کد خبر 1506660
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
رابرت کِنِدی: اوکراین شانسی برای پیروزی ندارد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بیان اینکه هیچ راهی نیست که اوکراینی‌ها بتوانند روس‌ها را شکست دهند، گفت در اروپا، هیچ تمایلی برای فرستادن مردم به کام مرگ در اوکراین وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «رابرت اف. کندی جونیور»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پیش‌بینی کرد که اوکراین هیچ شانسی برای پیروزی در جنگ با روسیه ندارد.

کندی طی مصاحبه‌ای اینترنتی، گفت که از نظر او حتی یک برآمد از تحولات جنگ اوکراین-روسیه وجود ندارد که بر اساس آن کی‌یف بتواند مسکو را شکست دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «فکر نمی‌کنم هیچ راهی در دنیا وجود داشته باشد که اوکراینی‌ها بتوانند روس‌ها را شکست دهند. فکر می‌کنم اروپا در حال حاضر با مشکل جدی مواجه است».

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره مشکل اروپا اظهار داشت: «در آلمان، ایتالیا، فرانسه، شاهد شورش‌ها و اعتراضات هستیم. در این کشورها مشکلات داخلی وجود دارد. در اروپا، هیچ تمایلی برای فرستادن مردم به کام مرگ در اوکراین وجود ندارد و اوکراینی‌ها هم دیگر برایشان کسی باقی نمانده است».

طبق این گزارش، کندی با بیان اینکه ارتش اوکراین به اجبار افراد را برای تکمیل صفوف خود استخدام می‌کند، افزود: «مردانی که به سن خدمت در ارتش رسیده‌اند، با تمام توان تلاش می‌کنند اوکراین را ترک کنند تا به جنگ نروند».

به نوشته اسپوتنیک، وی در اوایل ژوئن نیز گفته بود که دولت آمریکا با اقدامات خود، اوکراین را به یک «سلاخ خانه» تبدیل کرده است.

این سیاستمدار آمریکایی تصریح کرد که این واشنگتن بود که کی‌یف را برای پیشبرد اهداف ژئوپلیتیکی خود به درگیری با روسیه کشاند.

دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد بمب‌های خوشه‌ای در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در بیش از ۱۰۰ کشور ممنوع است. این مهمات معمولاً تعداد زیادی بمب کوچکتر را آزاد می‌کنند که می‌تواند کورکورانه در یک منطقه وسیع کشتار ایجاد کند.

با این حال، کشورهای آلمان، انگلیس، کانادا و اسپانیا ضمن اعلام مخالفت خود با تصمیم آمریکا برای ارائه بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، گفتند ارسال اینگونه مهمات و تجهیزات جنگی به کی‌یف ذیل قوانین بین‌المللی ممنوع هستند.

همزمان، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه رئیس جمهور فرتوت آمریکا به‌دنبال کشاندن کل جهان به یک جنگ تمام‌عیار است، درباره ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین هشدار داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 0
    ایرانی نقطه زنی میکنه،اونوقت این کفتارها بمب اتم،فسفری،سلاح حاوی اورانیوم غنی شده،بمب خوشه ای استفاده میکنن.حالا کی مردم رو میکشه؟خاکبرسرت غربگدا
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 0
    نابودی کامل اوکراین و حامیان غرب وحشی آن ،حتمی است
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    اینها کلا قبل از رئیس جمهور شدن حرف راست میزنن بعد از رسیدن به قدرت ۱۸۰ درجه تغییر موضع میدن
  • ناشناس IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 1
    نظرات رابرت کندی : - حفاظت از اسرائیل و حمایت از جنبش مردم ایران» و «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» ضروری است.
  • ساس IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    روسها بمب خوشهای تازه و کهنه ندارند ؟
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 1
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس