کد خبر 1508565
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
آینده عضویت اوکراین در ناتو چه خواهد شد؟

آمریکایی ها می گویند: عضویت اوکراین در ناتو زمانی که این کشور در حال جنگ با روسیه است، اقدام سازنده‌ای نیست چون در صورت پیوستنش، ناتو عملا در مسیر جنگ با مسکو قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، امیرعلی ابوالفتح طی یادداشتی در روزنامه خراسان نوشت: در تمام دوران پیش از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، هرگاه روس ها از آمریکایی ها می خواستند که با عضویت اوکراین در ناتو موافقت نکنند، آمریکایی ها می گفتند که درهای ناتو به روی همه باز است و روس ها از حق وتو برای پذیرش اعضای جدید در ناتو برخوردار نیستند. با این رویکرد آمریکایی ها، جریان ناتوگرا در اوکراین اطمینان یافت که آمریکا به پشتگرمی قدرت نظامی و اقتصادی خود اجازه نمی دهد روسیه در روند عضویت اوکراین در ناتو اخلال ایجاد کند. اما حالا که بیش از یک سال و نیم از حمله تمام عیار روسیه به اوکراین می گذرد، آمریکایی ها می گویند «عضویت اوکراین در ناتو زمانی که این کشور در حال جنگ با روسیه است، اقدام سازنده‌ای نیست چون در صورت پیوستنش، ناتو عملا در مسیر جنگ با مسکو قرار می‌گیرد.».

به عبارت دیگر، اکنون روسیه به طور غیر رسمی و بالاجبار از حق وتو برای پذیرش اوکراین در ناتو برخوردار شده است و تا زمانی که در جنگ با اوکراین به سر می برد، این کشور نمی تواند به ناتو بپیوندد. اما حتی عقب راندن روس ها به پشت مرزهای بین المللی سال ۲۰۱۴ و بازگشت کریمه به اوکراین که البته اگر غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار خواهد بود، احتمالا جنگ روسیه و اوکراین را به پایان نخواهد رساند. فقط کافی است روس ها از درون خاک خود، موشک هایی را به طرف شهرهای اوکراین شلیک کنند و پهپادهای روسی، مناطقی از خاک اوکراین را هدف قرار دهند تا جنگ میان روسیه و اوکراین ادامه یابد، حتی اگر آخرین سرباز روس از خاک اوکراین نیز خارج شده باشد. از آن جا که توقف حملات روس ها به اوکراینِ آزاد شده از سربازان روس نیاز به روی کار آمدن رژیم غربگرا در مسکو یا نابودی کامل ماشین جنگی روس ها در جنگی تمام عیار میان روسیه و غرب دارد، بعید به نظر می رسد جنگ پایان یابد و اوکراین بتواند به عضویت ناتو درآید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    4 2
    ما که نفهمیدیم چی نوشتی ولی وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • حاجی از لندن IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس