کد خبر 1512690
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
چین

رییس جمهور چین در نامه‌ای خطاب به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای همکاری‌های گسترده با این کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق، شی جین پینگ، رییس جمهور چین در نامه‌ای خطاب به همتای خود در کره شمالی اعلام کرد کشورش آماده گسترش همکاری‌ها با پیونگ یانگ است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نامه را یکی از اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و نائب رییس کمیته دائمی کنگره ملی چین در جریان بازدید از پیونگ یانگ به دست رییس کره شمالی رساند.

شی در این نامه خاطرنشان کرده است که ۷۰ سال پیش، گروهی از داوطلبان خلق چین به همراه مردم و ارتش کره شمالی، در مقاومت در برابر تجاوزات آمریکا به پیروزی بزرگی دست یافتند و یک پیوند دوستی عمیق را ایجاد کردند. شی در این نامه گفت صرفنظر از اینکه وضعیت جهان به چه سویی پیش می‌رود، چین همواره خواستار توسعه همکاری با کره شمالی است.

لی هنگ جونگ، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و نایب رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، روسای جمهوری دو کشور پنج بار با یکدیگر دیدار داشته اند گفت که این مساله منجر به ایجاد دوران جدیدی از روابط میان چین و کره شمالی شده است.

لی گفت که چین مایل به اجرای توافقات مهمی است که رهبران ارشد دو حزب و کشور با کره شمالی به دست آورده‌اند.

وی افزود تقویت ارتباطات و مبادلات، پیشبرد همکاری عملی، ارتقای توسعه پایدار و پایدار روابط چین و کره شمالی و ارائه کمک‌های مفید به ایجاد و حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره و منطقه خواهد انجامید.

کیم صمیمانه از شی برای این نامه تشکر کرد و گفت که حزب و مردم کره شمالی همیشه کمک‌های چین را به خاطر خواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    احسنت ، خیلی هم خوب!! به امید گسترش روابط بین دو کشور مستقل و دوست و سوزش هرچه بیشتر دشمنان از جمله یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس