اسرائیل

رسانه‌های صهیونیستی جزئیات جدیدی از حمله اخیر تل‌آویو به جنین و انواع پهپادها و کوادکوپترهای استفاده شده در این تجاوز منتشر کردند.

به گزارش مشرق، وبگاه صهیونیستی «واللا»، امروز (شنبه، ۸ جولای)، فاش کرد که در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به جنین از چهار نوع پهپاد و کوادکوپتر استفاده شد که مهمترین آن «ماتریکس ۳۰۰» بود.

تجاوز گسترده و همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به شهر جنین از بامداد روز دوشنبه (۳ جولای) آغاز شد و ۴۸ ساعت ادامه یافت. تجاوزی که علاوه بر ویرانگری بی‌سابقه در جنین و اسارت ۱۲۰ فلسطینی، که به شهادت ۱۲ نفر و جراحت بیش از ۱۴۰ تن دیگر منجر شد. نیروهای مقاومت نیز موفق شدند شمار زیادی از خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را نابود کردند و به اعتراف رژیم صهیونیستی یک نظامی اسرائیلی در جریان این حمله کشته شد و نیروهای مقاومت موفق شدند دست‌کم پنج کوادکوپتر این رژیم را سرنگون کنند.

جزئیات استفاده تل‌آویو از پهپادهای انتحاری در حمله به جنین

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» نیز روز گذشته، جزئیات جدیدی از سلاح‌های پیشرفته ارتش رژیم صهیونیستی در حمله همه‌جانبه زمینی و هوایی اخیر به جنین و اردوگاهش فاش کرد.

این روزنامه طی گزارشی به قلم «یوآو زیتون»، نوشت: ارتش اسرائیل در حمله به اردوگاه جنین از پهپادهای انتحاری از نوع «ماعوز» استفاده کرد. پهپادی که برای نخستین بار به طور عملی در یک نبرد واقعی مورد محک قرار گرفت.

یدیعوت آحارانوت ادعا کرد: «یگان‌های ویژه "دوفدوفان" و "ماجلان" وابسته به ارتش نیز از پهپادهای انتحاری ساخت شرکت صنایع نظامی "رافائل" اسرائیل حاوی مقدار کمی مواد منفجره برای حمله به اهداف مقاومت در اطراف اردوگاه [جنین] استفاده کردند».

بنا بر این گزارش، ارتش اشغالگر بعید نمی‌داند که دفعات بعد، نیروهای مقاومت را در کمین‌گاه‌هایشان با همین نوع پهپادهای انتحاری، هدف قرار دهد و آنها را پاکسازی کند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: «در سال‌های اخیر در تحویل جدیدترین پهپادها به ارتش رژیم صهیونیستی تاخیر وجود داشته اما سال گذشته، یگان‌های ویژه به این پهپادها تجهیز شدند و در بسیاری از موارد تقریباً از آنها استفاده کرده، تا اینکه هفته پیش، چراغ سبز استفاده از آن صادر شد».

بر اساس این گزارش، این پرنده‌های بدون سرنشین، بی سر و صدا، بر فراز کوچه‌ها یا داخل ساختمانها پرواز می‌کنند. این پهپادها به صورت مستقل نیز عملیاتی هستند و با دقت بسیار بالا و مرگبار بدون این که برای سربازان صهیونیست، خطری داشته باشند، منفجر می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس