اعتراف رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کُندی ضدحملات اوکراین

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که ضدحملات اوکراین علیه روسیه به شدت برای نیروهای کی‌یف هزینه‌بر خواهد بود.

به گزارش مشرق، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به اینکه «کُندی ضدحملات اوکراین علیه روسیه» وی را غافلگیر نکرده است، تاکید کرد که این ضدحملات هزینه زیادی را روی دست کی‌یف خواهد گذاشت و چندین ماه هم ادامه خواهد یافت.

میلی در جریان سخنرانی در واشنگتن دی‌.سی درباره جنگ اوکراین و حملات این کشور علیه روسیه گفت: اینکه ضدحملات کی‌یف کُندتر از انتظار پیش می‌رود، به هیچ‌عنوان مرا غافلگیر نکرد.

وی افزود: آنچه گفته بودم این بود که این ضدحملات ۶، هشت یا ۱۰ هفته طول می‌کشد و بسیار هم دشوار، طولانی و به شدت خونین خواهد بود.

میلی با اشاره به اینکه میدان‌های مین‌گذاری شده روسیه، پیشروی کی‌یف را مختل خواهد کرد، اضافه کرد: هیچ‌کس نباید درباره هزینه‌ای که کی‌یف باید برای پیشروی بپردازد، توهم و تصور غلطی داشته باشد. اوکراین برای بقا با دشمنی قدرتمند مواجه است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن برای کی‌یف بمب‌ خوشه‌ای فراهم می‌کند یا خیر، یادآور شد که «واشنگتن همه نوع گزینه‌ای روی میز دارد و تصمیم نهایی دراین‌باره با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است.»

بیش از یک‌صد کشور جهان با اشاره به تهدید چشمگیری که بمب‌های خوشه‌ای متوجه غیرنظامیان می‌کند، استفاده از آن را ممنوع کرده‌اند.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، نیروهای اوکراین از اوایل ژوئن، حملات گسترده‌ای را در امتداد چندین محور در خط مقدم جبهه نبرد با روسیه تدارک دیده‌اند اما مسکو همه این حملات را خنثی کرده و تلفات سنگینی روی دست کی‌یف برجا گذاشته است.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفت که براساس برآوردها، اوکراین از آغاز ضدحملات، بیش ار ۱۳هزار نیروی خود را از دست داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز بعدها تاکید کرد که کی‌یف ۲۵۹ تانک و ۷۸۰ خودرو زرهی را در این بازه از دست داده است.

مقامات اوکراینی اذعان کرده‌اند که ضدحملات با دشواری همراه بوده و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور نیز گفته است که به‌دنبال «مقاومت شدید» نیروهای روسیه، این حملات «آهسته‌تر از انتظار پیش می‌رود».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 1
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس