کد خبر 1513517
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
حمله پهپهادی دوباره علیه پایتخت روسیه

منابع خبری از حمله پهپادی دوباره علیه پایتخت روسیه خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، بار دیگر برخی پهپادهای اهدافی را در داخل خاک روسیه هدف قرار دادند.

در این ارتباط گزارش شده است که یک پهپاد ساختمانی را در مرکز شهر مسکو، پایتخت روسیه هدف قرار داده است و همزمان و یک پهپاد دیگر در حومه شهر مسکو سرنگون شده است.

همزمان خبرگزاری تاس نیز گزارش داد که فرودگاه بین المللی ونوکووا در مسکو نیز به طور موقت تعطیل شده است.

شهردار مسکو نیز حمله جدید هواپیماهای بدون سرنشین به این شهر را تاdید کرد. همزمان وزارت دفاع روسیه اوکراین را مسئول حمله‌ای دانست که برج مسکو را برای دومین بار در یک هفته گذشته هدف قرار داد. حمله پهپادی قبلی علیه مسکو دو روز پیش، در روز یکشنبه انجام شده بود.

«سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو گفت که پدافند هوایی روسیه چند پهپاد را که منطقه مسکو را هدف قرار داده بودند، سرنگون کرد و یکی از آنها به برجی برخورد کرد که در حمله قبلی مورد اصابت قرار گرفته بود.

گفته شده نمای طبقه ۲۱ برج آسیب دیده است و ۱۵۰ متر مربع شیشه ساختمان شکسته شده، اگرچه هیچ آسیبی جانی در این حمله گزارش نشده است. این جزئیات را شهردار مسکو در حساب تلگرامی خود اعلام کرده است.

همچنین براساس گزارش خبرگزاری روسی تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو پهپاد توسط سامانه‌های پدافند هوایی در مناطق «اودینتسوو» و «ناروفومینسک» در نزدیکی مسکو منهدم شدند. وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که پهپاد سوم در آسمان پایتخت هدف قرار داده شده و سقوط کرد. مسکو کیف را مسئول این حملات دانست.

«ولودیمر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین پس از سرنگونی سه پهپاد روز یکشنبه بر فراز مسکو گفته بود که جنگ به روسیه کشیده خواهد شد، اگرچه اوکراین مسئولیت این حملات را نپذیرفت. در حمله روز یکشنبه، روسیه گفت که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد را در اودینتسوو در منطقه حومه مسکو سرنگون کرد، در حالی که دو پهپاد دیگر در منطقه تجاری شهر مسکو سقوط کردند.

مسکو و مناطق اطراف آن بیش از ۵۰۰ کیلومتر از مرز اوکراین و درگیری‌های جاری در آنجا فاصله دارند، اما در سال جاری هدف چندین حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته اند.

حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه اخیراً افزایش یافته و در هفته‌های اخیر در چند نوبت به حومه مسکو شبه‌جزیره کریمه حمله کردند.

شهردار مسکو ۱۳ تیرماه نیز اعلام کرد بار دیگر پهپادهای اوکراینی به مناطقی در نزدیکی مسکو حمله کردند، اما این حملات توسط نیروهای پدافند هوایی دفع شده و تمامی پهپادها منهدم شدند. بنا بر گزارش سرویس حوادث اضطراری روسیه، چهار پهپاد در روستای «والویوو» در حومه مسکو منهدم شدند و این حملات هیچ تلفات یا خسارتی در پی نداشتند.

۳۱ تیرماه نیز «سرگئی آکسیونوف»، رئیس منطقه شبه‌جزیره کریمه بدون ارائه جزئیات اعلام ارتش اوکراین امروز شبنه تلاش داد با حملات پهپادی زیرساخت‌های شبه‌جزیره کریمه را هدف قرار دهد. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مختلف کریمه، منجر به انفجار انبار مهماتی در این منطقه شده است.

شبه‌جزیره کریمه سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین مداوم هدف حملات ارتش اوکراین بوده، اما این حملات در هفته‌های اخیر تشدید شده است.

هفته پیش مقامات شبه‌حزیره کریمه از وقوع یک انفجار در پل کریمه خبر داند که در پی آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شدند. پل کریمه، شبه‌جزیره کریمه را که سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، به روسیه متصل می‌کند؛ پارسال پاییز ارتش اوکراین این پل را منفجر کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    ای بابا اینجوری بده که .جمع شید برای دفاع از پایتخت ارباب
  • عمیر IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    شعار هر #کوکائینی درود بر #اوکراینی☠💙💛💀
  • حاجی از سه راه جوبشور IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    شکستن شیشه های نمای ساختمان در مسکو نتیجه جنگ را تغییر نخواهد داد.
  • یزدان IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    این پهبادها که همش pif paf میشوند؟ چه فایده پس----وظیفه تک تک شما آمریکا گدایان بیوطن به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتون بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکای قوم لوط در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    6 3
    کم کم اوکراین داره یاد میگیره چجوری روس ها رو ادم کنه. پهبادهای کاردستی اوکراین دارن تا مسکو میرن و خبری از اس 500 و اس 1000 و اس 1000000 نیست. این جنگ از بات نشون دادن قدرت روسیه فوق العاده بود و به نظرم ما میتونیم برای بازپسگیری مناطق اشغالی توسط روسیه و حتی بیشتر از اون اقدام کنیم.
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 1
      ولی تو آدم نشدی دست از منقل برداری
    • عمیر IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 1
      قبل از لحیم کاری نفس عمیق بکش
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    1 0
    روسیه باید تاوان بده باید جنگ به خاک روسیه کشیده بشه اگر جنگ به خاک روسیه کشیده بشه روسیه از حملات به زیر ساختها و مناطق مسکونی و غیر نظامی صرف نظر میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس