کد خبر 1517854
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
بی‌بی‌سی: سه جاسوس روسیه در بریتانیا دستگیر شدند

شبکه BBC گزارش داد، سه شهروند بلغارستانی که سال‌ها ساکن انگلیس بوده‌اند، به اتهام جاسوسی برای روسیه بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، رسانه نزدیک به خانواده سلطنتی انگلیس روز سه شنبه گزارشی درباره بازداشت سه نفر به اتهام جاسوسی برای روسیه منتشر کرد.

در خبر شبکه انگلیسی زبان «بی‌بی‌سی» آمده است: «سه مظنون به جاسوسی برای روسیه در بریتانیا دستگیر و در یک تحقیقات امنیت ملی بزرگ تفهیم اتهام شدند».

متهمان که همگی شهروندان بلغارستان هستند، در ماه فوریه بازداشت شدند و از آن زمان در بازداشت به سر می‌برند. ادعا شده که آنها برای سرویس‌های امنیتی روسیه کار می‌کردند.

آنها متهم شده‌اند که با علم به جعلی بودن اسناد هویتی منتسب به خودشان، این اسناد را با «نیت نامناسب» حفظ کرده‌اند؛ این اسناد شامل گذرنامه، کارت شناسایی و سایر مدارک متعلق به انگلیس، بلغارستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، کرواسی، اسلوونی، یونان و جمهوری چک است.

بی‌بی‌سی نام این سه تبعه بلغارستانی را به شرح ذیل منتشر کرده است: «اورلین روسف ۴۵ ساله ساکن گریت یارموث نورفولک (انگلیس)، بایزر دژامبازوف ۴۱ ساله و کاترین ایوانووا ۳۱ ساله ساکن هرو شمال غرب لندن».

طبق این گزارش، این سه نفر سال‌ها در انگلیس زندگی کرده و مشغول به انجام مشاغل مختلفی بوده‌اند و در مجموعه‌ای از ساختمان‌ها در حومه شهرها ساکن بوده‌اند.

گفته می‌شود که اورلین روسف سابقه فعالیت‌های تجاری در روسیه را دارد و در سال ۲۰۰۹ به انگلیس مهاجرت کرده است. به نوشته بی‌بی‌سی، او سابقه مشاوره دادن به وزارت انرژی بلغارستان را هم در کارنامه خود دارد.

از بایزر دژامبازوف و کاترین ایوانووا که در یک منزل در منطقه هرو زندگی می‌کردند، به عنوان «زن و شوهر» نام برده شده است. دژامبازوف به عنوان راننده برای بیمارستان‌ها کار می‌کرده و ایوانووا هم خودش را دستیار آزمایشگاه در یک موسسه خصوصی پزشکی معرفی کرده بود. این زوج، حدود یک دهه قبل به انگلیس مهاجرت کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، قرار است این سه شهروند بلغارستانی در ماه ژانویه در لندن محاکمه شوند. آنها هنوز به اتهامات وارده، واکنشی نشان نداده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    زنده و جاوید باد سلطنت عالیجناب ولادمیر دمپایی کبیر
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    بازم این غربی‌ها شروع به گروگانگیری کردن تا با جاسوس‌های واقعی خودشون تو روسیه و بلاروس تعویض کنن، خجالت بکشین!!!
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    باز این انگلیسی های روباه شهروندان بیگناه کشورهای دیگه رو گروگان گرفتن؟؟! ای خااااااااک....!!
  • اسد US ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    انگلیس با استفاده از اعترافات اجباری که زیر شکنجه از این افراد گرفته می خواهد گروگان گیری خودرا توجیه کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس