کد خبر 1503839
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
درخواست‌های غرب، اوکراینی‌ها را عصبانی کرد

کشورهای غربی مدام از اوکراینی‌ها می‌خواهند تا سخت‌تر و شدیدتر با روسیه بجنگند، درخواستی که موجب خشم و گلایه سازمان اطلاعات اوکراین از شرکای غربی شده است.

به گزارش مشرق، نشریه اکونومیست در گزارشی از وضعیت جنگ اوکراین نوشته است که کشورهای غربی از نتایج ضد حمله اوکراینی‌ها راضی نیستند و ارتش این کشور را تحت فشار قرار داده‌اند.

اکونومیست نوشت که اوکراینی‌ها با خوشحالی تمرد نظامی «یوگنی پریگوژین» فرمانده نیروهای واگنر را دنبال می‌کردند و امید داشتند که این رویداد، دولت پوتین را بی ثبات کند، اما پایان سریع این شورش، آن‌ها را مأیوس کرد.

این نشریه با اشاره به نتایج ضعیف ضد حمله اوکراین نوشت: «طی روزهای گذشته ارتش اوکراین پیشروی‌های اندکی در شرق داشته است و ضد حمله‌ای که از تاریخ چهار ژوئن آغاز شده، نتوانسته خطوط دفاعی روسیه را شکست دهد، مسأله‌ای که مقامات غربی را عصبانی کرده است».

اکونومیست در ادامه نوشت که با وقوع تنش در روسیه، ارتش اوکراین توانست در باخموت اندکی پیشروی کند، شهری که نیروهای واگنر به فرماندهی پریگوژین به تصرف خود در آورده‌ بودند اما این پیشروی آن‌چنان که مورد انتظار هم‌پیمانان غربی کی‌یف بود، صورت نگرفت.

به نوشته این نشریه، به نظر می‌رسد که هدف حمله به باخموت از سوی نیروهای اوکراینی، نه ورود به شهر، بلکه محاصره آن بود. «دنیس یاروسلاوکسی» افسر نیروهای ویژه اوکراینی که در شمال باخموت می‌جنگد، به اکونومیست گفت: «ما اکنون می‌توانیم به هر نقطه‌ای در شهر و و در اطراف آن ضربه بزنیم...ما در تلاش هستیم تا تدارکات آنها را قطع کنیم». سرگئی چرواتی، سخنگوی فرماندهی ارتش اوکراین در شرق نیز گفت که تعدادی از تیپ‌ها در روز شورش واگنر توانستند دو کیلومتر در اطراف باخموت پیشروی کند.

بنابراین با توجه به پیشروی اندک نیروهای اوکراینی با توجه به تبلیغات فراوانی که طی ماههای گذشته در خصوص ضد حمله به مواضع روسیه شده بود، موجب شده است تا کشورهای غربی زبان به انتقاد از ارتش اوکراین باز کنند.

به نوشته اکونومیست، مستشاران نظامی غربی نگران این هستند که پیشروی آهسته ارتش اوکراین موجب افزایش تلفات در طولانی مدت بشود.

این انتقادات موجب شده است تا اوکراینی‌ها نیز زبان به گلایه باز کنند. یک مقام سازمان اطلاعات اوکراین در این باره به اکونومیست گفت: «پیشروی کم ارتش اوکراین به تجهیزات و ابزارهای در دسترس، مربوط می‌شود».

او افزود: «برخی شرکا از ما می‌خواهند تا به جلو رویم و به سختی بجنگیم، اما آن‌ها همزمان هیچ عجله‌ای در تأمین تسلیحاتی اوکراین و اقلامی که نیاز داریم، از خود نشان نمی‌دهند».

ضدحمله اوکراین در چهارم ژوئن در جهت جنوب دونتسک، زاپوروژیه و آرتیوموفسک آغاز شد، پس از آن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۷ ژوئن اعلام کرد که ارتش اوکراین ۲۵۹ تانک و ۷۸۰ خودروی زرهی را از زمان شروع ضد حمله از دست داده است. به گفته رئیس جمهور روسیه، نیروهای اوکراینی در جریان این ضد حمله متحمل خسارات سنگینی شده و در هیچ جهتی دستاوردی نداشتند.

در این راستا روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی با بررسی ضد حمله اخیر اوکراین به مواضع روسیه به نقل از مقامات آمریکایی اذعان کرد که ضد حمله کی‌یف از برنامه عقب مانده است.

این ناکامی‌ها در حالی است که از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کی‌یف ده‌ها میلیارد یورو کمک‌های نظامی و مالی از اتحادیه اروپا و آمریکا دریافت کرده است.

کشورهای غربی از طریق حمایت‌های نظامی و سیاسی که به کی‌یف ارائه می‌دهند در تلاش برای جلوگیری از تحقق اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین هستند اما مسکو بارها تاکید کرده که عملیات نظامی در دونباس تنها پس از تحقق تمامی اهداف تعیین شده متوقف خواهد شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته است که این کشور در تلاش برای اشغال سرزمین‌های اوکراین نبوده بلکه هدف روسیه، حمایت از ساکنان منطقه دونباس بوده که طی ۸ سال مورد حملات و کشتارهای جمعی از سوی نظامی کی‌یف بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    3 14
    شیر بچه ها های اوکراین یه دونه روستای خالی از سکنه گرفتن شیر به اینا میگن نه شیر جنگل
    • عمیر IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      7 10
      برو تروریست های روسی رو مسخره کن روسگداهای حقیر 😉
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      8 6
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    6 1
    نوکر را چه به گلایه و ناراحتی!باید دستور کدخدا را اجابت کنند.
  • عمیر IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    2 3
    زنده باد اوکراین !
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    3 3
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • سروش IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      1 0
      اشتباهی منفی زدم. ببخشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس