کد خبر 1511703
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
چین

پارلمان چین اعلام کرد که «کین گانگ» وزیر خارجه این کشور برکنار و «وانگ یی» به این منصب انتخاب شد؛ اقدامی که وی را یک بار دیگر به دیپلمات ارشد پکن تبدیل کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های دولتی چین از برکناری «کین گانگ» وزیر خارجه این کشور و بازگشت «وانگ یی» وزیر خارجه سابق این کشور به این منصب خبر دادند.

خبرگزاری «شینهوا» و دیگر رسانه‌های دولتی چین، روز سه شنبه (امروز) خبر دادند که پارلمان چین به برکناری وزیر خارجه این کشور و بازگشت «وانگ یی» به این منصب رای داده است.

بنا بر این روایت، «کین گانگ» وزیر خارجه چین از منصب خود برکنار شد. پارلمان این کشور همچنین «یی گانگ» رئیس بانک مرکزی این کشور را برکنار و «پان گونگشنگ» را به عنوان جایگزین وی انتخاب کرد.

برکناری کین گانگ وزیر خارجه چین از منصب خود در شرایطی انجام شده که رسانه‌های غربی مدعی شده بودند که او طی هفته‌های اخیر ناپدید شده و همین غیبت او باعث به تاخیر افتادن سفر «جیمز کلورلی» زیر خارجه انگلیس به پکن شده است.

بازگشت «وانگ یی» به منصب وزارت خارجه چین از این منظر قابل توجه است که او از سال ۲۰۱۳ به‌مدت ۹ سال وزیر امور خارجه چین بود و کین گانگ جانشین او شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    4 1
    وزیر قبلی کلا ناپدید شده اینا فرد ناپدید شده را عزل کردند خخخخ
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 2
    خیلی هم عالی، این جناب وانگ یی خوب بلده بزنه تو دهن یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون!!!
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    2 4
    زیاد مهم نیست مثل این میمونه که ظریف بره یکی دیگه بیاد چیزی رو ارزون کرده آیا به رفاه شهروندان انجامیده آیا به قدرت اقتصادی شهر وکشور انجامیده
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    نشانه ای دیگر از دیکتاتوری کمونیستی شی جی پینگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس