کد خبر 1505017
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
تعجب نکنید؛ اینجا کالیفرنیاست+فیلم

تعجب نکنید، اینجا آمریکاست؛ ایالت کالیفرنیا که بحران بی‌خانمان‌ها هر سال در آن پررنگ‌تر می‌شود، واقعیتی که پشت نقابی از تجمل و رفاه پنهان شده است.

به گزارش مشرق، بحران بی‌خانمان‌ها همچنان در شهرهای مختلف آمریکا به ویژه ایالت کالیفرنیا ادامه دارد، نتایج تحقیقات یک ساله گاردین نشان می‌دهد که بی‌خانمان‌ها در شهر لس‌آنجلس ۱۶ درصد، در سان فرانسیسکو ۱۷ درصد، در سن خوزه ۴۲ درصد، در اوکلند ۴۷ درصد و در ساکرامنتو ۵۲ درصد افزایش یافته است.

طبق آمار و ارقام رسمی، کالیفرنیا به عنوان بزرگ‌ترین ایالت آمریکا در صدر فهرست ایالات با بیشترین افراد بی‌خانمان قرار دارد.

آمارهای اعلام شده درباره بی‌خانمانی در آمریکا بسیار متفاوت است و این یک مشکل قدیمی است! اختلاف اصلی نیز میان آمارهای دولتی است با آمار سازمان‌های مردمی. سازمان «اتحاد ملی برای پایان بی‌خانمانی» (National Alliance to End Homelessness) که از سال ۱۹۸۳ فعال است در سال ۲۰۱۴ تعداد بی‌خانمان‌ها را حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد؛ رقمی که دولت قبول نداشت. در مقابل وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا در سال ۲۰۱۸ تعداد بی‌خانمان‌ها را ۵۵۳ هزار نفر اعلام کرد.

هر چه هست میلیون‌ها آمریکایی بی‌خانمانی را به دفعات تجربه می‌کنند و اگر آمار دولتی را بپذیریم روزانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر بی‌سرپناه شب را به صبح می‌رسانند. با این‌که سازمان‌های مردمی از سال ۲۰۱۶ از افزایش بی‌خانمانی به‌ویژه در شهرهای بزرگ خبر می‌دادند اما دولت همچنان همان حدود ۵۰۰ هزار نفر را می‌پذیرفت و نه بیشتر.

تا اینکه در سال ۲۰۱۹ دولت از افزایش ۲.۷ درصدی بی‌خانمانی در آمریکا نسبت به سال قبل و افزایش حدود ۱۶ درصدی در پرجمعیت‌ترین ایالت یعنی کالیفرنیا خبر داد و در نهایت عدد روزانه ۵۶۷ هزار بی‌خانمان را پذیرفت. «بن کارسون» وزیرمسکن و توسعه شهری آمریکا نیز اعلام کرد: «ما همچنان شاهد افزایش مداوم بی‌خانمان‌ها در خیابان‌ها در غرب کشور هستیم؛ جایی که هزینه مسکن بسیار بالاست.»

تعجب نکنید؛ اینجا کالیفرنیاست+فیلم

شبکه الجزیره نیز در گزارشی تحت عنوان کالیفرنیا به عنوان بزرگ‌ترین ایالت آمریکا، در صدر فهرست ایالات آمریکایی با بیشترین افراد بی‌خانمان قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است که از سال ۲۰۲۲، مجموع افراد بی‌خانمان در کالیفرنیا افزایش ۶ درصدی داشته است و این در حالی است که در باقی ایالات متحده، تعداد افراد بی‌خانمان ۰.۴ درصد افزایش داشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کالیفرنیا بالاترین نرخ بی‌خانمان را دارد و ۴۴ نفر از هر ۱۰ هزار نفر از ساکنان این ایالت، بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند.

طبق آمار رسمی مربوط به سال گذشته میلادی، حدود ۲.۵ میلیون نفر از افراد بی‌خانمان در خیابان‌های ایالات متحده آمریکا به سر می‌برند.

پیش از این نیز در سال‌های گذشته، مقام‌های محلی در خصوص افزایش بسیار زیاد بی‌خانمان‌ها در ایالت کالیفرنیا هشدار داده‌اند به طوری که در سال ۲۰۱۹ آمار نشان داده بود که بیشترین افزایش بی‌خانمان‌ها در ایالت کالیفرنیا و در ساحل غربی آمریکا روی داده است و مقامات آمریکایی دلیل آن را هزینه بالای مسکن در این مناطق عنوان کرده‌اند.

در همان سال، وزیر مسکن و توسعه شهری آمریکا هشدار داد: «در واقع بی خانمانی در کالیفرنیا در سطح هشدار قرار داشته و مقامات محلی و ایالتی باید فورا به این بحران رسیدگی کنند.»

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که هزاران نفر در این کشور به دلیل شرایط اقتصادی، شرایط روحی و مجازات کیفری بی‌خانمان شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سید IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    23 8
    الآن غربگدایان برای ماله کشی می نویسند ولی جنس چادرهایشان خیلی عالی است!!!!!
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      5 1
      عجب کلا پیاده رو را اشغال کرده اند
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    8 9
    همشون پناهنده ها و بدبخت هایی از کشورهای خاورمیانه هستن که میرن اونجا و تبدیل به مشکل برای امریکا هم شدن
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    10 22
    اینا امریکایی نیستن و اکثرا هندی و پناهندگان خاورمیانه و بعضی کشورهای اروپایی هستن
    • DE ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      6 6
      امان از وطنفروشی و خودتحقیری غرب نایس مغزت را خالی کرده از مضخرفات پر کرده
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      10 6
      چی می زنی ،از عکس از کجا فهمیدی طرف هندیه، فیلم هاش داخل اینترنت زیاده طرف سیاه پوست امریکایی داره با لهجه امریکایی صحبت می کنه واز مشکلات بی خانمان ها میگه بعد تو می گی اینا همه مهاجرهستن
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      7 3
      به مذاق غربگراها خوش نیومده به بهشتشون توهین نکنید :)
    • رمضانعلی محمدیان IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      4 2
      بسم الله.هر چند بعضی مثل آخرین نفر توفیلم بلوند و سفید بودن ولی احتمالا" درست گفتی چون اینها صاف راه میرفتن و مثل جنازه پخش زمین نبودن یکی توپ بسکتبال میزد طبق فیلمهای فراوان که میبینیم امریکایی های سفیدو اصل اکثرا" چادر هم ندارن اکثرا" کارتن خوابن و همه دولا دولا خشکشون زده میگن زامبی شدن ایول درست گفتی امریکایی های بی خانمان سفید اصل از این هم بدبخت تر و آخر بیچارگی هستن زامبی شدن
  • ایرانی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    7 4
    حالا که چی؟! عوض سر کردن تو این سوراخ و اون سوراخ از مردم خودمون بنویس که با این همه ثروت تو مملکت برای یه لقمه نون، تو گرمایی که حیوون هلاک میشه سرشون تو سطل آشغاله...
  • شیپورچی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    5 3
    یجوری تصویر سازی میکنید که انگار مردم آمریکا در فلاکت و بدبختی هستن!! آره همین آمریکای بدبخت و داغون قدرت اقتصادی و نظامی اول دنیاست...!!
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    4 4
    اینا اکثرشون مهاجرین کشورهای دیگه در آمریکا هستن ..در ضمن اگه آمریکا به قول شما ایقد بدبخت و بیچاره داره چرا اینهمه آدم از سرتا سر دنیا باز میخوان برن آمریکا زندگی کنند.!! چرا مسولین و فرزنداننشون عشق زندگی در آمریکا هستن و به دنبال گرفتن گرین کارت آمریکا هستن .‌!!!
  • کی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 3
    اکثرا سیاه پوست هستن. پایین شهر هستن و همین طور کنار پیاده رو ها توی چادر بدون امنیت می خوابن. مهاجران نیستن.
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    5 2
    الان ما خوشبختیم؟! توی اتوبان‌ها، پارکها، زیر پلها ، در گورستانها و...برید ببینید چه خبره
  • منا IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    4 4
    گور پدر آمریکا ولی اینا اکثرا پناهنده های غیر قانونین و تا سرو سامان گرفتن باید اینطوری زندگی کنن و بعضی ها هم معتاد الکلی هستن که از دولت حقوقم میگیرن . الان مگه عهد بوقه که مردم از چیری بیخبر باشن که شما خبر الکی میزنی شما خیلی زرنگی یه چند تا عکس از حلبی آباد بزار
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 1
    هر وقت الیت جهانی طرح انقلاب و کودتا و تجزیه دارن حاشیه نشینی را افزایش می‌دهند. کالیفرنیا هم چونکه قراره جدا و مستقل و کشور یهود بشه، از حالا بهتره همه برن کالیفرنیا تا بعدها کشته سازی بشن. همون تاکتیکهای همیشگی.
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 1
    همینطوری خانواده ها نابود شده . همانگونه که بواسطه طمع ورزی . فجایعی که با کودتا و جنگ های آمریکائی قربانیان و ویرانی و آوارگی بسیاری پدید آمد و خانواده ها را تحت تاثیر وسیع و عمیق خود قرار داد و امروزه دامن شهروندان آمریکا را هم گرفته
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    6 6
    برداشتید عکس یک مشت مهاجر رو قاب کردید که آمریکا رو داغون نشون بدید...‌جم کنید بساط رمالی رو...!!
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    7 2
    بهشت موعود آمریکاس
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    6 5
    دیگ به دیگ می گه روت سیاه
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 2
    چندتا غکس از کمپ پناهجوها خارجی در آمریکا رو گذاشتی تیتر کردی اینجا کالیفرنیاست
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    2 0
    مواظب باشید غرب گداها نفهمند تا باز هم در انکار باقی بمانند.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    2 0
    در جواب 21 و 11 12/ 4/ 1402: دلیل اصلی آن عقده است که فکر میکنند آمریکا بهشت است.!
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس