افزایش 21 درصدی کارتن‌خواب‌های لندن در اثر بحران هزینه‌ زندگی

روزنامه ایندیپندنت نوشت، «بازتاب غم‌انگیز» بحران هزینه‌های زندگی و نبود مسکن ارزان، افزایش ۲۱ درصدی تعداد کارتن‌خواب‌های لندنی در سال گذشته است.

به گزارش مشرق، روزنامه ایندیپندنت طی گزارشی نوشت، تعداد کارتن‌خواب‌های لندنی در سال گذشته یک پنجم افزایش یافته که «بازتاب غم‌انگیز» بحران هزینه‌های زندگی و نبود مسکن ارزان است.

جدیدترین آمار نشان می‌دهد، این نخستین بار است که تعداد کارتن‌خواب‌های این میزان افزایش یافته است.

بر اساس آمار گزارش بی‌خانمان‌ها اداره لندن بزرگ، در بازه آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳، در مجموع ۱۰ هزار و ۵۳ نفر در خیابان‌ها زندگی می‌کنند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، عرضه مسکن با قیمت مقرون به صرفه در بخش خصوصی اجاره مسکن و همچنین کمبود ادامه‌دار مسکن اجتماعی به این معناست که مردم در یافتن و نگه داشتن جایی برای زندگی مشکل دارند.

این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است. تعداد کارت‌خواب‌ها در مدت مشابه پارسال ۸ هزار و ۳۲۸ نفر بوده است.

این آمار جدید تنها یک روز پس از آن منتشر شد که ولیعهد انگلیس گفت امیدوار است با پروژه جدید Homewards خود به بی‌خانمانی پایان دهد.

تعریف قانونی بی‌خانمانی این است که خانوار خانه‌ای در دسترس و معقول برای سکونت نداشته باشند.

بر اساس این گزارش، ۶ هزار و ۳۹۱ نفر از این افراد، برای نخستین بار است که کارتن‌خواب می‌شوند که افزایش ۲۶ درصدی نسبت به سال ۲۲-۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. حدود ۲ هزار و ۸۴ نفر هم دو سال متوالی است که کارتن‌خواب هستند.

اِما حداد، رئیس موسسه خیریه St Mungo گفت: «افزایش ۲۱ درصدی تعداد افرادی که در لندن کارتن‌خوابی را تجربه می کنند، بازتاب غم ‌نگیز تأثیر بحران هزینه‌های زندگی و کمبود شدید مسکن ارزان قیمت است.»

«کاهش عرضه خانه‌های ارزان در بخش خصوصی و کمبود ادامه‌دار مسکن اجتماعی به این معنی است که مردم در تلاش برای یافتن و نگهداری جایی برای زندگی هستند.»

سازمان‌های خیریه بی‌خانمان‌ها در اوایل ماه ژوئن به ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس نامه نوشتند تا نگرانی عمیق خود را از اینکه دولت در دستیابی به هدف خود برای پایان دادن به کارتن‌خوابی در انگلیس تا سال ۲۰۲۴ ناکام خواهد ماند، ابراز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 0
    خداوند ان شاالله به همه نظر کند و از این وضعیت اسفبار جهان را نجات دهد. حقیقت پنهان است و عده ای شرق زده و غرب زده از این چنین اخباری خوشحال می شوند.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    خب..خداروشکر که ما درایران فقر و کارتن خوابی و زباله گردی و گورخوابی اصلا ندلریم..چه برسه به افزایش! چون حتی یک مقاله و تیتر هم در مورد فقر ایران نمیبینیم!حتنا نیست که ما رفتیم سراغ بقیه کشورها...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس