آمارهایی جذاب از ۱۰ سال لیگ ملت‌های والیبال/ عطایی، بهترین و موفق‌ترین مربی مردان ایران

بهروز عطایی می‌گوید تیم ژاپن که در حال حاضر به چنین جایگاهی رسیده سال‌ها برای آن سرمایه‌گذاری و صبر کرده است.

به گزارش مشرق، فارغ از اینکه ایران در این دوره لیگ ملت‌ها با نتایجی ناامیدکننده باخت‌های متعددی را کسب کرد، زنگ خطر در گوش طرفداران ایران جایی به صدا درآمد که مشخص شد که با وجود قدرتی همچون ژاپن، والیلال ایران دیگر حتی در آسیا هم قدرت اول نیست.

حال بهروز عطایی در مورد تفاوت ایران با ژاپن و زمانی که برای نتیجه گرفتن از تغییر نسل لازم است سخن گفت. او در این خصوص بیان کرد: من فکر می‌کنم که ما نیاز به زمان بیشتر داریم. باز هم معتقدم که کیفیتی که بروز می‌دهیم کیفیت موردنظر ما نیست ولی این موضوع باید تغییر کند و تقویت بشود. در هر صورت هدف ما و این بچه‌ها این است که مردم شاد بشوند و از این والیبال لذت ببرند. واقعیت این است که زمان بیشتر به این اتفاق کمک خواهد کرد.

بهروز عطایی در مورد اینکه آیا وعده جایگاه خاصی را داده یا خیر گفت: من هیچ‌وقت وعده ندادم. در دوره قبلی و المپیک گذشته سال ۲۰۲۱، آرژانتین سوم المپیک شد. ما تیم آرژانتین را بردیم و به هلند باختیم. ما وارد فضایی شدیم که بی‌اخلاقی در آن موج می‌زند. حرف‌های ما را در فضای مجازی به غلط تفسیر و ترجمه می‌کنند. وقتی می‌گوییم والیبال ما در سطح اسلوونی و آرژانتین و صربستان است. مفهومش این نیست که چون آرژانتین از ما جلوتر است پس از ما خیلی بهتر است. ما پارسال از اسلوونی بالاتر بودیم و در لیگ ملت‌ها تیمشان را بردیم یا آرژانتین را در قهرمانی جهان شکست دادیم و صربستان را در لیگ ملت‌ها شکست دادیم. اما ممکن است امسال شکست بخوریم. ولی سطح ما برابر با سطح آمریکا، فرانسه، روسیه و برزیل نیست.

کشور ما به اندازه ژاپن صبر و حوصله ندارد

عطایی در مورد جایگاه ایران اضافه کرد: ما جزو ده یا دوازده تیم جهان هستیم. ما هیچوقت هفتم رنکینگ جهانی نشدیم و فکر کنم فقط یک بار شدیم و همه‌اش هشتم، نهم، دهم و یازدهم بودیم. ما به شدت مردم احساسی داریم که واقعیت ماجرا نمی‌بینیم.

سرمربی تیم ملی در مورد ژاپن و صبر آنها برای کسب نتیجه گفت: همین ژاپن که از آن صحبت می‌کنیم و یکی از منظم‌ترین تیم‌های دنیاست از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ یک‌سری به ما باخت، ولی روی این نسل داشت سرمایه‌گذاری می‌کرد. ژاپن از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ از ۴ بازی، سه بار ما را برده بود. الان هم در چهار بازی اخیر سه بار ما را برد. آن روند را شروع کرد و حوصله کردند ولی این اتفاق در کشور ما نمی‌افتد. به بازیکن و کادرفنی فشار می‌آورند و توهین می‌کنند در صورتی که این در ورزش جا ندارد. آیا بازیکن ما تلاشش را نمی‌کند؟

او برخی کارشناسی‌ها را احساسی دانست و به طور مثال گفت: یک‌جا یک کارشناس گفته بود اسلوونی با ۲ میلیون جمعیت! این چه تحلیلی است؟ اگر اینطوری باشد چین و هند باید اول جهان باشند. ببینید بازیکنان اسلوونی در چه باشگاه‌هایی بازی می‌کنند و بازیکنان ما کجا بازی می‌کنند. این تحلیل ها احساسی است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • موریس IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    3 1
    بهانه خوبیه
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    3 1
    به غیر از شما هم مربی هست هم ایرانی هم خارجی
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 0
    می فرمایند صبر کوچک خدا چهل سال است ،،،،صبر مردم حتما می فرمایی باید هزارسال باشد
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    3 0
    آقا مرد حسابی تو که تیم آخر جدول دنیا رو تحویل نگرفتی.تیمی تحویل گرفتی که حداقل بین ۱۲ تیم دنیا است
  • حجت IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    3 0
    شما بهتره خودت استعفا بدی و بیشتر از این سرمایه های این ملت رو تلف نکنی.شما لیگ ملت ها رو فقط با دو سرعتی زن شروع کردی و به پایان رسوندی. یعنی قحط سرعتی زن داره مملکت. امتیاز ۱۵ ست پنجم جلوه رو تعویض کردی که اونم توپ به دستش نخورد.
  • مهدی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 2
    ولاسکو هم اگه مربی مون بود بااین بازیکنانی که سطحشون پایینتر از سطح قبلیامون بود ،همین نتایج رو میگرفت. سطح مربیانمون هم همینه. تامربیان ایرانی مسابقات جهانی نبینند سطح والیبال مابالانمیاد. اون نسل قبلی هم استثنایی بود وگویای سطح واقعی مانبود
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    5 0
    بدترین نتیجه را گرفتیم بس کن با اینهمه توجیه مزخرف آبروی والیبال ایران را بردی
  • وجدان بیدار IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    5 0
    صبر و حوصله ی چی؟! تحقیر شدن، ذلت و بی غیرتی یا عزت، شرافت و مردانگی؟ با چه رویی حرف می زنی؟! شما که دم از صبر و حوصله ی ژاپن می زنید، لا اقل غیرت و جنگندگی را هم از این تیم یاد می گرفتید و یاد بگیرید! نتایج پیشکشتون! دیگه آبرویی برا ایران باقی گذاشتید؟! ننگ، بی غیرتی و حقارت و خیانت امثال شما و تیمتون تا ابد در حافظه ی ملت باقی است ... !
  • غیرت ایرانی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    نه جناب عطایی، به هیچ وجه حرفاتون منطقی نیست! به جای توجیه و فرافکنی، باید پاسخگو باشید حداقل در مورد دو سوال: 1. علت انتخاب این بازیکنان بی کیفیت و پر اشتباه (با احترام به بعضی بازیکنان مؤثر) و نتایج ضعیف و دور از انتظار با وجود بازیکنان مستعد فراوان 2. علت رفتن تیم به آمریکا با وجود عدم صدور ویزا برای برخی اعضا و بازیکنان و خود شما و تحقیر و بی آبرویی تیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس