«کیم جونگ اون» حمایت کامل از روسیه را اعلام کرد

رهبر کره شمالی در پیامی به رئیس جمهور روسیه ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای او، بر تقویت هرچه بیشتر روابط پیونگ‌یانگ-مسکو تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد آزادی این کشور از سلطه استعماری ژاپن، پیامی برای مردم، دولت و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه فرستاد.

کیم در این پیام ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای او، بر تقویت هرچه بیشتر روابط پیونگ‌یانگ-مسکو تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه روس‌ها برای آرمان تاریخی حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح کشورشان و ساختن یک روسیه قوی تلاش می‌کنند، به مشارکت نظامیان شوروی سابق در عقب راندن ژاپنی‌ها از خاک شبه‌جزیره کره اشاره کرد.

رهبر کره شمالی ادامه داد: «سربازان ارتش سرخ - پسران و دختران عزیز مردم روسیه - بعد از شکست فاشیسمی که بشریت را تهدید می‌کرد، با احساس وظیفه بالا در قبال آرمان جهانی‌گرایی، شجاعانه به جنگ مقدس علیه نظامی‌گری ژاپن برخاستند و در جنگی دیگر پیروز شدند که سهم بزرگی در آرمان آزادی و صلح خلق کرد».

طبق این گزارش، کیم با اشاره به استحکام و برادری نظامی که بین ارتش‌ها و مردم روسیه و کره شمالی در روزهای سخت رویارویی با دشمن مشترک آغاز شد، اظهار داشت: «من کاملاً معتقدم که دوستی و انسجام بین دو کشور، مطابق با الزامات عصر جدید در چارچوب روابط راهبردی برای قرن‌ها ادامه و توسعه خواهد یافت».

به نوشته اسپوتنیک، وی در پایان افزود: «در راه دستیابی به اهداف مشترک و کارهای بزرگ، کشورهای ما همیشه همبستگی نشان داده و قویاً از یکدیگر حمایت می‌کنند و همواره پیروزی‌هایی به دست خواهند آورد.»

پیش از این نیز رهبر کره شمالی در پیام تبریک روز روسیه به رئیس جمهور این کشور، ضمن اعلام حمایت کامل و همبستگی خود با مردم و دولت روسیه، بر آمادگی پیونگ‌یانگ برای تقویت بیشتر همکاری‌ها تاکید کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس