برایشان بسیار مهم است، آمادگی این مسئله را که تصویب این قانون مجددا و به مدت یک سال دیگر به تعویق بیفتد را ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    1 0
    مگر اینکه اینها کاری کنند دولت فاشیستی نتانیابو ساقط شود و خودش هم به علفدونی بیفتد و آب خنک بخورد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس