ادعای فایننشال تایمز؛ استفاده اوکراین از تسلیحات کره شمالی علیه روسیه

روزنامه انگلیسی ادعا کرده سربازان اوکراینی از راکت‌های کره شمالی که می‌گویند یک کشور دوست قبل از تحویل به اوکراین مصادره کرده بود، استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، «فایننشال تایمز» شنبه (۲۹ ژوئیه) گزارش داد سربازان اوکراینی در حین استفاده از راکت‌های کره شمالی که می‌گویند یک کشور دوست قبل از تحویل به اوکراین مصادره کرده بود، دیده شده‌اند. به گزارش روزنامه انگلیسی، وزارت دفاع اوکراین گفته این تسلیحات از روس‌ها گرفته شده است.

به نوشته رویترز، ایالات متحده، کره شمالی را به تامین تسلیحات برای روسیه از جمله انتقال از طریق دریا متهم کرده، اما شواهدی در اثبات این ادعا ارائه نکرده و تسلحات کره شمالی هم به شکل گسترده در میدان نبرد اوکراین مشاهده نشده است. روسیه و کره شمالی هر گونه معاملات تسلیحاتی را رد می‌کنند.

در گزارش فایننشال تایمز آمده است: تسلیحات کره شمالی توسط نیروهای اوکراینی که با سامانه‌های راکتی پرتاب چندگانه گراد متعلق به دوران شوروی نزدیک شهر ویران شده باخموت در شرق اوکراین کار می‌کنند، نشان داده شد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هفته گذشته در سفری نادر به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ دو کره، در اولین سفر یک وزیر دفاع روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به این پیونگ‌یانگ سفر کرد. در فیلمی از این سفر، شویگو در نمایشگاه تسلیحات در پیونگ‌یانگ حین تماشای موشک‌های بالستیک و سایر تسلیحات کره شمالی در کنار رهبر این کشور دیده می‌شود که به تحلیل رویترز نشان‌دهنده روابط عمیق‌تر بین دو کشور در عین تقابل با آمریکاست.

به گفته وزرات دفاع روسیه، سفر شویگو به تقویت روابط نظامی بین مسکو و پیونگ‌یانگ کمک می‌کند و همچنین گامی مهم در همکاری بین دو کشور خواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ایرانی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    7 0
    سیاست کثیف انگلیسی
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    اوکراین هم از کوکائین اسرائیلی بر علیه روسیه استفاده میکنه!! خخخخخخخخ
  • US ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    2 1
    یعنی انگلیس و اوکراین دنبال برهم زدن روابط دیگران هستند
  • غربگرا فشار بخور IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    3 0
    کره ش یک فشنگ هم به روسیه نداده
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      0 0
      عوضش ایران تمام زرادخانه هاشو خالی کرده از پهپاد تا فشنگ
  • جانم فدای غرب IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    دمشون گرم خیلی خوبه.اموالتونو مصادره میکنن ازش علیه خودت استفاده میکنن شما هم بشینید شعار بدید وعده انتقام بدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس