کودتای برفکی

ایده و مطالبه نظارت تلویزیون بر سریال‌های شبکه نمایش خانگی، برآمده از اصناف اصلی خانه سینماست و مخالفت فعلی با انتقال نظارت از ارشاد به ساترا، در ادامه سیاست دوقطبی سازی یکی از پلت‌فرمهاست.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق -شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر سه‌شنبه گذشته به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به بحث درباره سیاست‌ها و ضوابط حوزه صوت و تصویر فراگیر پرداخت و ماده واحده «تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر» را به تصویب رساند.

بر اساس این ماده واحده، حیطه اختیارات و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این حوزه مشخص و برای فعالان بخش خصوصی به‌ویژه در پلتفرم‌های پخش صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی معین شد که در چه بخش‌هایی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چه بخش‌های دیگری باید از سازمان صدا و سیما مجوز اخذ کنند.

همچنین بند دیگری از این الزامات که اصول و سیاست‌های ساخت و پخش صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی را به شکلی دقیق‌تر مشخص می‌کند، به تصویب رسید.

در این جلسه مقرر شد در حوزه سیاست‌ها و ضوابط ساخت و پخش صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی، مقررات لازم برای ساماندهی این عرصه با عنایت به سیاست‌ها و اصول تعیین شده از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، از سوی مسئولان مربوط به شکل لایحه تهیه و برای تصویب به عنوان قانون به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

بر اساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه نظارت در حوزه سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی طبق قانون اساسی و قوانین موضوعه، بر عهده سازمان صدا و سیما قرار دارد.

شکست کودتای برفکی پلت‌فرم‌ها /جزیره خودمختار «فیلیمو» بزوی فتح خواهد شد؟

چرا اعتراضات برفکی تبدیل به کودتا نشد؟

با اعلام این خبر چندین نفر از فعالان انحصاری ساخت سریال‌های نمایشی در پلت‌فرم‌ها در استوری‌های یکسانی با انتشار عکس برفک نوشتند: پایان نمایش خانگی. با چراغ سبز رییس دولت، نمایش خانگی هم دست صداوسیما افتاد و این یعنی سونامی ممنوع الکاری هنرمندان و پایان سردرگمی‌های مردم.

محمدحسین مهدویان، ایمان صفا، مهراب قاسم خانی و محسن کیایی و علی شادمان از جمله انتشار دهندگان این استوری بودند.

این صف‌بندی طراحی شده هر چند نیاز به تحلیل بیشتری دارد اما با تردیدهای فراوانی مواجه است و مهمترین موضوع این است که بانی مهم نقل و انتقال سکوهای نظارتی، مهمترین نمایندگان اصناف فیلمسازی بودند .

شکست کودتای برفکی پلت‌فرم‌ها /جزیره خودمختار «فیلیمو» بزوی فتح خواهد شد؟

مگر اصناف تهیه کنندگی خواستار تغییر نظارت در این حوزه نبودند؟

در دوران پاندمی با قدرت گرفتن شکل ساختاری و رشد فعالیت‌ پلت‌فرم‌ها بسیاری از چهره‌های اصلی صنوف به امر نظارت از سوی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی معترض بودند. غلامرضا موسوی یکی از شرکای سازمان پخش و توزیع سینمای ایران و رئیس یکی از صنوف تهیه‌کنندگان از معترضان به نحوه نظارت بر محتوای آثار پخش شده در شبکه نمایش خانگی بود.

دبیر سابق سرویس سیاسی کیهان و نماینده این روزنامه در بسیاری از مناظره‌های سیاسی اوایل انقلاب به صورت رسمی در صفحه اینستاگرام در تاریخ ششم تیرماه ۱۳۹۹ خبر از تلاش های خود برای تغییر این سکوی نظارتی داد.

غلامرضا موسوی در پستی اینستاگرامی به صراحت اعلام کرد که زمینه‌سازی برای انتقال اختیارات وزارت ارشاد در صدور پروانه ساخت و نمایش شبکه نمایش خانگی به صداوسیما و در دست گرفتن تمام امور تولید و پخش محصولات ویدیویی توسط تشکل انجمن تهیه‌کنندگان مستقل که او ‌نیز عضو آن است انجام شده!
موسوی در اینستاگرام ضمن تقبیح جریان فعلی تولید محصولات شبکه نمایش خانگی نوشته: «پیگیریهای انجمن تهیه کنندگان مستقل نتیجه داد و ساخت سریال دراختیار تلویزیون قرار گرفت.
سینمای ایران بیشترین آسیب را از سریال سازان شبکه نمایش خانگی و بعدها vod ها دید، گرانی تولید و دستمزدها، کمبود هنرپیشگان انهم کسانی که سینمای ایران به شهرت رساندند، و معمولا” پول بادآورده و در برخی موارد پول کثیف و….پول در شبکه نمایش خانگی حرف اول را می زد و بعدها در VOD ها. و صد البته اسکناس قوانین را دور می زد. انجمن وقتی نتوانست با حرف حساب مشکل را حل کند، به قانون های اجرا نشده متوسل شد و شد انچه باید می شد. دراین سیستم تعداد معدودی دستمزد بگیر، پولی پیدا نخواهند کرد و تلاش می کنند مثل مورچه فریاد برآرند دنیا را آب برد.»

شکست کودتای برفکی پلت‌فرم‌ها /جزیره خودمختار «فیلیمو» بزوی فتح خواهد شد؟

شکست کودتای برفکی پلت‌فرم‌ها /جزیره خودمختار «فیلیمو» بزوی فتح خواهد شد؟

شکست کودتای برفکی پلت‌فرم‌ها /جزیره خودمختار «فیلیمو» بزوی فتح خواهد شد؟

موسوی که در تغییر ساختار یک تصمیم‌گیری بزرگ نقشی جدی ایفا کرده در همان سال ۱۳۹۹ طی مصاحبه‌ای می‌گوید: حضور vod ها در حقیقت یکی از دلایل این استقبال است. همانطور که می دانید شبکه نمایش خانگی در حقیقت در یک زمانی با پول‌های اختلاس توانست سر و شکل تازه‌ای به خود بگیرد. همیشه پول‌هایی که بی‌حساب و کتاب وارد هر حرفه ای می شود، چه در سینما، چه در تولیدات شبکه نمایش خانگی و چه در جاهای دیگر حتی در ساختمان سازی، طبیعتاً باعث یک بی‌نظمی اقتصادی در آن سیستم می‌شود.

رییس انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران در ادامه این گفت و گو عنوان کرد: به نظر من سریال‌سازی را بیشتر باید تلویزیون پروانه ساخت و نمایش بدهد. در سینما طبیعتاً مسئولیت معاونت سینمایی است و حق وزارت ارشاد است. در زمینه نمایش خانگی در مجموع خوب عمل نمی‌شود. کارهای خوب هم داشته‌ایم و استقبال مردم هم کاملا محترم است. اما این استقبال به معنی اینکه حتماً آن کار خوب و شاخص است، نیست.

شکست کودتای برفکی پلت‌فرم‌ها /جزیره خودمختار «فیلیمو» بزوی فتح خواهد شد؟

شکست کودتای برفکی پلت‌فرم‌ها /جزیره خودمختار «فیلیمو» بزوی فتح خواهد شد؟

موسوی به دلیل تلاش برای این تغییر به شدت مورد اعتماد دستگاه‌های نظارتی است و حتی با تغییر رئیس سازمان صدا و سیما از نخستین افرادی است که با پیمان جبلی دیدار کرد و برای تلاش‌هایش و تغییر سکوی نظارت از سازمان سینمایی به ساترا مورد تقدیر واقع شد.

شکست کودتای برفکی پلت‌فرم‌ها /جزیره خودمختار «فیلیمو» بزوی فتح خواهد شد؟

چندی بعد موسوی تغییر موضع داد و طی مصاحبه‌ای متفاوت در گفت‌وگوبا خبرگزاری ایکنا گفت حق نظارت تلویزیون بر پلت‌فرم‌ها را منطقی نمی‌دانم.

شکست کودتای برفکی پلت‌فرم‌ها /جزیره خودمختار «فیلیمو» بزوی فتح خواهد شد؟

بیانیۀ‌ خانه سینما دربارۀ مصوبۀ نظارت درباره شبکه نمایش خانگی

اما «خانه سینما» که ریاست هیات مدیره آنرا محمدمهدی عسگرپور(رئیس فعلی خانه هنرمندان) برعهده دارد و به صورت همزمان عنوان دبیری انجمن صنفی «وی‌اودی» را یدک می‌کشد، درباره مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نمایش خانگی بیانیه‌ای صادر و از مسئولان درخواست کرد در این مورد تجدیدنظر کنند.


بخشی از متن این بیانیه به نقل از رسول صدرعاملی سخنگوی هیات مدیره‌ خانه سینما به این شرح است:


«افزایش فشار روانی به هنرمندان و تاکید بر صدور مجوزهای متعدد و سانسورهای بیشتر آثار نمایش خانگی و سینمایی، تنها بحران‌های حوزۀ فرهنگ را پررنگ‌تر می‌کند و باعث خواهد شد: شبکه‌های تلویزیونی خارج از ایران تقویت شوند، مهاجرت سینماگران و تولید فیلم‌های خارج از قاعده افزایش یابد، فرصت‌های اقتصادی سینمای ایران از میان برود، بیکاری و فشار اقتصادی هنرمندان افزایش یافته و در نهایت مخاطبان ناامید و ناراضی شوند.
خانه سینمای ایران می‌خواهد تا شورای عالی انقلاب فرهنگی و هر نهاد مرتبط دیگر، ضمن تجدیدنظر و تصحیح مصوبات مربوطه برای تصمیم‌گیری در مورد مدیریت بر وضعیت هنرصنعت سینما و نمایش خانگی به دست‌اندرکاران متخصص حرفه‌ای و هنرمندان رجوع کند.»

شکست کودتای برفکی پلت‌فرم‌ها /جزیره خودمختار «فیلیمو» بزوی فتح خواهد شد؟
استوری کیوان کثیریان روابط عمومی خانه سینما و خانه هنرمندان

نکته مهم این است که خانه سینما با رهبری محمدمهدی عسگرپور که به صورت همزمان هدایت صنف پلت‌فرم‌ها را بر عهده دارد موافق مصوب شدن جایگاه قانونی ساترا توسط هیات دولت و مجلس نیست، در حالیکه غلامرضا موسوی بر اساس مستندات‌ها با توسعه جایگاه پلت‌فرم‌ها تلاش کرد تا سکوی نظارت در این حوزه از ارشاد به ساترا تغییر کند و تا قبل از تغییر ریاست سازمان صدا و سیما از مواضع ساترا حمایت می‌کرد.

شکست کودتای برفکی پلت‌فرم‌ها /جزیره خودمختار «فیلیمو» بزوی فتح خواهد شد؟

کارشکنی‌ها همچنان ادامه پیدا خواهد کرد؟

بسیاری از پلت‌فرم‌ها در چند سال اخیر از قوانین مصوب و جایگاه نظارتی ساترا پیروی نمی‌کردند و بسیاری از آثار نمایشی و محتواهای تولیدی پلت‌فرم‌ها بدون هیچ نظارتی تولید و توزیع شد.

«فیلیمو» پرچمدار نادیده‌انگاری نظارت سکوهای قانونی است که تا پیش از این اعتبار قانونی آنان مصوب نشده است. هر چند که «مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی» برای تصویب در مجلس مخالفان فراوانی خواهد داشت و از هم اکنون رایزنی‌ها در حال اتفاق است اما این رویه چون مطالبه کلانی حاکمیتی محسوب می‌شود، در مدت کوتاه اجرایی خواهد شد و فیلیمو پلت‌فرم پیشرو در عدم همکاری با ساترا تمامی آثار ساخته شده بدون مجوز خود را توزیع خواهد کرد.

صدا و سیما پیش از این شکایتی را از فیلیمو در مراجع قضایی ثبت کرد و چون مصوبات قانونی محکمی در حوزه نظارت وجود نداشت، فیلیمو تبرئه و قرار منع تعقیب برای آن صادر شد. حالا با «مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی» هر تخلفی از سوی فیلیمو می‌تواند با تصمیمات قضایی مواجه شود.

بدیهی است اجرای دقیق این مصوبه و حرکت تاثیرگذار در حوزه تنظیم مقررات و نظارت بر محتوای تولیدی در شبکه نمایش خانگی صرفا با "تصویب" و "اعلامیه" محقق نخواهد شد و اعمال مدیریت فعال‌تر و فنی‌تر از سوی ساترا را می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    25 22
    مردم قرارداد نبسته اند که حتما فیلیمو ببینند به محض اینکه حس کردند داره شبیه صدا و سیما میشه دیگه نگاهش نمیکنند
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      5 7
      من به عنوان یکی از مردم تکذیب می کنم و همیشه صدا و سیما رو دیدم
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      2 4
      اون مردمی که تو میگی، صبح تا شب پای شبکه‌های لجن‌پراکن ماهواره ای ولو هستند و فیلمیو و... رو هم میخوان که ضائقه مبتذل سیری‌ناپذیرشون رو بیشتر ارضاء کنه
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    23 18
    بساط یه مشت قماربازه افیونی هوسران که بصورت مجاز وارد خانواده های نجییب و پاک ایرانی شده بودند جمع شد
    • DK ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      14 10
      بخدا شماها مریض روانی هستید، به پیر به پیغمبر نیاز به دکتر دارید
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      5 6
      تو اگر به خدا و پیر و پیغمبر اعتقادی داشتی اینجوری برای سریال های فیلیمو سینه چاک نمی کردی
    • SA ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      2 2
      شبکه نمایش خانگی لانه فساد شده بود
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      2 4
      همون خدا و پیغمبری که می‌گی بخاطر غرق شدن امثال شما در توهمات شبانه‌روز فیلم‌ها و سریال‌ها و... از یادتون رفته تا وقتی موقع خداحافظی از پای تلویزیون مسخ کننده دنیا رسید، تازه اول گرفتاری ابدی تون شروع میشه!
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    14 15
    همان ابتدا نباید اجازه داد یک جریان منحرف و آلوده برای خودش در ذهن و دید مردم جایگاه موجهی پیدا کند.
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      0 2
      کاملا درسته
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    8 8
    فرقی نکرده فقط میخوان محصولات شبکه خانگی رو در صورت موفقیت جز محصولات صداو سیما جا بدن همین ممیزی بحق یا ناحق همچنان ادامه داره
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    9 7
    ساترا خودش غیرقانونی هیت..خخخخ
  • حاجی از جوبشور تیرانا IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    10 5
    عرصه فرهنگ و سکوهای آن باید جولانگاه اصلاحاتیها باشه (=منافقین=بهائیان=براندازان=عشاق سلطنت) طبیعیه ناراحت باشن و برفکی شوند
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    12 8
    تولید محتویات مبتذل یه عده ضد فرهنگ و کاسب اسمش گذاشته بودن سرگرمی!! خب اگه سرگرمی که ماهوارها برای این افراد ،سرگرم کننده است،
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    8 1
    بنظرم یک نهاد قانونی مثل وزارت ارشاد ویا خانه سینما بایستی هنرمندان تمامی رشته ها را ارزشیابی و تعیین صلاحیت نموده و گواهینامه های رسمی و مجوز فعالیت مدت دار صادر و بر عملکرد آنان هم نظارت نماید تا درصورت بروز ناهنجاریها و مشاهده عملکرد ناصحیح و ضد ملی و امنیتی و ضد اخلاقی و ضد فرهنگی آنان در مورد تعلیق و یا ابطال پروانه فعالیت آنان اقدام شود و تمامی تهیه کنندگان و کارگردانها نیز موظف شوند تا در فیلم ها و نمایشات از افراد دارای مجوز و ذیصلاح استفاده نمایند
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    11 0
    میدونید چرا اب از اب تکون نخورد ،چون کسی فیلم نمی‌بینه ،و خیلی فکر میکردن این پلشت فرم ها هم زیر نظر صدا و سیما فیلم میسازند
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    11 7
    دوره جفت اندازی یه عده سلبریتی حرومی بزودی تمام میشه مفت خوری دیگه تمومه تن لشتون به کار بکشید دوزاری ها
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    10 10
    بعد میگید چرا مردم به شبکه های خارجی روی آوردند. با این حرکت فقط رقابت و درنتیجه پیشرفت سینما رو از بین میبرید
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    4 7
    فتح؟ شورش و طغیان را فتح می نامی ؟
  • مسیحا IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    6 6
    افرادی در سیمای ما خیلی وقته که از چشم مردم افتاده اما همچنان مثل ستون پنجم دشمن به نفرت پراکنی ادامه میده
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    13 7
    مسلما این حرکت نتیجه ای جز رواج بیشتر ماهواره نداره
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      2 1
      مگه ادامه این روند بهتر از ماهواره بود؟! چه بسا بدتر از ماهواره هم عمل می‌کرد، چون خانواده‌هایی که ماهواره ندارند، به اسم این‌که شبکه خانگی جمهوری اسلامی هست، اسیر فکر و ذهن بیمار یک مشت دوزاری شبه هنرمند می‌شن!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    7 4
    کار خوبیه نظارت حرف چند سلبریتی هم مهم نیست
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    12 8
    اینجام چهار تا بسیجی بیارید براتون فیلم بازی کنند ببینم چقدر میفروشند
    • دکتری امیرکبیر IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      2 5
      تو بشین با خونوادت فیلم های پر از تجاوز و خشونت و فحش و لج و لجن و سرتاپا کثیف نمایش خانگی رو ببین... اگه بین این فیلم ها 2 تا فیلم سالم و مناسب پیدا کردی شاهکار کردی! فیلمی که بعدش بهت حس آرامش و مناسب بده. کلا همه دارن میخورن همدیگر رو... اگرم کمدیه که پر از تکیه کلام های جنسی و مسخره س که هیچ آدم سالمی پیش زن و بچه ش درباره اون مسائل حرف نمیزنه و نمیذاره حرف زده شه. پس فکر کن.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    3 5
    تلوزیون همه شبکه ها رو از منابع انسانی که پس از سال ها شکل گرفته بود خالی کرد.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    6 4
    خطابم به نویسنده ودوستان اصولگرا:مردم به سمت ماهواره می روندوبیش ازگذشته...این تصمیم به سوداینترنشنال و منوتو و... هم هست ...اون موقع دیگه جزیره ای درکارنیست ...
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      3 4
      منافق داخلی خطرش از منافق خارجی بیشتره
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      2 3
      خطابم به دوستان اصلاح طلب وقتی محتوایی که توی نمایش خانگی می سازید به پراتب کثیفتر و لجن تر از ماهوارست پس همون بهتر که ماهواره دیده بشه اینجوری حداقل مجوز ابتذال رسما صادر نمیشه.نکته ی بعدی اینه که شما لطف کن از طرف همفکران خودت حرف بزن.وقتی میگی مردم شامل ما هم میشه و من هم به عنوان یکی از مردم هیچ علاقه ای ندارم با امثال تو جمه بسته بشم
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    8 5
    کسی هست در ایران که صدا و سبما را یک سازمان فشل ورشکسته ( از نظر تحقق اهداف) نداند؟
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      1 5
      بله من.شما هم اگر صدا و سیما رو اینطور می دانید به خاطر این است که عقده های سیاسیتان رو عق بزنید
  • ناشناس IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    8 1
    مشرق ،خدا وکیلی داری سنگ چی رو به سینه میزنی؟؟!!! صدا و سیما؟؟!!! جایی که شده محل حیف و میل بیت المال!!!!!
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      0 3
      تو سنگ کجا رو به سینه می زنی؟کثافت خانه ای بنام نمایش خانگی؟
  • ح ر IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    5 4
    انشاالله کثافتکاری های خانمان برانداز شبکه خانگی وووووو جمع شود.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    4 0
    یه نون دونی جدید
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    1 1
    بهترین تصمیم بود.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    اینا هم از اونور میگن معترضیم و کار نمیکنیم ، هم میخوان پولشون از پلتفرم ها قطع نشه ... چه دنیای عجیبیه سلبریتی بودن !!!
  • US ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    5 1
    مافياى صدا و سيما مثل هميشه پيروز شد
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    ادبیات غیر هنری
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    3 0
    صدا و سیما ا ر مخاطب داشت نمی رفتید سمت پلتفرم ها اما ب.یرید بی طرفانه چند درصد برنامه های مزخرف و سریال های صد با پخش شده را می بینند دیگه برای همه عیان است
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    2 1
    وقتی شبکه نمایش خانگی خودش داره صدتا لگد میزنه به ماهواره همون بهتر که مردم برن ماهواره نگاه کنند خجالت داره واقعا از بس کلمات رکیک وزشت جنسی تو این فیلمها رد وبدل میشه! اقای محراب قاسم خانی اعتراض نکنه عمه من اعتراض بکنه. ا ین اقا استوری میزاره به اندازه کافی ادب شعورش روبه رخ میکشه دیگه لطف کنن این حجم از ادب وشعور رو توفیلمها با نویسندگیشون نشون ندن
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 1
    شورای عالی انقلاب فرهنگی به هیچ وجه نباید کوتاه بیاید می بینید که مخالفان دلیل منطقی ندارند چون ناندونی شان اجر می شود ان شاءالله دارند خودشان را پر می دهند و دلیل اصلی تر اینکه در ماموریتشان برای بی حیا کردن جامعه کمی دستشان کوتاه خواهد شد مجلس هم در بوته ازمایش مهمی قرار دارد که ایا منطقی برخورد کند و یا با پولهای کثیفی که توزیع خواهد شد عوامانه و عامیانه با مسئله برخورد کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس