کد خبر 1509943
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
جنجال بر سر یک تماس تلفنی

جنجال بر سر محتوای تماس تلفنی اخیر رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، در آخرین مورد درحالی که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از مخالفت قاطع «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا با لایحه تغییرات قضائی کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی در جریان تماس تلفنی اخیرش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داده است، یک مقام امنیتی این رژیم امروز این موضوع را تکذیب کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته بود که بایدن در گفت و گوی تلفنی روز سه شنبه خود با نتانیاهو، از وی خواسته است که فرایند تصویب لایحه تغییرات قضایی را متوقف کند.

این رسانه آمریکایی به نقل از بایدن افزوده بود که روابط تل‌آویو واشنگتن در صورت تصویب لایحه تغییرات قضایی، ممکن است به شدت صدمه ببیند.

به نوشته این روزنامه، در اقع "پیام بایدن به نتانیاهو واضح بوده و وی خطاب به نتانیاهو گفته بود: همین حالا بس کن"

اما روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» امروز با انتخاب تیتر «تکذیب گزارش ها درباره درخواست بایدن برای توقف لایحه تغییرات قضایی»، این مطالب نیویورک تایمز را رد و به نقل از «زاچی هانگبی» رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی نوشت: گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو در فضایی صیمیمی و سازنده برگزار شد.

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره لایحه تغییرات قضایی افزود: نتانیاهو درباره وضعیت این لایحه به بایدن توضیح داد.

به نوشته یدیعوت آحارنوت، هانگبی همچنین گفت: نتانیاهو در این گفت‌وگوی تلفنی، بر جلب حمایت عمومی از لایحه تغییرات قضائی در فرایند رسیدگی به آن در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تاکید کرد.

وی افزود: جملاتی که روزنامه (آمریکایی) نیویورک تایمز به نقل از رئیس جمهوری (آمریکا) نوشته صحیح نیستند.

رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی همچنین از تاکید نتانیاهو بر تصویب لایحه تغییرات قضایی در هفته آینده خبر داد.

موضوع دیگری که درباره محتوای تماس تلفنی بین نتانیاهو و بایدن جنجال به پا کرده و روایت های متفاوتی از آن در رسانه ها منتشر شده است، بحث تعهد نتانیاهو به بایدن برای متوقف کردن فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس تا پایان سال جاری است.

درحالی که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رئیس جمهور آمریکا تعهد داده که تا پایان سال جاری ساخت شهرک سازی را تعلیق و از ساختن کانون های شهرک سازی جدید خودداری کند اما نتانیاهو در بیانیه ای این گزارش را تکذیب و تاکید کرده که برخلاف گزارشات منتشر شده، تعهدی در این خصوص ندادن و ساخت شهرک سازی تعلیق نشده و نخواهد شد.

دولت بایدن از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند لایحه تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است. ۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

رهبران اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات در نظام قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سوی درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس