اسیر اوکراینی: تانک‌های آلمانی به راحتی هدف قرار می‌گیرند

یک اسیر اوکراینی گفت که نظامیان این کشور از سوار شدن به تانک‌ آلمانی «لئوپارد۲» واهمه دارند.

به گزارش مشرق، «آندره بریخودکو» که به تازگی به اسارت ارتش روسیه در اوکراین در آمده است؛ از انهدام آسان تانک‌های «لئوپارد ۲» ساخت آلمان به دست نیروهای روسی خبر داد.

به نوشته روسیا الیوم، او گفته است که نظامیان اوکراینی از سوار شدن به تانک‌های ساخت کشورهای غربی به ویژه تانک «لئوپارد ۲» ساخت آلمان واهمه دارند، چرا که نظامیان روسی با شیوه‌های مخصوصی به راحتی این تانک‌ها و دیگر تجهیزات غربی را منهدم می‌کنند.

«آندره بریخودکو» عضو گردان «کراکین» یکی از گروههای شبه‌نظامی ملی‌گرا و تندرو اوکراین است که ماه گذشته به اسارت نیروهای روسی در آمد.

اذعان این اسیر اوکراینی به انهدام گسترده تانک‌های لئوپارد ۲، در حالی است که «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان روز گذشته از تحویل دهها دستگاه تانک لئوپارد ۲ از سوی دانمارک و آلمان به اوکراین طی هفته‌های آتی خبر داد.

«آندره بریخودکو» در ادامه سخنان خود گفت: «یک بار دیدم که سربازها و پرسنل تانک وقتی که در حال سوار شدن به تانک لئوپارد بودند، چگونه از ترس می‌لرزیدند و از حضور در صحنه نبرد واهمه داشتند، چرا که به محض ظاهر شدن این تانک در معرض دید روس‌ها، آن‌ها با تمامی سلاح‌های پیشرفته‌ای که در اختیار دارند، این تانک را هدف قرار می‌دهند، لئوپارد از زمین و هوا و به وسیله تانک و هواپیما و بالگرد به راحتی شکار می‌شود».

بریخودکو افرود: «فصل شکار تجهیزات نظامی غربی در میان نظامیان ارتش روسیه آغاز شده است».

«اسکات ریتر» افسر بازنشسته ارتش آمریکا نیز چندی پیش گفت که ارتش روسیه برای شکار هر تانک لئوپارد برای نظامیانش جایزه در نظر گرفته است و از این سربازان روسی برای انهدام این تانک‌ها بسیار مشتاق هستند.

در این راستا «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دیروز (دوشنبه، سوم ژوئن) گفت که نیروهای این کشور ماه گذشته توانستند ۹۲۰ خودروی زرهی رژیم کی‌یف از جمله ۱۶ تانک «لئوپارد ۲» را در مناطق «دونباس» و «زاپروژیا» منهدم کنند. شویگو در ادامه سخنانش، نیروهای اوکراینی را به حمله به اهداف غیرنظامی به جبران ناتوانی در دستیابی به موفقیت در میدان نبرد متهم کرد.

وزیر دفاع روسیه توضیح داد اوکراین ۱۶ تانک لئوپارد را از دست داده که «عملاً برابر با ۱۰۰ درصد تانک‌های از این نوع است که لهستان و پرتغال در اختیار آن قرار داده‌اند».

ماه گذشته (ژوئن)، نیروهای اوکراینی سرانجام ضدحملاتی را که کی‌یف ماه‌ها بود درباره آن تبلیغ می‌کرد، آغاز کردند. به‌رغم اختصاص دادن تعداد قابل توجه نیرو و تجهیزات نظامی، کی‌یف تاکنون حتی نتوانسته خط اول دفاعی روسیه را با وجود تلفات صدها نفری و از دست دادن تعداد قابل توجهی از تسلیحات غربی درهم بشکند.

ارسال تانک‌های لئوپارد۲ که پیشرفته‌ترین تانک ساخت آلمان محسوب می‌شود به همراه طیف وسیعی از تجهیزات نظامی از سوی برلین، با نارضایتی بخش قابل توجهی از جامعه آلمان مواجه شده است؛ در این راستا در ۲۸ خرداد ماه هزاران شهروند آلمانی با برپایی تظاهراتی در شهر درسدن، خواستار توقف ارسال تسلیحات به اوکراین شدند.

آن‌ها شعار می‌دادند: «ارسال سلاح را متوقف کنید»، «جنگ هرگز باز نخواهد گشت»، «امروز تانک می‌فرستید و فردا هواپیما».

پیش از آن نیز صدها تن از معترضان آلمانی در مقابل پایگاه هوایی وونستورف در «هانوفر» آلمان در اعتراض به رزمایش ناتو در این کشور تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایران قوی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    13 1
    به این معترضین المانی باید گفت هنوز باید از این کمدین دوشیده بشید.مالیات این جنگ افزارها از عرق جبین شماست
    • پدی از پیج همسایه🙂 IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      1 13
      ۲روز نبودم ببین این روسگداها(یچیزی بدتر از شرقگدا)چه گرد و خاکی کردن😀
  • سید IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    15 4
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر پشت خری لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور شتافته باشد!!!!
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      2 12
      این پیل سواران رزم آور طبق آمار خودشون بالای بیست هزار نفر تلفات داشتن و بعد یکسال هنوز به اهداف اولیشون نرسیدن
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      8 3
      این پیل سواران هدفشون دونباس و دونتسک بود که گرفتنش بقیه ی اهدافشون رو احتمالا درگوشی به تو گفتن
  • سید IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    12 2
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر پشت الاغی لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور شتافته باشد!!!!
  • منتقد IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    3 2
    فقط موشک خوبه
  • DE ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    10 3
    اسیر اوکراینی: تانک‌های آلمانی به راحتی هدف قرار می‌گیرند.// خخخ آلمان پنچر شد. تانک هاش به اندازه تانک های آب دهات هم عمر ندارند. ولی خدا وکیلی اگه جنگ نشه بهترین تانک ها همون تانک آلمانیست برای بزم.خوشکل هستند گوگولی ها .موشک خورشون ولی ملسه .
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      6 7
      عه کرار(بخوانید رنگ کرده تانک t72 روسی ) رو می‌فرستادند تا ببینن چقدر راحت‌تر پودر میشه😂😂😂😂
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    3 1
    تانک ها با سر و صدا حرکت میکنند و به راحتی در شب و روز توسط پهبادها و هلی کوپترهای روسی قابل شناسایی هستند فلذا هجوم با تانک حماقت است . اگر نیروی پیاده از جان گذشته به خطوط روسیه نزدیک شوند شاید بیشتر کارایی داشته باشند . البته روس ها به دوربین های ترمایی مجهز هستند و امکان دارد در تاریکی شب نیروی پیاده هم اسیب پذیر باشد . بهترین روش جنگ تونل است که از پشت به روس ها حمله کنند . که این امر هزینه و وقت و نیرو میخواهد
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    10 1
    صدها بار گفتم زمان و دوران تانکها تمام شده با وجود این همه موشکهای پیشرفته ضد تانک .......الان پهپاد ها و هواپیماهای جنگی بلند پرواز و بمب و موشکهای دقیق و نقطه زن کاربرد داره
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 4
    چند لایه تور سیمی مثل پشه بند ببندند به تانکاشون تا موشکها قبل از برخورد با تانک یارکند به همین راحتی.
  • شیپورچی IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    5 9
    یک اسیر رو روس ها با شکنجه مجبور به اعتراف دروغین کردن و هیچکی اعتراف یک اسیر رو باور نمیکنه جز روسگداهای ساده لوح..
    • عمیر IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 2
      سرت سلامت پسر
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      4 1
      صبح شیپورچی آمریکا. شب طبال اسرائیل.خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس