بوداپست: گاهی اوقات حس می‌کنیم کی‌یف ما را دست انداخته است!

وزیر خارجه مجارستان تهدید کرد که در صورت خارج نشدن بانک این کشور از فهرست موسوم به «لیست شرمساری» کی‌یف، بوداپست از تامین مالی اتحادیه اروپا جهت انتقال تسلیحات به کی‌یف خودداری خواهد کرد.

به گزارش مشرق، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان گفته است که اگر کی‌یف، بزرگ‌ترین بانک بوداپست را از فهرست «حامی جنگ/لیست شرمساری» خارج نکند، آنگاه مجارستان برای تامین مالی اتحادیه اروپا جهت انتقال اسلحه به اوکراین، چراغ سبز نخواهد داد.

وزیر خارجه مجارستان با انتقاد از اوکراین به‌دلیل قرار دادن بانک «او.تی‌.پی» بوداپست در فهرست «حامیان جنگ»، این اقدام کی‌یف را «شرم‌آور» و «غیرقابل قبول» خواند.

سیارتو دراین‌باره گفت: موضع ما روشن است؛ مادامی که بانک او.تی.پی از این فهرست خارج نشود، مجارستان دیگر با هیچ کدام از برنامه‌های تامین بودجه برای اتحادیه اروپا جهت انتقال محموله‌های تسلیحاتی به اوکراین، موافقت نخواهد کرد.

وی در ادامه هشدار داد که این تصمیم، نه تنها بسته تسلیحاتی ۵۰۰میلیون یورویی که بوداپست پیش‌تر آن را وتو کرده را دربرمی‌گیرد، بلکه درباره هرگونه کمک تسلیحاتی آتی نیز عملی خواهد شد.

سیارتو تاکید کرد: بهتر است که اروپا دیگر هیچ پیشنهادی برای تحویل تسلیحات(به اوکراین) مطرح نکند.

وی با اشاره به رویکرد مبهم کی‌یف در قبال بوداپست، ادامه داد: مجارستان برای کمک به مردم اوکراین هرکاری می‌کند و مردم ما بهای جنگی را می‌پردازند که هیچ ارتباطی به آنها ندارد. واقعا گاهی اوقات این حس به ما دست می‌دهدکه اوکراینی‌ها ما را دست انداخته‌اند!

وزیر خارجه مجارستان همچنین با انتقاد از دلیل اوکراین برای قرار دادن بانک او.تی.پی در لیست سیاه، گفت: دل‌مان می‌خواهد به آنها بخندیم چون دلایل مضحکی مطرح می‌کنند. شرایط درباره این بانک جدی است و بوداپست از تحولات اخیر کاملا وحشت‌زده است.

مجارستان در ماه مه با اشاره به «تشدید رویکرد خصمانه علیه این کشور»، بسته کمک نظامی به اوکراین را وتو و از انتقال آن جلوگیری کرد. اتحادیه اروپا قرار بود از این بسته کمک نظامی ۵.۶ میلیارد یورویی، به منظور تامین مالی ارتش‌های خارجی و جایگزین کردن زرادخانه تسلیحاتی آنها که پس از ارسال سلاح به جنگ‌های خارجی خالی شده بود، استفاده کند. پیش از شروع جنگ اوکراین، از این بودجه موسوم به «تسهیلات صلح اروپایی»، به منظور تامین تجهیزات غیرمرگبار برای گرجستان، مالی، مولداوی، موزامبیک و اوکراین استفاده می‌شد.

بوداپست به دفعات خواستار آتش‌بس و توافق صلح در اوکراین شده و از اتحادیه اروپا به دلیل ارسال سلاح به کی‌یف انتقاد کرده است. ویکتور اروبان، نخست وزیر مجارستان نیز در ماه ژوئن گفت که پیروزی اوکراین در میدان نبرد «غیرممکن» است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • MD ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    10 19
    مرگ بر اوربان مرگ بر مجارستان کثیف
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 1
      مرگ بر مجارستان چرا چون تنها کشوریه حامی کیف نیست و در اتحادیه اروپا است
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      درود بر جناب آقایان ویکتور اوربان و سیارتو که خوب این دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشش شناختن!!!
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      1 0
      مرگ بر بریتانیای راهزن جنایتکار
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      1 0
      مرگ بر رییس جمهور دلقک همجنس‌باز کوکایینی گدا و مرگ و شرم بر اوکراین، با انتخاب چنین لکه تاریک و ننگی، به عنوان رییس جمهور یک کشور در حالیکه از شدت کثافت بودن و در عین حال بی عرضه بودن حتی خوده آمریکا هم جوابش کرده.....
  • عمیر IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    14 0
    مرگ بل اوکراین و رییس هم جنس باز کثیفش
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    خیلیم عاااالی ،لااقل شما زیرحرف زور این خیمه شب بازی آمریکا ودلقک زلنسکی نروید
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    3 0
    خخخخخ بزنید تو کله هم دیگه!!
  • مهدی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    4 0
    به این میگن سیاستمدار وطن پرست کسی که با شجاعت حامی منافع کشورشه و براش مهم نیست بقیه چی میگن و چی فکر میکنن
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      درود بهش، خوبه که حداقل مجارستان با طناب پوسیده آمریکا نرفت ته چاه ارتزین...
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    چرا باید تاوان و خرج مصرف کوکایین و مواد کشیدن زلنسکی همجنس‌باز دلقک احمق مفتخور یهودی نوکر بایدن ، رو مجارستان بده ؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    2 0
    زلنسکی کثیف رو تازه شناختید؟
  • سجاد IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    مجارستان اگر فکر میکنه این جنگ روی سرنوشتش تاثیری نداره بسیار احمق هستش ،این جنگ با سرنوشت همه اروپا گره خورده نتیجه ش ،بهتره اوربان به تاریخ روسیه و تعاملش با شرق اروپا دقت کنه
  • عمیر IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 1
    ببند دهنتو ترسوی احمق مثل لهستان باش و از اوکراین پیروی کن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس