کد خبر 1513961
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
نیجر

مقامات نیجر از بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی این کشور با ۵ کشور همسایه خبر دادند.

به گزارش مشرق، شورای نظامی حاکم در نیجر از بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی این کشور با بیشتر همسایگان آن خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای نظامی عامل کودتا در نیجر بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که مرزهای زمینی و هوایی این کشور با پنج کشور همسایه آن باز شده است.

بنا بر اعلام شورای نظامی نیجر، مرزهای زمینی و هوایی این کشور با الجزایر، لیبی، مالی، چاد و بورکینافاسو بازگشایی شده است. این در حالی است که نیجر علاوه بر پنج کشور مذکور، از جنوب با نیجریه و بنین نیز دارای مرز زمینی مشترک است.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مرداد ماه محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند سپس او را از مقامش برکنار کردند و کودتاچیان ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی نیجر منصوب کردند.

این هفتمین کودتا در منطقه غرب و مرکز آفریقا از سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. نیجر محصور در خشکی، مستعمره سابق فرانسه و یکی از متحدان اتحادیه اروپا در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی از جنوب صحرای آفریقا بوده است.

فرانسه سال گذشته پس از تیره شدن روابطش با مقامات موقت مالی، نیروهایش را از مالی به نیجر منتقل کرد. همچنین در میان تنش‌های مشابه نیروهای ویژه را از بورکینافاسو خارج کرده است. بر اساس این گزارش، انتخاب بازوم اولین انتقال دموکراتیک قدرت در ایالتی بود که از زمان استقلال از فرانسه در سال ۱۹۶۰ شاهد چهار کودتای نظامی بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس