کد خبر 1506751
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
جهنم روسیه برای مزدوران اوکراین

مزدوران خارجی که برای نبرد علیه روسیه به ارتش اوکراین پیوسته‌اند، اوضاع در خط مقدم اوکراین را «جهنم» توضیح داده و تأکید کرده‌اند که «لژیون بین‌المللی» توسط رهبران دیوانه اوکراین هدایت می‌شود.

به گزارش مشرق، دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هزاران مزدور خارجی را با انگیزه شکوه و به قول کرملین، فرصت «کسب درآمد از طریق کشتن اسلاوها (اروپایی‌ها)» به جنگ اوکراین برای نبرد با روسیه کشانده است.

شبکه راشاتودی با این مقدمه ادامه داد، با این حال، کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که زنده بیرون بیایند، زندگی در خط مقدم را بد و کوتاه توصیف کرده‌اند.

این گزارش ادامه داد، درست سه روز پس از ورود ارتش روسیه به اوکراین در فوریه گذشته، زلنسکی از خارجی‌هایی که تمایل داشتند علیه نیروهای روسیه سلاح به دست بگیرند، درخواست کمک کرد.

افرادی که تمایل داشتند به ارتش اوکراین بپیوندند به سفارتخانه‌های اوکراین در سراسر کشورهای غربی مراجعه کردند و برای شرکت در نبرد علیه روسیه ثبت نام کردند و با دعای خیر دولت‌هایشان راهی میدان نبرد در اوکراین شدند.

بنا به گزارش راشاتودی، خسارات و تلفات خیلی فوری و سریع پدیدار شد و هولناک بود. دو هفته پس از درخواست زلنسکی برای پیوستن خارجی‌ها به ارتش اوکراین، روسیه در یک حمله موشکی، یک مرکز آموزشی در «یافوروف» در نزدیکی مرز لهستان را هدف قرار داد و ۱۸۰ مزدور خارجی جان خود را از دست دادند.

مربی تیراندازی برزیلی این نیروهای خارجی داوطلب در یک کلیپ ویدئویی در حالی که پس از حمله موشکی روسیه به لهستان فرار می‌کرد، در توییتر نوشت: «لژیون با یک ضربه محو شد. نمی‌دانستم جنگ چیست».

در بین نیروهای داوطلبی که همان ابتدا از حمله روسیه جان به در برد، یک تبعه بریتانیایی بود که توصیف کرد که چطور فرماندهان اوکراینی «افراد آموزش ندیده و مبتدی را با مهمات اندک به خط مقدم می‌فرستند و کشته می‌شوند».

این داوطلب بریتانیایی، «لژیون بین‌المللی» اوکراین را «کاملاً مغلوب» توصیف کرد که توسط «تعداد اندکی از رهبران دیوانه اوکراین» اداره می‌شود.

به دنبال حمله موشکی روسیه و کشته شدن داوطلبان خارجی، لژیون بین‌المللی اوکراین نیز شروع به استخدام داوطلبانی با پیش‌زمینه نظامی کرد و سیلی از تجهیزات غربی که به سوی اوکراین روانه شد، تاحدودی مشکل کمبود مهمات اوکراین را حل کرد.

با این‌حال آن‌طور که راشاتودی گزارش کرده است، تهدید به مرگ خشونت‌آمیز در زندگی اعضای لژیون بین‌المللی اوکراین همچنان پابرجاست.

یکی از مزدوران کانادایی به سی بی اس نیوز گفت: «یک کلمه برای توصیف آن دارم و آن «جهنم» است». وی توضیح داد: «هر روز تلفات دارید و هر روز دوستانتان کشته می‌شوند».

این داوطلب کانادایی گفت که اغلب مأموریت وی در منطقه دونباس، شامل جمع‌آوری اجسادی بود که در نبردهای روز قبل کشته شده بودند.

راشاتودی ادامه داد که برای کهنه‌سربازان جنگ‌های ایالات متحده در غرب آسیا، سازگاری با دشمنی چون روسیه دشوار بوده است.

اوایل امسال، یک مزدور استرالیایی که علیه شبه‌نظامیان گروه واگنر در باخموت نبرد می‌کرد، این شرکت نظامی خصوصی را یک «رفیق نزدیک» که مخالف هرگونه ارتش غربی است، توصیف کرد و این در حالی است که چندین داوطلب آمریکایی، توضیح داده بودند که حملات گلوله‌باران روسیه بسیار شدیدتر از چیزی است که در میدان‌های نبرد قبلی تجربه کرده بودند.

یک تفنگدار سابق آمریکا در ماه فوریه به شبکه «ای بی سی نیوز» گفت: «حملات گلوله‌باران بدون توقف است. بدون توقف در تمام روز و شب. امید به زندگی در خط مقدم حدود چهار ساعت است».

یکی دیگر از تفنگداران سابق آمریکا هفته گذشته به «دیلی بیست» گفت: «این (اوکراین) سومین جنگی است که در آن نبرد کرده‌ام و تاحالا بدترین آن بوده است. به طرز وحشتناکی با توپخانه و تانک در هم کوبیده می‌شوید. هفته گذشته، هواپیمایی، بمبی را در نزدیکی ما و در فاصله ۳۰۰ متری از ما پرتاب کرد. خیلی هولناک بود».

این شبکه روسی ادامه داد که آن‌هایی که پشت جبهه هستند نیز اغلب با خطر کشته شدن مواجه هستند. ۲۰ مزدور خارجی از جمله چندین تبعه کلمبیایی و حداقل یک تبعه آمریکایی ماه گذشته در حمله موشکی روسیه به یک پایگاه نظامی موقتی در شهر کراماتورسک منطقه دونباس کشته شدند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پس از حمله موشکی ماه گذشته ارتش روسیه به منطقه دونباس گفت: «اگر چنین اجتماعاتی را کشف کنیم، همچون آن چه در کراماتورسک کشف کردیم،‌ آن را نابود خواهیم کرد زیرا آن‌ها افرادی هستند که علیه ما اعلام جنگ کرده‌اند».

بنا به گفته وزارت دفاع روسیه، تا آوریل ۲۰۲۲، حدود هفت هزار مزدور خارجی از ۶۳ کشور در اوکراین فعالیت داشته‌اند. تا ماه می امسال، این تعداد به دو هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت. هنوز مشخص نیست که از ماه آوریل گذشته تاکنون، چه تعداد مزدور خارجی کشته یا اسیر شدند یا اینکه از ارتش اوکراین جدا شده‌اند.

راشاتودی سپس ادامه داد، با توجه به عدم تمایل ارتش اوکراین به جمع‌آوری حتی اجساد خود در امتداد بخش‌های بسیار داغ خط مقدم، خانواده‌های جنگجویان خارجی باید چندین ماه برای بازگردانده شدن اجساد اقوام خود منتظر بمانند.

راشاتودی سپس مثال آورد که این مورد در خصوص «فینبار کافرکی» داوطلب ایرلندی صدق می‌کند که جسد وی، این هفته در نزدیکی باخموت و درست سه ماه پس از اعلام مرگ وی، پیدا شد.

طبق گزارش آیریش تایمز، «ممکن است ماهها طول بکشد» تا مقام‌های اوکراینی جسد کافرکی را به ایرلند بازگردانند.

طبق این گزارش، اوضاع برای آن‌هایی که اسیر می‌شوند نیز چندان خوشایند نیست زیرا طبق کنوانسیون ژنو، مزدوران حق بهره‌مندی از هیچ‌گونه حمایتی ندارند. در همین راستا، «آیدن آسلین» و «شاون پینر» اتباع انگلیسی سال گذشته به دست نیروهای جمهوری خلق دونتسک اسیر و به اعدام محکوم شدند که البته در نهایت هر دو نفر توافق تبادل زندانیان، به کشورشان بازگردانده شدند.

با این‌حال، وزارت خارجه روسیه به آن دسته از مزدورانی که قصد پیوستن به ارتش اوکراین برای نبرد با روسیه را دارند، هشدار داد که «آن دسته از مزدورانی که غرب برای کمک به رژیم ناسیونالیستی کی‌یف اعزام می‌شوند.... .. بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، حق دریافت وضعیت اسیر جنگی را ندارند».

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 27
  • فرام ایران IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    انها مزدور نیستن مدافع وطنشان هستند. زیاد سنگ روسها را مشرق جان بر سینه ات نکوب. روسها، همانایی نبودن ک قرارداد گلستان و ترکمچای را ب ایران تحمیلکردند. و هزاران نفر با یورش فوای روس کشته شدند. افتاد.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      98 24
      ماله کش غربگدا اینها اراذل و آدمکش های پولی اروپایی آمریکایی هستند که هیچ کدام وطنشان اوکراین نیست
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      مدافعان کوکائین
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      53 14
      12:06یا سواد نداری یا خیلی غربگدای اغتشاشو هستی!! زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی مزدور خارجی از انگلیس تا داعشی سوری استخدام میکنه اینا برای وطنشون میجنگن؟! خداییش دوتا سور به خر زدین!!
    • على IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      50 6
      بیا پایین سرمون درد گرفت .
    • رمضانعلی محمدیان IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      46 20
      بسم الله.مدافع وطن غیر از ایرلندی و انگلیسی و امریکایی فقط آن برزیلیه که داشت از آمازون دفاع میکرد اینها فکر کرده بودن اینجا هم عراق و افغانستان و سوریه و لیبی ویمن است که ارتشی نیست و بیفتن به تجاوز و قتل عام مردم غیرمسلح ودزدی نفت و اشیاء باستانی ضمنا" جناب فرام ترکمنچای دوره تزار بود که ارتش روسیه تزاری به خاطر وجود نفوذیهای انگلیس و خودش در دربار ایران قوای عباس میرزا را شکست داد و برجام قجری را کردن تو پاچه ملت البته بخاطر وجود قائم مقام و امیرکبیر مثل برجام پشتوانه داخلی نداشت همون موقع هم علماء شیعه با اعلام جهاد زدن تو دهن تزار و ملت در تهران گریبایدوف را هم مثل سگ کشتن الان امریکا جای تزار نشسته میخواد ناتو نظامی و میکروبی و جاسوسی را بچسبونه به مرزهای ما و در واقع روسها برای ما کار میکنن غرش توپخانه اصلاحات و اعتدال هم در اظهار وفاداری به ارباب شان است
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      11 2
      ترکمن چای هم حاصل زمامداری احمق نبود که مثل زلنسکی فکر میکرد
    • عمیر IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      2 9
      سرت سلامت رفیق 💙💛
    • Mohammad IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      خفه شو و بیا پایین اون روسیه تزاری بود حالا ما با هم دوستیم افتاد بی نمک بازی دیگه در نیار و برو پی کارت بعدم بخاطر بی لقایقی شاهان ایران بود که تو هر دوره ای و تو هر زمانی یه تیکه از ایرانو میدا میدادن دیگه هم از این چرت و پرتا ننویس
    • ش. AE ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      7 5
      ببند اینها نیابتی هستند که برای ۱۲۰۰۰‌دلار در ماه در اوکراین می‌جنگند
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      5 3
      جای حرف زدن پاشو برا زنسکلی بجنگ زنسکلی حرف مفت زن احتیاجی نداره خخخخ
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    اینجور نشستن و کامنت بازی فایده ندارد. وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و ساکنین آن (=قوم لوط) جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید و نگذارید مزدوران اوکراینی در جهنم تنها بمانند
    • a IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      وقتی کامنتهای مشرقی ها رو می خونم متوجه میشم فقط چرت و پرت میگن دو تا مشکل مطرح کن از جامعه فقط حرف های زشت و ناپسند می زنید میگیم کارتن خواب داریم مگین آمریکا هم داره میگیم فاسد داریم میگن آمریکا و اروپا هم داره میگیم گرونی داریم میگن .... فعلا شما مثل اینکه دمتون به دم امریکا گره خرده
    • عمیر IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      40 57
      گریه نکن روسگدا
    • یزدان SG ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      5 5
      بایدن ارباب ماست ولی نمیدونن چرا زور میزنه که یکی دیگه یکی دیگه رو نبره تو لیست تروریست
  • علی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    درباره مزدوران واگنر هم بنویس که چند هزار تلفات داشتن. خبرگزاریهای روسیه روی طبل جنگ میکوبن. خبرهای کذب و بی ارزش. حالا هی تیتر روس ها رو بریز توی سایت
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      13 11
      اون موقع که امریکا به عراق حمله کرد و مردم بی دفاع را می کشت خواب بودید
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      7 9
      اصلا تو برای رفع سوختگی بگو چند میلیون بوده کنتور که نمی ندازه
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      8 2
      درباره فواید منقلت بنویس
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      9 4
      اسمی که انتخاب کردی بزنه به کمرت
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      41 3
      ارتش خصوصی واگنر همگی اهل روسیه هستند و مزدور نیستن. اگر اونجوری حساب کنی همهٔ ارتش یانکی‌ها که پول میگیرن مزدور هستند!!
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      9 3
      اونا روس هستند ولی مزذورای اکراین داعشی
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    اوکراینم واگنر داره پس. روسیه که مزدور نداره خخخخخخختخ. شماها چرا اینقدر طرف دار روسای جانی هستی؟ مگه اوکراین به روسا حمله کرده؟
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      7 5
      تسلیت تو چرا سنگ اوکراین به سینه میزنی از این مردک دلقک چیزی رسیده
    • فرام ایران IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      36 4
      نو چرا طرفدار اوکراین جانی هستی که به عراق حمله کرده بود خخخخ
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 0
      خخخخ زهرمار
    • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      5 4
      روسیه پیش دستی کرد اگر حمله نمی‌کرد اوکراین بعد پیوستن به ناتو و دریافت تجهیزات به بهانه کریمه جنگ راه می‌انداخت و با شرایطی برابر و حتی برتری هوایی دست به حملات گسترده میزد
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      7 3
      اوکراین واگنر نداره، مزدور از کشورهای خارجی مثل اروپا و آمریکا و داعشی های عراقی و سوری و... رو پول میدن با هماهنگی یانکی‌ها بیان اونجا بجنگن!!!
    • AE ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      5 0
      ایران میدونی یعنی چی ؟
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    5 37
    دیگه سایت خبری ارزش بازدید نداره تمام
    • یزدان IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      53 3
      بدو برو سر منقل بابات، تمام
  • سعید IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    23 0
    حتما واگنر هم میشه ارتش آزادی بخش.
  • US ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    8 49
    منبع خبر: راشاتودی
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      2 0
      فقط اسپوتنیک😂😂
  • US ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 56
    منبع خبر: راشاتودی و سایر نوکران
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    58 4
    مشرق دمت گرم تیتری که زدی بشدت آلبانی نشین ها و پادوهای داخلیشون رو می سوزونه، مرگ بر منافقین کوردل و حامیان داخلی و خارجیشون
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    8 47
    یکی ندونه با خواندن این خبر دلش به حال مظلومیت روسیه کباب میشه خخخ
    • یزدان IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      78 3
      پماد رو یواش اشتعمال کن
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 47
      16:04 لااقل انسانیت که نداری شرف داشته باش از روح شهدای نبردهای گلستان و ترکمنچای خجالت بکش
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 30
    یکی ندونه با خواندن این خبر دلش به حال مظلومیت روسیه کباب میشه خخخ
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 32
    یکی ندونه با خواندن این خبر دلش به حال مظلومیت روسیه کباب میشه خخخ
  • رضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 2
    پماد با طعم کوکائین بسیار لازم است
  • مهدی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    8 31
    روس‌ها شمارو در سوریه به اسرائیل فروختند تا اسراییل به اوکراین سلاح نده وشما هنوز سنگ روس‌ها رو به سینه میزنید
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    18 3
    مزدوران اوکراین بدنام هستند.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 4
    مزدوران اوکراین
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 29
    مرگ بر روسیه
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      22 3
      کوکائین نکش فوزیه!
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    58 2
    پوتین امروز در خط مقدم نبرد با شیاطین و همجنسبازان و دواعشه
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 22
    آفرین به اوکراینی ها که با وجود این جهنم مردانه مبارزه میکنند و از خاکشون دفاع میکنن.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 2
    کاری به این جنگ ندارم یه سوال برام مطرحه سود ایران تا الان از این جنگ چی بوده؟
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      6 5
      سود تو از منقل چی بوده؟
  • مسلمان IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 1
    پس واگنرها مزدوران روسیه و پوتین بودند یا مزدوران ما بودند؟؟
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      3 4
      مزدور منقل بابات بودن. اسمی که انتخاب کردی هم به کمرت زده بودن
  • یزدان SG ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 31
    مزدور پوتین و نوچه ها هستند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 1
    نیم ساعته این همه منفی؟!! فرمول ریاضی که هچ محاسبات رایانه ای هم جواب نمی ده!!!
  • الایار IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    5 3
    رهبران روسیه دیوانه هستند که تجاوز به اکراین کردن
    • فرام ایران IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      2 3
      یک کوکائین گدا
  • علی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 3
    سلام‌براثر‌حمله‌روسیه‌دردوره‌ افشار‌زند‌وقاجار‌‌وپهلوی‌بیش از‌دومیلیون‌آذربایجانی‌درجنوب ارس‌شهید‌ویا‌دراثرقحطی‌وبیماری ناشی‌ازجنگ‌کشته‌شدند‌
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      3 4
      و در حمله انگلیس و متفقین به ایران نه میلیون ایرانی از گرسنگی مردند
  • ثارالله IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 3
    نکته مهم اینه که دولت آمریکا با احداث چندین مرکز برای ساخت و حمله بیولوژیک در حال نابود کردن جمعیت منطقه بود البته جهت کنترل جمعیت جهان و با توجه به محدودیت منابع غذایی، البته از دید و طبق نظریه صهیونیست ها و دولت های غربی پوتین هم پی به این مسائل برد و به بهانه پیوستن به ناتو که البته بخشی از علت حمله هم بود، لذا سعی در نابودی این مراکز تولید بیماری بیولوژیکی را داشت شما فقط دقت در آمار کرنا بعد از جنگ اوکراین کنید خیلی چیزها متوجه می شید
  • الپ ارسلان IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 6
    تورکیه باید موشک های هایپورسونیکش رو به اوکراین اهدا کنه
    • ساتراپ IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      1 0
      تووورکیییه مگه موشکم داره؟!🤣🤣🤣
  • رضا IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 0
    ملت رو درگیر روسیه و اوکراین و آمریکا ‌‌و اسرائیل و..... کردن خودشون و انگل هاشون دارن میخورن و میبرن من و تو رو انداختن به جون هم چشمامون رو باز کنیم کل بازی رو متوجه میشی فقط خواهش میکنم فاز بد نگیر من هم وطن تو هستم دشمن ما دزد ها و مفسدانی هستند که در ارکان نظام دارن کار میکنن خودمون هم می‌دونیم ولی امان از این روزگار مزخرف ولی ظلم پایدار نمی‌مونه
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 5
    مزدور ؟ زلنسکی هر کی است رییس جمهور قانونی اوکراین است . پس شما هم در سوریه مزدوری می کردید ؟
    • محسن IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      2 1
      آمریکا دشمن شماره یک کشور و مردم ایرانه این دشمنی درسته در زمان جمهوری اسلامی بیشتر شده ولی از ابتدا هم بوده از غارت منابع و زمین ایران در زمان پهلوی تا پشتیبانی جنگ8 ساله و گروهکهای تجزیه طلب و صدام و شاه و هر کسی با ایران دشمنه تا حمله شیمیایی و تهدید اتمی و تحریم و... پس اگه ایرانی هستی حتی مسلمون هم نیستی باید پشت روسیه باشی چون مقابل آمریکا وایستاده
  • عمیر IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 3
    شعارهر ایرانی درود بر هر اوکراینی !
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 2
    جالبه اینایی که طرفدار اوکراین شدن مظلوم اوکراین سر می‌دهند زمان حمله به عراق و افغانستان لیبی سوریه یمن ویتنام کامبوج شیلی جنگ دو کره بوسنی اونجا کجا بودند
    • حجت IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      2 0
      تو اشرف پای منقل
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 2
    من طرفدار نه اکراینم نه روسیه ولی خوشحالم که غرب در این جنگ اسیب میبینه
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 3
    پوتین حساب اینجاش رو نمیکرد
  • TR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 5
    درسته زلنسکی برای دفاع از وطنش خون‌ها داد ولی حاضر نشد مملکتش ببره زیر یوغ شیطان رجیم
  • پرشیا IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 0
    یه تبلیغات رسانه ای گسترده نیاز هست و خود مردمان اصیل اوکراین و اروپا باید بفهمند آمریکا آنها و اروپا را گروگان گرفته و فدای افول خود می‌کند، باید از آمریکا بخواهند که دخالت نکند و زور نگوید به اروپا برای ادامه جنگ (تابحال اروپا بود که آمریکا را به جنگ می‌کشاند و حالا آمریکا دارد جبران می‌کند) بعلاوه صهیونیسم هر دو قاره اروپا و آمریکا را در انحصاراتی کرده و حکومت‌های غرب دیگر مستقل نیستند، علیه منافع خودشان عمل میکنند اغلب. و این یعنی فاجعه برای همه قاره ها که باید با انحصارات جهانی مقابله شود.
  • ش. AE ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    اوکراین از گوشت جلوی توپ استفاده میکنه روسیه از شاهد ۱۳۶ حالا کدوم بهتره دوما این مزدورهایی که به درک واصل شدن ماهی ۱۲۰۰۰ دلار حقوق میگیرن مجانی اینکار رو نکردن و اما سربازهای اوکراینی که از خاک شون دفاع می‌کنند ۴۰۰۰۰ گریون بهشون میدن بعلاوه مزیت گرفتن یک قطعه زمین در محل سکونت شون پس برای دفاع نیست برای پول هست و این مزدوران خارجی که در اوکراین می‌جنگند تفاوت پول دریافتی بسیار بالا هست مثلا آلمان به اوکراین کمک مالی میکنه اما ۱۰۰۰ مستشار در این خراب شده کار می‌کنند و عملا مقداری از این پول ب میگرده به آلمان و اینجا سر سربازان بدبخت اوکراینی کلاه میره
  • حمید IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 3
    زنده باد اوکراین
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      1 0
      زنده باد کوکائین
    • مسعود ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      1 0
      مزدور یانکی گاوچران هم جنس باز تروریست
  • ناشناس IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    ادامه مقاومت وداشتن ابتکارعمل عملیات وانجام پاتک متقابل ازجانب روسیه دفاع موثر دربرابر ناتو میتواند تلقی شود به شرط وشروطها ،بیرون کشاندن نیروهای تاکتیکی وزبده وویژه اوکراین از پادگانها ومقرهایشان وگرفتن تلفات وخسارات بیشتراز آنها ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس