افزایش ۳۰۰ درصدی مرگ و میر افراد بی خانمان در لس آنجلس

نشریه انگلیسی گاردین در گزارشی از افزایش ۳۰۰ درصدی مرگ و میر در میان افراد بی خانمان در لس آنجلس آمریکا در بحبوحه بحران مسکن و مصرف ماده مخدر فنتانیل خبر داد.

به گزارش مشرق، نشریه انگلیسی گاردین در گزارشی از افزایش ۳۰۰ درصدی مرگ و میر در میان افراد بی خانمان در لس آنجلس آمریکا در بحبوحه بحران مسکن و مصرف ماده مخدر فنتانیل خبر داد.

در این گزارش به قلم سم لوین آمده است: در سال ۲۰۲۳ بیش از دو هزار بی خانمان در لس آنجلس آمریکا جان خود را از دست دادند که به معنای جان باختن حدود شش نفر در روز از میان افرادی است که در خیابان‌ها یا پناهگاه‌ها در پرجمعیت‌ترین شهر این کشور زندگی می‌کردند.

با همزمان شدن بحران مسکن و فراگیر شدن اعتیاد به مواد مخدر که بر اساس آن اجساد قربانیانی در چادرها، کمپ‌ها، وسایل نقلیه، پارک‌ها، کوچه‌ها، زمین‌های خالی، زیرگذرها، ایستگاه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های قطار پیدا شده‌اند، این آمار و ارقام یک وضعیت اضطراری انسانی رو به افزایش را نشان می‌دهند.

بررسی انحصاری داده‌های پزشکی قانونی لس‌آنجلس که به دست گاردین رسیده است نشان می‌دهد این اداره در یک دهه گذشته در مجموع مرگ ۱۱ هزار و ۵۷۳ بی‌خانمان را ثبت کرده است. میزان مرگ و میر این افراد به طور مداوم در هر سال افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۳، دو هزار و ۳۳ نفر جان خود را از دست دادند که افزایش خیره کننده ۲۹۱ درصدی نسبت به ۵۱۹ مورد ثبت شده در سال ۲۰۱۴ و افزایش هشت درصدی نسبت به رقم هزار و ۸۸۳ مورد فوتی در سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

این داده‌ها واقعی نیستند هستند، زیرا پزشکی قانونی تنها صلاحیت بررسی مرگ‌هایی را دارد که به عنوان مرگ‌های خشونت‌آمیز، ناگهانی یا غیرعادی در نظر گرفته می‌شوند یا در مواردی که متوفی اخیرا به پزشک مراجعه نکرده است. این موضوع نشان می‌دهد سطح این بحران بزرگ‌تر از آن چیزی است که در داده‌ها ثبت شده است.

اداره بهداشت عمومی لس آنجلس بررسی‌های خود را انجام می‌دهد و سخنگوی اداره در سخنانی اعلام کرد مأموران تحقیق تخمین می‌زنند به دلیل وجود منابع و روش‌های جامع تر، تقریبا ۲۰ درصد مرگ و میر بیشتر در پایگاه داده آن وجود دارد. اداره بهداشت لس آنجلس هنوز آمارو ارقام مربوط به سال ۲۰۲۳ را منتشر نکرده است.

ربکا چاوز، ۴۱ ساله، که بخشی از جامعه افراد بی خانمان است که اخیرا در منطقه سن فرناندو ولی در لس آنجلس دو تن را از دست داده است گفت: "هر مرگ برای شما معنایی دارد. "

او گفت: هر دو قربانی سال‌ها با او در اردوگاه زندگی می‌کردند و او آنها را عضو خانواده خود می‌دانست. یکی از آنها در حالی که در نزدیکی او بود به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر درگذشت. او گفت که نتوانست او را احیا کند و افزود: "نمی دانم چگونه بهبود خواهم یافت. "

گزارش‌های کالبد شکافی در سال ۲۰۲۳ چالش بی‌شمار پیش روی افراد بی‌خانمان را نشان می‌دهد: افزایش فنتانیل، بیماری‌های روانی و جسمی درمان‌نشده، دسترسی نداشتن به مسکن ارزان قیمت و نرخ بالای خشونت. مردی سال گذشته به اتهام هدف قرار دادن و کشتن سه مرد بی پناه در لس آنجلس که در حال خواب بودند، دستگیر شد.

این نرخ مرگ و میر نگران کننده در حالی رخ می‌دهد که ساکنان لس آنجلس با سرعتی بیشتر از خانه دار شدن در حالی بی خانمان شدن هستند. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در سال ۲۰۲۳ که یک تخمین تقریبی است، اکنون این شهر بیش از ۷۵ هزار و ۵۰۰ بی خانمان را در خود جای داده است.

لس‌آنجلس همچنین یکی از بالاترین نرخ‌ها را در میان مردمی دارد که در حاشیه زندگی می‌کنند، به طوری که ۷۳ درصد از جمعیت بدون سرپناه آن به‌عنوان «بدون پناهگاه» طبقه‌بندی می‌شوند، یعنی در چادرها، اتومبیل‌ها و سازه‌های موقت زندگی می‌کنند.

در شهر نیویورک هم تخمین زده می‌شود که پنج درصد از جمعیت بی خانمان این شهر بدون سرپناه هستند که بیشتر آنها در پناهگاه‌های اضطراری به سر می‌برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • PL ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    1 2
    خدا را شکر در کشور خودمون نه بی خانمانی داریم نه گور خوابی داریم نه پشت بام خوابی که شما فرصت کردید به بی خانمان های مظلوم امریکا بپردازید . البته در کشور ما که همه خانه دارند و نیازی به اجاره خانه های سر به فلک کشیده نیست و نه بیکاری نه و....
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      خدارا شکر که دشمنان ما رو از احمقها آفریدی!! وقتی که اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش شماها وضعیتشون اینطوریه دیگه غلط میخورن از صبح تا شب راجع به ایران تو هزار تا کانال اینترنتی و ماهواره ای و... شر و ور می‌نويسن و شما غربگداهای کلنگی هم اونها رو غرغره میکنین!! اربابات خیلی بین زنن برن باغچه گندیدهٔ خودشونو بیل بزنن!!
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      حقیقتی تلخ که به مزاج منفی دهندگان خوش نیامد...حرف راست رو نمیتونید بپذیرید؟!نگاهی به خیابانهای مملکت بندازید..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس