کد خبر 1513877
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کاخ سفید مداخله روسیه در کودتای نیجر را رد کرد

کاخ سفید روز سه‌شنبه با رد مداخله نظامی روسیه در کودتای اخیر در نیجر اعلام کرد که واشنگتن قصد تخلیه شهروندان خود از کشور نیجر را ندارد.

به گزارش مشرق، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه‌شنبه) در نشست مطبوعاتی اعلام کرد که کاخ سفید شواهدی مبنی بر در دست داشتن مسکو در کودتای نظامی نیجر در اختیار ندارد و واشنگتن هیچ تصمیمی درباره حضور نیروهای خود در نیجر اتخاذ نکرده است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که «جان کربی» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تشریح سیاست خارجی واشنگتن درباره نیجر افزود: واشنگتن قصد تخلیه شهروندان خود از کشور نیجر را ندارد.

جان کربی در ادامه تصریح کرد که آمریکا قصد ندارد رویکرد فرانسه در نیجر برای تخلیه شهروندان خود از این کشور را دنبال کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد: از شهروندان آمریکایی در نیجر می‌خواهیم رفت و آمدهای خود را محدود کرده و توصیه‌های وزارت خارجه را مدنظر قرار دهند.

این مقام کاخ سفید در ادامه گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه روسیه در پس کودتا در نیجر است یا فعالانه از آن حمایت می‌کند، در دست نیست و آمریکا خواهان آن است که «محمد بازوم» رئیس جمهور نیجر در قدرت بماند و فرصت دیپلماسی در این کشور حفظ شود.

این در حالی است که «میخایلو پودلیاک» مشاور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد کودتای نظامی در نیجر با مداخله روسیه انجام شده است.

پیش از این اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه مقامات مسئول حاصل از کودتا در نیجر را به رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت.

سرنگونی دولت بازوم که چهارشنبه هفته گذشته رقم خورد و هفتمین کودتای نظامی ظرف کمتر از ۳ سال در آفریقای غربی و مرکزی بود، سراسر این منطقه را در شوک فرو برده است.

فرانسه حدود یک دهه است که به بهانه مقابله با شورش گروه‌های افراطی و داعش، نیروهای خود را در نیجر مستقر کرده است، اما برخی ساکنان این مناطق گفته‌اند که خواستار توقف مداخله این «استعمارگر سابق» در امور داخلی‌شان هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس