کد خبر 1506805
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
اوکراین به دنبال مصادره بانک میلیاردرهای روسی

دولت اوکراین می‌خواهد یازدهمین بانک بزرگ این کشور که متعلق به ۲ میلیاردر روس است را مصادره کند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه می‌گویند دولت اوکراین به دنبال مصادره بانک سِنس این کشور است. این بانک متعلق به دو میلیاردر روس به نام‌های میخائیل فریدمن و پیوتر آون است. پیش‌بینی می‌شود روند مصادره این بانک از اوایل ماه جاری کلید بخورد.

بانک سنس اوکراین که پیشتر با نام آلفا شناخته می‌شد از نظر حجم دارایی یازدهمین بانک بزرگ اوکراین محسوب می‌شود و در فضای تامین مالی این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. هر دو میلیاردر روس مالک این بانک از سوی کشورهای غربی تحریم شده‌اند.

کی‌یف نخستین گام‌های مصادره و ملی کردن این بانک را در دسامبر سال گذشته برداشت. ماه گذشته هم ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با امضای یک قانون به دولت این کشور اجازه ملی کردن بانک‌ها از مالکانی که به خاطر ارتباط با دولت مسکو تحریم شده‌اند را داد.

فریدمن و آون به خاطر همکاری با دولت روسیه مورد تحریم قرار گرفته و دارایی‌هایشان در کشورهای غربی مسدود شده و با ممنوعیت سفر به کشورهای تحریم‌کننده مواجه هستند. البته این دو شخصیت روس علیه این اقدام غرب در دادگاه پرونده قضایی تشکیل داده‌اند.

کی‌یف تقریبا همه زیر مجموعه‌های بانک سنس را در لیست تحریم خود قرار داده و موسسه فوربس اوکراین می‌گوید که این اقدام موانع ملی کردن بانک سنس را به‌طور کامل برداشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عمیر IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 1
    این حلاله رفیق
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 5
    الان میفهمم چرا پوتین ادبش کرده و حق با کیه
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 1
    به به خیلی عالی !!به امید مصادره های بیشتر
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 2
    استعمار غرب خیلی چهره زشت و کثیفی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس