عباس سرخاب

پیشکسوت استقلال گفت: در همه تیم‌های بزرگ یا کوچک بازیکنانی می‌آیند، می‌درخشند و در نهایت از آن تیم جدا می‌شوند. قایدی هم یکی از همان هاست.

سرویس ورزش مشرق - عباس سرخاب، بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با مشرق، درباره شرایط این تیم پس از جدایی دو مهاجم بوشهری اش اظهاراتی را مطرح کرد.

اوضاع استقلال با جدایی محبی و قایدی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

به هر حال بازیکنان گاهی می‌آیند، خوب ظاهر می‌شوند و گاهی بنا بر مقتضیات شرایط قراردادشان مجبورند از تیم بروند. مهم این است که مدیریت باشگاه در این باره چه تمهیداتی را در نظر می‌گیرد و چه برنامه‌هایی را برای مواجهه با چنین شرایطی در نظر خواهد گرفت. اینکه یک تیم بتواند خودش را در چنین شرایطی در اوج آمادگی نگه دارد خیلی مهم است.

به نظر شما استقلال چنین وضعیتی دارد؟

متاسفانه در طول ماه‌های گذشته مدیریت باشگاه استقلال به تنها چیزی که توجه نداشت موضوع یارگیری و نقل و انتقالات بود که البته طبیعی هم به نظر می‌رسید.

چرا طبیعی به نظر می‌رسید؟

برای اینکه ظرف ماه‌های گذشته حل مشکلات مالی و پرداخت بدهی‌های ارزی به مربیان و بازیکنان سابق استقلال، بزرگترین دغدغه این باشگاه بود که البته در نهایت هم استقلال از آسیا حذف شد و اتفاق خاصی برای این تیم رخ نداد. در چنین وضعیتی طبیعی است که محبی و یا مهدی قایدی نتوانند در استقلال بمانند.

امیدوارم اتفاق لوکادیا درباره قایدی تکرار نشود/ با این وضعیت شاید استقلال دوطرفه ضرر کند/ از مهر پارسال فهمیدیم قایدی و محبی نمی مانند!

الان به نظر شما هوادار استقلال باید یقه چه کسی را بگیرد؟

قطعاً نمی‌توانند به مدیریت باشگاه خرده بگیرند. چون کسانی که در این مدت در راس باشگاه استقلال بودند ابتدا باید به مسائل مالی رسیدگی می‌کردند. پول حرف اول را در باشگاهداری حرفه ای می زند. من در مجموعه باشگاه استقلال نبودم و نمی‌دانم آنجا چه خبر است اما این کاملاً مشخص بود که استقلال بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و در چنین وضعیتی باشگاه نمی‌تواند سراغ جلب رضایت باشگاه‌هایی مثل سانتا کلارا و یا شباب الاهلی برود. این مسایل زمانی می‌تواند مطرح باشد که حداقل باشگاه بدهکار نباشد و یا بدهی اش آنقدرها که مانع از چنین اقداماتی می‌شود نباشند.

به نظر شما حالا استقلال چه کاری می‌تواند انجام بدهد؟

همانطور که گفتم در همه تیم‌های بزرگ یا کوچک بازیکنانی می‌آیند، می‌درخشند و در نهایت از آن تیم جدا می‌شوند. به ندرت شاهد بوده‌ایم که یک بازیکن مثلاً بیش از ۸ سال در یک تیم حضور مداوم داشته باشد. چنین تیم‌هایی باید برای آینده پلن دوم داشته باشند. البته حرف زدن در این باره آن هم در شرایط فعلی آسان به نظر می‌رسد ولی اگر ما خودمان را جای مسئولان و یا جواد نکونام بگذاریم که تازه به این تیم آمده متوجه می‌شویم که کار خیلی سخت است. استقلال در طول ماه‌های اخیر وضعیت بسیار بدی را پشت سر گذاشته و قطعاً همه هواداران این موضوع را می‌دانند.

راهکار چیست؟

ما باید منطقی به مسائل نگاه کنیم. اول باید ببینیم استقلال چه دارد. من فکر می‌کنم استقلال اگر بخواهد روی داشته‌های فعلی اش در جمع مهاجمانش تکیه کند نمی‌تواند برداشت آنچنانی داشته باشد. به همین خاطر استقلال نیاز دارد که حداقل یک مهاجم خوب جذب کند که این هم کار آسانی نیست. به ویژه در بازار نقل و انتقالات امسال که رقم‌ها سر به فلک می‌زنند.

پس چرا جواد نکونام و مهرداد محمدی به استقلال تخفیف دادند؟

این‌ها دیگر به شرایط بازیکن و یا مربی برمی‌گردد. ضمن اینکه در حال حاضر مهاجم درجه یکی بیرون نمانده که بخواهیم او را کاندیدای حضور در استقلال کنیم. باید ببینیم از مهره‌های خارجی مورد نظر نکونام آیا کسی جذب می‌شود؟ ...و اگر جذب می‌شود توانایی کافی برای ارائه فوتبال مورد نظر هواداران و پیشکسوتان استقلال را دارد یا نه!

امیدوارم اتفاق لوکادیا درباره قایدی تکرار نشود/ با این وضعیت شاید استقلال دوطرفه ضرر کند/ از مهر پارسال فهمیدیم قایدی و محبی نمی مانند!
پریرا، بازیکن برزیلی فصل قبل پرسپولیس که به جای لوکادیا به این تیم پیوست

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

فصل گذشته دیدیم یک برزیلی در نیم فصل به پرسپولیس اضافه شد تا مثلاً جای لوکادیا را بگیرد اما هرگز نتوانست. امیدوارم اتفاق لوکادیا درباره قایدی تکرار نشود. چون در این صورت استقلال دو طرفه ضرر می‌کند. هم باید پول مهاجم خارجی تازه وارد را بدهد و هم به خاطر حساب و کتابی که روی بازیکن تازه واردش کرده دست نکونام در خط حمله خالی می ماند و در کل، استقلال باز هم ضرر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    اگر پرسپولیس بود نه از اسیا حذف میشدنه اینا میرفتن چون وزارت ورزش همه از پرسپولیس میترسن
  • سید فروزان CH ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    قائدی در امارات مجددا میشود پشت نیمکت نشین یعنی در بین تماشاگران ، اکر سطح فوتبال ما بالا بود ،امثال قائدی باید توپ جمع کن باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس