کد خبر 1509896
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
اقدام علنی MI۶ برای جذب جاسوس در روسیه

رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس از روس‌های به اصطلاح ناراضی از جنگ اوکراین خواست، برای پایان دادن به جنگ دست در دست این سرویس جاسوسی بگذارند.

به گزارش مشرق، رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس موسوم به MI6 چهارشنبه (۱۹ ژوئیه) از روس‌ها خواست برای پایان دادن به جنگ، دست در دست سازمان جاسوسی تحت هدایت وی بگذارند.

به گزارش رویترز، «ریچارد مور» در دومین سخنرانی از زمانی که رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس در سال ۲۰۲۰ شده، مدعی شد احتمال کمی وجود دارد که روسیه دوباره در جنگ به پویایی برسد.

به نوشته رویترز، او در اظهاراتی در سفارت انگلیس در پراگ پایتخت جمهوری چک، وضعیت کنونی در اوکراین را به بهار پراگ در سال ۱۹۶۸ تشبیه کرد که اتحاد جماهیر شوروی اصلاحات را لغو کرد.

مور ضمن طرح ادعاهایی علیه مقامات کنونی روسیه، مدعی شد بسیاری از روس‌ها با همان دوراهی سختی مواجه هستند که پیشینیان آن‌ها در سال ۱۹۶۸ مواجه بودند. وی افزود: از آن‌ها دعوت می‌کنم آنچه را دیگران در این ۱۸ ماه گذشته انجام داده‌اند انجام دهند و با ما دست در دست هم دهیم. درهای ما همیشه باز است...اسرار آن‌ها پیش ما محفوظ خواهد ماند و با هم برای پایان دادن به خونریزی تلاش خواهیم کرد.

او در ادامه سخنانش، ادعاهای بی‌اساس در خصوص کمک نظامی ایران به روسیه در جریان جنگ اوکراین را تکرار کرد و به نوشته رویترز، «تصمیم ایران برای تامین پهپادهای انتحاری برای درگیری اوکراین را خلاف وجدان خواند». وی همچنین در هشداری مدعی شد چین و روسیه در حال رقابت برای تسلط بر فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی هستند.

پیش‌تر «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هم در یک سخنرانی در انگلیس با اشاره به جنگ اوکراین ادعا کرد، فرصتی نادر برای جذب جاسوس از روسیه ایجاد شده است. مقام ارشد اطلاعاتی دولت جو بایدن با اشاره به شورش واگنر ادعا کرد که در داخل روسیه درباره ادامه جنگ علیه اوکراین اختلاف و نارضایتی وجود دارد.

قبل از اظهارات برنز، رسانه‌ها از تلاش جدید سیا برای جذب جاسوس در روسیه خبر داده بودند. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اواخر اردیبهشت با انتشار ویدئوهای تبلیغاتی در تلگرام، روس‌ها را به جاسوسی برای ایالات متحده ترغیب کرده بود.

سخنگوی کرملین در اظهارنظر درباره ویدئوی تبلیغاتی سیا در رسانه‌های اجتماعی برای جذب جاسوس در روسیه، گفته بود سرویس‌های ویژه این کشور به شکل لازم این فضا را تحت نظر دارند. وی افزود: همه ما به خوبی می‌دانیم سیا و سایر سرویس‌های اطلاعاتی غربی فعالیت خود را در خاک کشورمان کاهش نمی‌دهند.

پیش‌تر در ماه مارس هم روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارش داد سیا در تلاش برای استخدام کارکنان سفارت روسیه در واشنگتن تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی را به تلفن‌های هوشمند فعال در سفارت روسیه یا مکان‌های مجاور آن ارسال می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    3 2
    بریتانیای صغیر و کفتارهایش در mi6 عامل بدبختی مردم جهان هستند لعنت خدا بر دولت سراسر کثافت انگلیس
  • ایران قوی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    3 2
    تصمیم ایران برای تامین پهپادهای انتحاری برای درگیری اوکراین را خلاف وجدان خواند.خلاف وجدان خواند.خلاف وجدان خواند!؟واقعن تو چه میدانی از وجدان وقتی که بمب شیمیایی میفروختید به صدام وجدان شماها کجا بود و یا توی یمن!کی حرف وجدان میزنه...
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    در ایران هم مدتهاست غرب و اسرائیل تبلیغ برای جواسیس کرده، از طریق موبایل و غیره. دلیل محدودیت فضای مجازی ب همین علت است. زمانی که آمریکا روسیه رامتهم در دخالت انتخابات در آمریکا می‌کرد، زمین و زمان را خراب می‌کردند. ادعایشان هم این بود، این کار را در فیس بوک انجام داده است. البته اتهام تبلیغ بود ن استخدام جاسوس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس