تایوان با شبیه‌سازی جنگ اوکراین، مقابله با چین را تمرین کرد

نیروهای مسلح منطقه تایوان در رزمایش نظامی سالیانه خود، تجربه‌های جنگ اوکراین با روسیه را برای مقابله با هرگونه تهاجم احتمالی چین و محاصره طولانی‌مدت بر این جزیره، شبیه‌سازی می‌کنند.

به گزارش مشرق، مرحله دوم سی‌ونهمین رزمایش نظامی سالیانه تایوان موسوم به «هانگوانگ» از امروز (دوشنبه) در این جزیره آغاز شد و قرار است در جریان آن مقابله با محاصره احتمالی چین بر این منطقه تمرین شود.

خبرگزاری مرکزی تایوان گزارش داد که نیروهای مسلح این جزیره در رزمایش نظامی سالیانه خود، تجربه‌های جنگ اوکراین با روسیه را برای مقابله با هرگونه تهاجم احتمالی چین شبیه‌سازی می‌کنند.

در این گزارش آمده است: «در جریان این رزمایش نظامی، نیروهای مسلح تایوان با استفاده از تجربه جنگ روسیه و اوکراین، اطمینان یافتن از تداوم کار پست‌های فرماندهی در برابر حمله دشمن را تمرین خواهند کرد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این گزارش، طرحی برای انتقال ستاد فرماندهی به پست‌های فرماندهی ذخیره در تایوان نیز در جریان رزمایش هانگوانگ شبیه‌سازی می‌شود.

ارتش تایوان همچنین قصد دارد برای اولین‌بار به عنوان بخشی از رزمایش امسال - که مرحله اول آن در بازه پانزدهم تا نوزدهم می انجام گرفته و مرحله دوم آن در بازه بیست‌وچهارم تا بیست‌وهشتم جولای برگزار می‌شود - از فرودگاه بین‌المللی اصلی تایوان استفاده کند.

در مرحله اول رزمایش هانگوانگ که از سال ۱۹۸۴ به‌صورت سالیانه و در حوزه‌های دریایی، هوایی و زمینی برگزار می‌شود، نیروهای مسلح تایوان تمرینات فرماندهی و ستاد را در قالب شبیه‌سازی کامپیوتری انجام دادند.

«لین ون‌هوانگ» سخنگوی وزارت دفاع تایوان نیز گفت که هدف اصلی از این رزمایش با آتش واقعی، آزمایش توانایی نیروهای مسلح این جزیره برای حفظ قدرت در صورت تهاجم تمام‌عیار و همچنین انجام شنودهای دریایی برای مقابله با ارتش چین در تلاش برای محاصره جزیره است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

پیش از این، «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا مدعی شده بود وضعیت عملیات روسیه در اوکراین باعث شده پکن درباره موفقیت عملیات نظامی احتمالی علیه تایوان و اینکه اصلا آن را اجرا کنند یا خیر، مردد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ساسان IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    2 0
    یک جزیره ۲۰ میلیون نفری در مقابل یک کشور دو میلیارد نفری!! تایوانیها اگه عقل داشته باشن باید بفهمن که آمریکا میخات با جنگ بین اونها و چین توان تایوان در بازار ریزتراشه ها را نابود کند
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    4 1
    چین با حمله به تایوان کبریت به اقتصاد خود می کشد
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    1 0
    شما هم مثل اوکراین خودتون رو فدای آمریکا کنید
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    1 0
    فیل و فنجون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس