کد خبر 1511731
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
برگزاری سومین سوگواره عاشورایی «داستان ده»

فراخوان سومین سوگواره عاشورایی داستان ده منتشر شد.

به گزارش مشرق، در بیانیه دبیرخانه سومین سوگواری عاشورایی داستان ده آمده است: «حماسه‌ بی‌بدیل عاشورا، ترسیم زیباترین شکل بندگی است که آدمی در آن معرکه، به کمالی بی‌منتها دست می‌یابد. معرفت آن واقعه‌ بزرگ، افقی‌ است والا که ادبیات می‌تواند در مسیر درک آن نقشی مؤثر ایفا کند.

باشگاه بانوی فرهنگ با برگزاری دو دوره سوگواره عاشورایی داستان کوتاه کوتاه ده، بسیاری از قلم‌های شیفته را به سوی این وادی شگفت هدایت کرد تا در راه غنی‌تر کردن ادبیات عاشورایی این مرز و بوم گامی بردارد.

محرم سال گذشته، شورای سیاست‌گذاری سومین سوگواره ده با حضور دکتر محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر، دکتر محمدرضا زائری نویسنده و پژوهشگر، سید محمدرضا خردمندان فیلمنامه‌نویس و گارگردان، بهزاد دانشگر نویسنده، سید امین باطنی دستیار ویژه ریاست حوزه هنری استان تهران، سارا عرفانی مدیر باشگاه ادبی بانوی فرهنگ، نیلوفر مالک معاون باشگاه بانوی فرهنگ، معصومه امیرزاده مسئول سابق آموزش باشگاه و مولود توکلی دبیر علمی سوگواره، تصمیم گرفت با هدف ارتقای دانش و معرفت نویسندگان، نسبت به ابعاد مختلف عاشورا و نیز تقویت بنیه‌ی تکنیکی آنها دوره‌هایی تشکیل دهد که بیش از پیش در زمینه فرم و محتوا تجهیز شوند و با کولباری از ایده‌های بکر و نگاهی نو، میهمان ضیافت قلم‌ باشند.

پیرو تصمیم این شورا ، باشگاه ادبی بانوی فرهنگ طی سال گذشته، دوره‌های مختلف از جمله کارگاه کشف داستان کوتاهِ کوتاه، عاشورا در آینه‌ی آفرینش هنری و خلق داستان عاشورایی بر اساس ذائقه‌ی جهانی و نیز پاتوق‌های مجازی نقد و بررسی آثار را برگزار کرد.بدین‌وسیله این ستاد اعلام می‌کند که سومین سوگواره عاشورایی داستان ده، هم‌اینک با مدد حضرت حق و با توانمندی بیشتر نویسندگان و با رویکردهای جدید برگزار خواهد شد، امید که به قلم حق‌جوی نگارندگان، اذن ورود به اقلیم شوریدگان حسینی داده شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس