به دنبال بازیکنان مستعد در کشور هستیم/ اگر حدادی برسد حرف‌های زیادی برای گفتن داریم

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: با تاسیس سازمان لیگ بسکتبال و توسعه این رشته در سراسر کشور دیگر هیچ بازیکن مستعدی پشت خط نخواهد ماند.

به گزارش مشرق، جواد داوری در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط این روزهای بسکتبال تاکید کرد: بابت تاخیر در نشست فدراسیون با اصحاب رسانه عذرخواهی می‌کنم و دلیل آن ترافیک و حجم کاری در این مدت بود و از این پس نشست‌ها منظم خواهد بود. ۱۶ ماه از حضور من در فدراسیون گذشت و با همه مسائلی که در میان بود با کمک رسانه‌ها و سایر دوستان به دنبال تحقق شعارهایی هستیم که در روز انتخابات دادیم.

وی ادامه داد: ما باید بسکتبال را در آسیا به سکوهای قهرمانی برسانیم و بعد از آن به فکر عملکرد خوب خود در جهان باشیم. برای رسیدن به این قله‌ها باید تلاش را دو چندان کرد و به بحث آموزش نیز باید تاکید و توجه داشت.

او تصریح کرد: در مسابقات و برگزاری رویدادها در دو بحث حرفه ای و پایه به دقت وارد می شویم، در باشگاهی در حوزه بین‌الملل مشکلاتی داریم که با تاسیس سازمان لیگ این موضوع بهتر مدیریت می‌شود.

رییس فدراسیون بسکتبال خاطر نشان کرد: استعدادیابی و کشف آن مانند گذشته نیست و نمی‌شود گلخانه‌ای کار کرد، باید شرایط در همه شهرستانهای استانی به گونه‌ای باشد که هیچ بازیکن مستعدی. پشت خط نماند.

داوری گفت: پشتوانه‌سازی و تمرکز بر رده های پایه به بسکتبال این نوید را می دهد که هیچ زمانی مشکل بازیکن نداشته باشیم و این تجربه را قبلا هم داشته ایم و باید این قطار دوباره به ریل خود باز گردد.

وی ادامه داد: از نظر استعداد و هوش در حد تیم های مطرح اروپایی هستیم و باید خودمان را در حد و اندازه هایی واقعی خودمان نشان دهیم.

او گفت: در بخش بانوان شاهد یک اتفاق خوب بودیم و امیدواریم این موفقیت شروع یک حرکت خوب در این حوزه باشیم.

رییس فدراسیون بسکتبال به اعزام ها اشاره داشت و افزود: خوشبختانه در همه اعزام ها موفق بودیم و ورزشکاران کشورمان در رویدادهای مختلف به میدان رفتند.

داوری گفت: تیم بانوان ایران برای بازی‌های دوستانه عازم اردن می شوند تا سه دیدار دوستانه برگزار کنند و بعد از آن به تورنمنت ویلیام جونز می روند.

وی ادامه داد: در بحث آموزش و توسعه برنامه‌های بسیاری داریم و می‌خواهیم با به روز رسانی و افزایش توان علمی و دانش نیروهای شاغل در بسکتبال، گام های مفید وموثری را برداریم و این نیاز به دانش افزایی دارد.

او یادآور شد: این موضوع به دقت و با تمهیدات لازم در دستور کار فدراسیون است و در این حوزه در پروسه های زمانی به روزرسانی ها به دقت انجام و بر اساس آن حرکت می کنیم.

داوری گفت: بسکتبال سه نفره که توسعه محور بوده و در آینده کمک شایانی به ما می کند همین بسمتبال سه نفره است و باید ساختار مستقل مثل فوتسال داشته باشد چراکه المپیکی شده و ابزار خوبی است برای نشان دادن توانایی های کشورهای مختلف است. یک مربی خوب استخدام کرده‌ایم که در روزهای آینده وارد ایران خواهد شد.

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: آخرین سالی که افتخار حضور در تیم ملی را داشتم به زمانی باز می‌گردد که کادرفنی تصمیم به تغییر نسل گرفت و در این دوره هم در زمان حضورم به عنوان رییس فدراسیون بسکتبال و با هدایت سعید ارمغانی مربی خوب و فهیم ایرانی همین موضوع را در دستور کار قرار دادیم. البته شرایط سختی پیش روی ما ایجاد شد که نیاز به صبر و تحمل دارد. با حضور او اتفاقات خوبی رقم خورد و اعتقاد دارم مربیان تیم ملی باید مستقل از لیگ برتر باشند.

وی تصریح کرد: ارمغانی در آن شرایط سخت خیلی به ما کمک کرد و قدردان او هستیم.اعتقاد بسیاری به نظم او داشته و دارم. او فردی اخلاق‌مدار است و بازهم از تلاش‌های او تشکر می‌کنم. ارمغانی فردی توانا است اما در جهت تسریع در تغییر نسل به این باور رسیدیم که نیاز به یک مربی خارجی داریم و اگر فردی با ویژگی‌های هاکان دمیر را پیدا نمی‌کردیم، بدون شک با ارمغانی ادامه می‌دادیم.

داوری گفت: سهراب کیهانی به زودی به عنوان مدیر تیم‌های ملی معرفی خواهد شد و کار خود را آغاز خواهد کرد.

او در مورد سعید ارمغانی تاکید کرد: مشکلی با او نداریم و در مورد یک بند اختلافی وجود دارد که به زودی حل خواهد شد.

وی در مورد شرایط تیم ملی بسکتبال در جام جهانی تاکید کرد: هدف ما ارائه بازی های خوب در جام جهانی است و در بازی‌های آسیایی نیز به دنبال موفقیت هستیم.

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: در ورزش بسکتبال یک اتفاق همه‌چیز را رقم می‌زند. صحبت کردن در مورد مقام و جایگاه درست نیست اما ما تلاش خواهیم کرد و اگر حامد حدادی برسد حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس