کد خبر 1505178
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
آمریکایی‌ها رکوردار بی‌اعتمادی به دولتشان

نتایج نظرسنجی «گالوپ» نشان داده در بین هفت کشور صنعتی جهان، مردم آمریکا و بعد انگلیسی‌ها کمترین میزان اعتماد را به دولت‌های خود دارند.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی جدید که دوشنبه منتشر شد نشان داد مردم ایالات متحده و بریتانیا کمترین میزان اعتماد را به دولت‌های خود در بین کشورهای صنعتی پیشتاز دارند.

مرکز افکارسنجی «گالوپ» اعلام کرد در سال ۲۰۲۲، تنها ۳۱ درصد بزرگسالان در آمریکا به دولتشان اعتماد داشتند که در بریتانیا ۳۳ درصد بود. آلمان با ۶۱ درصد در صدر کشورهای گروه هفت از نظر میزان اعتماد به دولت قرار داشت.

طبق نتایج، وضعیت آمریکا و انگلیس در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۰۶ متفاوت بود. در همین نظرسنجی که در سال ۲۰۰۶ انجام شد، آمریکا در صدر فهرست بود و ۵۶ درصد از بزرگسالان در پاسخ به این سوال که آیا به دولت خود اعتماد دارند، پاسخ بله دادند. در انگلیس ۴۹ درصد به این سوال پاسخ مثبت دادند. در نظرسنجی سال ۲۰۰۶ آلمان در جایگاه آخر فهرست قرار داشت.

بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۲ سایر اعضای گروه هفت شامل ژاپن، ایتالیا، فرانسه و کانادا شاهد بهبود سطح اعتماد به دولت خود بودند.

آمار سال ۲۰۲۲ برای آمریکا چندان هم دور از انتظار نبوده و نتایج گالوپ نشان داده تنها در یک سال جز ۲۰۰۶، سطح اعتماد بین مردم به دولتشان به ۵۰ درصد رسید که در سال ۲۰۰۹ بود. در سال ۲۰۲۰ میزان اعتماد با ۴۶ درصد در جایگاه بعدی قرار داشت.

اعتماد داخلی به دولت ایالات متحده در سال‌های اخیر چند رکورد پایین را ثبت کرده که شامل ۳۱ درصد در سال ۲۰۱۸، ۳۰ درصد در سال ۲۰۱۶و ۲۹ درصد در سال ۲۰۱۳ می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 0
    حرف از خود،بزنیم.گور پدر آمریکا و انگلیس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس