وزارت خارجه آمریکا وضعیت «رابرت مالی» را از کنگره پنهان کرده است

گزارش‌ها حاکی است وزارت خارجه آمریکا درباره تعلیق مجوز امنیتی نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران کنگره را گمراه کرده است.

به گزارش مشرق، «مایکل مک‌کال»، رئیس‌ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا خواستار تحقیق درباره پنهان‌کاری وزارتخانه تحت امر او درباره تعلیق مجوز امنیتی «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شده است.

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان روز پنجشنبه گزارش داده بود مجوز امنیتی رابرت مالی چندی پیش به دلیل کوتاهی او در نگهداری اسناد محرمانه معلق شده است. گزارش سی‌ان‌ان حاکی است که رابرت مالی به همین دلیل به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده است.

مک‌کال در نامه‌اش به بلینکن نوشته چندی پیش مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان گفته‌اند که رابرت مالی به دلیل بیماری یکی از اعضای نزدیک خانواده‌اش قادر به حضور در جلسه استماع نیست.

مک‌کال در این نامه نوشته است: «در هیچ مقطع زمانی وزارت خارجه آمریکا به ما نگفت که مجوز امنیتی رابرت مالی تعلیق یا تحت بررسی است یا اینکه او به دلیل مرتکب شدن خطا تحت تحقیقات قرار دارد.»

در همین حال، وبگاه واشنگتن فری‌بیکن، از رسانه‌های نزدیک به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا گزارش داده کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان تحقیقات رسمی خود را درباره این موضوع آغاز کرده است.

یک مقام آمریکایی روز گذشته به سی‌ان‌ان گفت مجوز صلاحیت امنیتی رابرت مالی در بحبوحه تحقیقات سرویس امنیت دیپلماتیک وزارات خارجه درباره استفاده نامناسب از اطلاعات محرمانه معلق شده است.

یک منبع دیگر به سی‌ان‌ان گفت که رابرت مالی از عصر پنجشنبه به مرخصی بدون حقوق فرستاده شد.

مالی در گفت‌وگو با سی‌ان‌نا تصریح کرد: ««به من اطلاع داده شده که استعلام امنیتی من تحت بررسی است. اطلاعات بیشتری در اختیار من گذاشته نشده اما انتظار دارم که تحقیقات به زودی و به نحو مطلوب فیصله پیدا کنند. در ضمن، من در مرخصی هستم.»

مقام آمریکایی مورد استناد سی‌ان‌ان گفته رابرت مالی تا مدتی بعد از تحقیقات وزارت خارجه در خصوص این موضوع در شغلش حضور داشت اما اجازه دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را نداشت.

هنوز مشخص نیست کشف چه موضوعی باعث معلق شدن مجوز امنیتی رابرت مالی شده است.

اقدام برای تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی در وزارت خارجه آمریکا یا در داخل دولت بایدن به صورت گسترده اعلام علنی نشده، زیرا وزارت خارجه آمریکا او را در سمتش حفظ کرده و بیانیه‌ای درباره جایگزینی او صادر نکرده است.

سی‌ان‌ان نوشته رابرت مالی از تلاش‌های دولت بایدن برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران به حاشیه رانده شده و دولت جو بایدن، برت مک‌گورک، از مقام‌های ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید را مأمور پیگیری این موضوع کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Ja ad IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    احتمالا تا چند وقت دیگر صداش در میاد که رابرت مالی از ایران پول گرفته یا یک جوردیگه رشوه گرفته
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    برجام‌وتوافق‌رو‌لولو‌‌خورد. خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس