کد خبر 18947
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱

فراخوان سومين جشنواره سايت ادبي لوح با عنوان داستان کوتاه کوتاه عاشورايي منتشر شد.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري در فراخوان جشنواره داستان هاي کوتاه کوتاه عاشورايي سايت ادبي لوح آمده است: آيا ياري کننده‌اي هست تا مرا ياري کند؟ فرياد ياري خواهي امام حسين (عليه السلام) در روز عاشورا و پس از شهادت همه ياران، فرزندان و خويشاوندان، هنوز و هميشه در گوش تاريخ طنين‌انداز است و وجدان‌هاي بيدار و آزادگان را به مقاومت در برابر ستم فرا مي‌خواند و به نصرت دين خدا و ياري ولي خدا مي‌طلبد.

عطش براي آن‌هايي که از همه چيزشان، از جانشان گذشته‌اند، قوت قلب است. مژده‌اي است براي رسيدن. رسيدن به آنجا که بايد رسيد. عطرش بوي خوش وصال حقيقي است. رايحه دل‌انگيز بهشت است.

آنها که از ميان دو انگشت مولاشان جايگاه حقيقي خود را نزد حضرت حق ديده‌اند، چيز ديگري چشم‌شان را نمي‌گيرد. طعم شهادت براي‌شان شيرين‌تر از عسل مي‌شود (احلي من العسل). بدن‌هاشان جز در آغوش کشيدن خاک نمي‌طلبد. رايحه اي دل‌انگيزتر از عطر بهشت نمي‌جويند و صدايي جز هل من ناصر رهبرشان نمي‌شنوند. گويي همه اعضا و جوارح و حواس در يک معنا به وحدت رسيده‌اند.

امام استغاثه کرد، تا شايد غيرت شنوندگان را برانگيزد. تا مانع هجوم لشکريان به حريم حرم شود. تا حجت را بر تاريخ تمام کند. تا شايد عطر سخنش شامه دل کسي را به وجد آورد. عطر حسين، عطر بهشت، عطر تربت، عطر لبان طفل شيرخوار، عطر نگاه‌هاي معصوم. عطري که موج مي‌زند در صحراي داغ نينوا، عطر عطش.

و حال که سال‌ها از آن فاجعه عظيم و جانگداز مي‌گذرد، در آستانه محرم حسين (ع)، نيت خالص کرديم، قصد قربت نموديم و احرام عشق بستيم با سرور آزادگان عالم تا با برگزاري سومين جايزه ادبي داستان لوح با عنوان «داستان‌هاي کوتاه کوتاه عاشورايي» کوچکترين قدمي به مقدار وسع خويش برداريم در راه زنده نگاه داشتن عاشورا و درس‌ها و عبرت ها و اسراري که در آن است. قلم زدن در راه و اهداف والاي انساني امام مان، فرصتي است که بايد مغتنم شمرد.

دبيرخانه «داستان هاي کوتاه کوتاه عاشورايي» در پايگاه ادبي لوح، با اعلان اين فراخوان، کار خود را رسما آغاز مي‌کند و از همه نويسندگان فارسي زبان دعوت مي‌نمايد تا با ارسال آثار خود ضمن شرکت در مسابقه، سهمي در اين حرکت فرهنگي ايفا کنند.

 

شرايط و نحوه ارسال آثار:
- داستان ها بايد در قالب داستان کوتاه کوتاه نوشته شده و فرستاده شوند.
- تعداد کلمات انتخاب شده براي داستان‌ها، تا جايي که داستان ارسالي از نظر داوران، داستان کوتاه کوتاه محسوب شود و ويژگي‌هاي آن راداشته باشد محدوديتي ندارد.
- عنوان در داستان کوتاه کوتاه يکي از عناصر اصلي داستاني محسوب مي‌شود و گاه نقش کليدي در داستان ايفا مي‌کند. لذا داستان‌هاي بدون عنوان پذيرفته نخواهند شد.
- هر نويسنده مي‌تواند حداکثر سه عنوان داستان کوتاه کوتاه خود را به دبيرخانه ارسال کند.
- موضوع داستان‌هاي کوتاه کوتاه ارسال شده به دبيرخانه تا جايي که در ذيل عنوان داستان کوتاه کوتاه عاشورايي بگنجد هيچ محدوديتي ندارد.
- آثار مکتوب بايد تا ساعت 24 روز جمعه 24 دي ماه 1389 به آدرس الکترونيکي دبيرخانه jashnvare@louh.com ارسال شود.
- حتما ذيل داستان، نام، نام خانوادگي، تلفن تماس، ايميل و شهر محل سکونت درج شود.
بديهي است از آثار برگزيده در سومين جايزه ادبي داستان لوح با عنوان «داستان‌هاي کوتاه کوتاه عاشورايي» تقدير به عمل آمده و از بين آثار ارسالي به اين جشنواره، تعدادي از داستان‌هاي کوتاه کوتاه انتخاب شده و در مجموعه‌اي به چاپ خواهد رسيد. همچنين طي مراسمي نفرات برگزيده معرفي و از ايشان تقدير به عمل خواهد آمد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس