کد خبر 1512674
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کاهش ۳۰ کیلومتری سرعت مجاز خودروها در مسیر عباس آباد میامی

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش گفت: بر اساس جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها، سرعت مجاز خودروها در مسیر عباس آباد میامی جهت حفاظت از یوزپلنگ ایرانی از ۱۱۰ به ۸۰ کیلومتر بر ساعت کاهش یافت.

به گزارش مشرق، غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش درباره برگزاری جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها جهت حفاظت از حیات وحش اظهار داشت: این جلسه امروز جهت افزایش ایمنی راه در مسیر عباس آباد میامی با حضور برخی از مسئولان وزارت راه، بنده و حسن اکبری. معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست کشور در وزارت راه برگزار شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه امروز این جلسه، سرعت مجاز خودروها از ۱۱۰ به ۸۰ کیلومتر رسید تا خطر کمتری حیات وحش منطقه به ویژه یوزپلنگ‌ها را تهدید کند.

ابدالی گفت: فنس کشی، افزایش روشنایی نصب بیشتر تابلو و دوربین مدار بسته نیز از دیگر اقدامات مورد نیاز است که وزارت راه مسئولیت انجام آن را بر عهده دارد و برنامه‌هایی در دست کار قرار خواهد گرفت.

جاده میامی عباس‌آباد در استان سمنان یکی از محورهای مواصلاتی جاده تهران مشهد است که از حاشیه مرز شمالی منطقه حفاظت‌شده توران عبور می‌کند بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته تصادفات جاده‌ای مهم‌ترین دلیل تلفات گونه ارزشمند یوزپلنگ ایرانی است.

پیش از این موضوع سرعت مجاز خودروها در سطح استانی مصوب شده بود اما به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نرسیده بود و امروز این موضوع تائید و نهایی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    3 0
    کاش کلا جاده عوض میشد
  • شهروند IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 4
    خیلی جالبه، مملکت رو دارن مشغول یه حیوان درنده میکنن که افزایش جمعیتش در آینده معضلی برای مردم و اقتصاد و .... خواهد شد ! تا حالا فکر کردید که چرا دقیقا روی حیوانات درنده و مشکل ساز چنین مانور های تبلیغاتی ای انجام میشه و حتی جاسوسانی که به عنوان حمایت از محیط زیست وارد ایران شده بودن ، بیشتر روی این حیوانات درنده مانور دادن ؟! یعنی هزینه کردن برای مشکل سازی !
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      0 0
      خاک به سرت مشرق که این اراجیف رو منتشر می‌کنی
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      0 0
      شما تا حالا تو عمرت یوزپلنگ از نزدیک دیدی ...اصلا میدونی یوزپلنگ چیه .....حیوان درنده ؟!!!....قدیما بعنوان حیوان خانگی نگه میداشتن آقای درنده شناس ....باهاش میرفتن شکار آهو ......هنوز فامیلیهای مثل یوزباشی (مربی یوز) تو ایران وجود داره .....جمهوری اسلامی با تربیت این نوع مردم شهرنشین(آپارتمان نشین بی مطالعه نامطلع بلد راه ) کارش تمومه .....همه گیری ویروسی بعدی قیافه آقایون دیدنیه .....
    • صادق IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      حیات وحش معضل نیست آفریده خداست زیبایی هست . به حفظ چرخه حیات و تعادل زیست بوم کمک می کند یوزپلنگ هم به عنوان دومین گونه در معرض تهدید و در لبه پرتگاه در ایران و یکی از نماد های حیات وحش ایران هست پس لازمه ازش حفاظت بشود
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 0
    قبل جاده قشنگ تابلو بزنید و به رانندها شیرفهم کنید در صورت تصادف با یوزپلنگ چوب تو آستینشون می کنیم .....حالا میخواد عمدی باشه غیر عمدی ......کلی هم دوربین نصب کنید تا تهدیدتون معتبر باشه ....ببینم کسی جرات داره دم یوزپلنگ بکنه ......
  • حسین IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    این جاده نحس رو کی ساخته؟
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    به نظرم یوزهای‌ایرانی رو از‌ میامی برگردونید به وطن میامی شهر ساحلی توی امریکا مناسب یوز نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس